מולי שגב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מולי שגב
מולי שגב בתוכנית הראיונות "המושכים בחוטים" ששודרה בטלוויזיה החינוכית, ערוץ 23
מולי שגב בתוכנית הראיונות "המושכים בחוטים" ששודרה בטלוויזיה החינוכית, ערוץ 23
לידה 19 בפברואר 1972 (בן 52)
תל אביב-יפו, ישראל ישראלישראל
שם לידה שמואל כהן
מדינה ישראל ישראלישראל
בן או בת זוג שפרה קורנפלד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל (מולי) שגב (נולד ב-19 בפברואר 1972) הוא מפיק, עורך, במאי ותסריטאי ישראלי, ובעברו שחקן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם שמואל כהן בתל אביב. אביו הוא יוצר הטלוויזיה והבמאי אבי "אמומה" כהן, אמו היא העיתונאית עמירה שגב, וסבו מצד אימו היה האדריכל אברהם ארליק. אחיו הקטן הוא הראפר מיכאל כהן.

שגב הופיע לראשונה בטלוויזיה בשנת 1977 כשהיה בן חמש, בתוכנית "רגע עם דודלי", ששודרה במסגרת הטלוויזיה החינוכית הישראלית.

בשנים 1983- 1986 הופיע בקומדיית המצבים הישראלית "קרובים קרובים", אף היא בהפקת הטלוויזיה החינוכית הישראלית, וגילם בה את מולי בנם של יורם וליאורה (אותם גילמו יהורם גאון ולאורה ריבלין).

לאחר שירותו הצבאי בעיתון "במחנה" החל בקריירה עיתונאית ושימש כעורך בעיתונים "חדשות", "זמן תל אביב" ו"מעריב", שם כיהן כסגן עורך המוסף "סופשבוע".

ב-1999 שגב חזר לטלוויזיה אולם לא כשחקן אלא מאחורי הקלעים, כשיצר וערך את תוכנית הלילה "יחסים מסוכנים" יחד עם בת זוגו באותה תקופה, דנה מודן.

מולי שגב כילד, בתוכנית "קרובים קרובים" בטלוויזיה החינוכית

בשנת 2000 הצטרף לחברת "קשת" כדי להקים את ערוץ הקומדיה "ביפ" בכבלים. שגב שימש כעורך הראשי של הערוץ עד שנת 2003 והיה אחראי לתוכניות רבות, בהן: "דאבל דייט עם דנה מודן ורועי לוי", "החטא ועונשו", עם טל פרידמן ואיל קיציס, וסדרת האנימציה הסאטירית "מ.ק 22" שזכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

בשנת 2003 יצר עם דוד ליפשיץ ואסף שלמון את תוכנית הבידור והסאטירה המצליחה "ארץ נהדרת", והוא מכהן כעורך הראשי שלה עד היום. התוכנית זכתה שמונה פעמים בפרס תוכנית הבידור הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

בשנת 2004 מונה לתפקיד סמנכ"ל התוכניות של זכיינית ערוץ 2 קשת, תפקיד אותו מילא במשך שלוש שנים עד 2007, אך נשאר ב"קשת" כמפיק ויוצר עצמאי, במסגרת זו השתתף בפרויקטים שונים: ב-2005 יצר עם תמר מרום ורם נהרי את סדרת הדרמה הקומית "אמאל'ה", שזכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. ב-2007 יצר עם אסף הראל את הסדרה "מסודרים", שזכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה. ב-2010 ביים עם אדם סנדרסון וכתב עם דוד ליפשיץ ואסף שלמון את סרט הקולנוע "זוהי סדום" בכיכובם של חברי "ארץ נהדרת", שנחשב לאחד המצליחים ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי בעשורים האחרונים[1].

ב-2014 שימש כמפיק ועורך אחראי בתוכנית האירוח והסאטירה "תוכנית קיציס".

ב-2015 שימש כמפיק ועורך אחראי של הסדרה "החדש של עומרי גורדון" ושל "היום בלילה עם גורי אלפי" שזכתה בפרס תוכנית הבידור הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

זכה עם התוכנית ארץ נהדרת בתואר אביר איכות השלטון לשנת 2020 בקטגוריית תרבות מטעם התנועה לאיכות השלטון.[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 19952006 שגב היה בן זוגה של דנה מודן.

משנת 2008 הוא בן זוגה של שפרה קורנפלד זוכת "האח הגדול" בעונתה הראשונה בשידורי קשת. ב-2011 נולדה בתם הבכורה, וב-2014 נולדה בתם השנייה. ביוני 2011 השניים התחתנו בנישואים אזרחיים בניו יורק[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מולי שגב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המהדורה המרכזית, ‏"זוהי סדום" משגשג בקופות, באתר ‏מאקו‏, 6 בספטמבר 2010
  2. ^ רשימת זוכי אות אביר איכות השלטון לשנת 2020, באתר התנועה לאיכות השלטון, ‏11.4.21
  3. ^ שפרה קורנפלד ומולי שגב התחתנו, 30 ביוני 2011, באתר Eonline.