אלכס בורסטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכס בורסטיין
Alex Borstein
בורשטיין, וונדר-קון 2016
בורשטיין, וונדר-קון 2016
לידה 15 בפברואר 1971 (בת 53)
ארצות הבריתארצות הברית היילנד פארק, אילינוי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Alexandrea Borstein עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו
  • תיכון צ'טסוורת' עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'קסון דאגלס (19999 בנובמבר 2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית (2018)
  • פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית (2019)
  • Primetime Emmy Award for Outstanding Character Voice-Over Performance (2018) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.alexborstein.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדראה "אלכס" בורסטייןאנגלית: Alexandrea "Alex" Borstein; נולדה ב-15 בפברואר 1971) היא שחקנית, קומיקאית, זמרת, מדבבת, תסריטאית ומפיקת טלוויזיה אמריקאית-יהודייה. ידועה בעיקר בשל השתתפותה בתוכנית המערכונים "MADtv", וכמדבבת בסדרת האנימציה "איש משפחה". זוכת שני פרס אמי לשחקנית משנה בסדרה קומית על תפקידה בסדרה "גברת מייזל המופלאה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורסטיין נולדה בהיילנד פארק במחוז לייק, אילינוי שבארצות הברית, למשפחה יהודית. אימה ג'ודי הייתה ניצולת שואה ילידת-הונגריה, ואביה אירב בורסטיין היה אמריקאי. בורסטיין היא בוגרת תואר ראשון בלימודי רטוריקה באוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למדה אימפרוביזציה ב-ACME Comedy Theater, שם פגשה את שותפה לכתיבה ובעלה ג'קסון דאגלס. דאגלס ובורסטיין שיתפו פעולה בסדרות אנימציה "פינקי והמוח" ו"קספר". בורסטיין עזבה את עבודתה בחברת פרסום בה הייתה אחראית לכתיבת מודעות פרסום לבובת הברבי. ב-1996, בזמן שעדיין עבדה כתסריטאית ב"קספר", החלה לעבוד בתוכנית "פאוור ריינג'רס", ודיבבה את דמותה של מלכת הנוולים המכניים, המלכה מאכינה.

ב-1997, בעונה השלישית בתוכנית המערכונים "MADtv", החלה להשתתף בסדרה, ובה היא התפרסמה בעיקר בשל גילום דמותה של גברת סוואן. בזמן שהשתתפה בסדרה, פגשה את סת' מקפרלן, בעוד הוא התכונן לעלייתה של הסדרה "איש משפחה". מקפרלין ליהק את בורסטיין לדיבוב אחת מהדמויות הראשיות בסדרה זו, אם המשפחה לוֹיִס גריפין.

החל משנת 1999 משמשת כאחד המדבבות הראשיות בסדרת האנימציה "איש משפחה". הסדרה בוטלה בשנת 2000 אך שבה למסך ב-2005. בורסטיין חזרה לדבב את לויס גריפין, וכן דמויות נוספות בסדרה. היא נמנית עם מפיקי הסדרה, ושותפה בכתיבת התסריט. על תפקידה כמדבבת קיבלה ארבע מועמדויות לפרס אמי בשנים 2008,‏ 2013,‏ 2018 (בה זכתה), ו-2019.

בשנת 2000 נבחרה לגלם את סוקי סיינטג'יימס בפרק הפיילוט של הסדרה "בנות גילמור", אך החוזה שלה עם "MADtv" מנע ממנה להשתתף בסדרה, ולכן הוחלפה במליסה מקארתי. בורסטיין השתתפה גם בסרטים "ליזי מקגוויר" ו"אשת החתול".

בורסטיין בעלת חברת הפקות בשם "Crackerpants".

בשנת 2010 שיחקה בסרט האקשן "קילרים" בכיכובם של קתרין הייגל ואשטון קוצ'ר. בשנת 2013 החלה לשחק בסדרת הטלוויזיה "מחזיקות מעמד" ברשת HBO, למשך כל שלוש עונות הסדרה, עד סיומה ב-2015.

אני רוצה להקדיש את הפרס לסבתא שלי, ניצולת שואה, היא עמדה בשורה מול בור כשהנאצים התחילו לירות, היא הסתובבה לשומר ושאלה אותו 'מה יקרה אם אני פשוט אלך?', כשהשומר ענה 'אין לי לב לירות בך, אבל מישהו אחר בטח יירה', היא פשוט יצאה מהשורה והלכה. בזכות הצעד הזה אני פה, הילדים שלי פה. אז בבקשה מכן נשים, צאו מהשורה.

מתוך נאום התודה של בורסטיין, טקס פרסי האמי, 22 בספטמבר 2019

בשנת 2018 החלה להופיע בסדרה "גברת מייזל המופלאה" בתפקיד סוזי מיירסון, עליו קיבלה את פרס אמי לשחקנית המשנה בסדרה קומית בטקס שנערך באותה שנה,[1] וגם שנה לאחר מכן זכתה בפרס וקיבלה מועמדות לפרס גלובוס הזהב.

בשנת 2022 דיבבה בסרט "לא רעים בכלל" את המפקחת מרי רשאלס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1999 נישאה בורסטיין לשחקן ותסריטאי ג'קסון דאגלס, בו פגשה בזמן לימודי אימפרוביזציה ב-ACME Comedy Theater. דאגלס הציע לה נישואים בזמן צילומי מערכון של MADtv. ב-8 בספטמבר 2008 נולד להם בן, ובאוקטובר 2012 נולדה גם בת. ב-2017 הזוג התגרש.

בורסטיין מנגנת בנבל ואף הופיעה בסדרה "בנות גילמור" בתפקיד נגנית נבל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכס בורסטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]