אוולין סוארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוולין סוארט
Evelyn Suart
לידה 30 באפריל 1881
הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 באוקטובר 1950 (בגיל 69) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'ראלד לואיס יוג'ין גולד (1910–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים דיאנה גולד, ג'ראלד ויליאם ל. גולד, גריזלדה ק. גולד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוולין סוארט, ליידי הארקורטאנגלית: Evelyn Suart, Lady Harcourt30 באפריל 1881 - 26 באוקטובר 1950) הייתה פסנתרנית אנגלייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוארט נולדה בשנת 1881 בסינדאפור, הודו, בתו של בריגדיר-גנרל ו. ה. סוארט.[1] שם עברו עליה כמה משנות ילדותה הראשונות. תקופות מסוימות חיה גם בגיברלטר ובאנגליה. היא למדה פסנתר אצל סטורק בבריסל, ראול פוניו בפריז ותאודור לשטיצקי בווינה. היא יצאה לשישה מסעות קונצרטים והופיעה בווינה, בריסל, לונדון, ועם התזמורת הפילהרמונית של ברלין וורשה. בלונדון הרבתה לנגן בסנט ג'יימס הול, עם מנצחים ידועי-שם כמו הנס ריכטר והנרי ווד, והופיעה עם כנרים מן השורה הראשונה, בהם אז'ן איזאיי, קארל האליר ואחרים.

בכורות בריטיות שניגנה כללו את הגרסה המקורית של הקונצ'רטו הראשון של רחמנינובניצוח ווד, ב-4 באוקטובר 1900),[2] סונאטה מס' 5 לכינור בפה דיאז מינור של מקס רגר (עם האליר), ויצירות קצרות מאת דביסי, ראוול, ה. בלפור גרדינר ובמיוחד סיריל סקוט. היא פגשה את סקוט ב-1902 והייתה לתומכת נלהבת ביצירותיו, שאותן הרבתה לנגן. היא אף ערכה את ההיכרות בינו לבין המו"ל שלו, אלקין.[3] סקוט הקדיש לה את הסקרצו שלו, אופוס 25.[4]

סוארט השתייכה גם לכנסיית מדע הנצרות (Christian Scientist) והתעניינה במטפיזיקה. באמצעותה הגיע סיריל סקוט לעיסוק בתחומים אלה, עניין שנמשך כל חייו.

אוולין סוארט הייתה נשיאה של אגודת המוזיקאיות. היא מתה בלונדון ב-1950.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1910 נישאה אוולין סוארט לג'ראלד גולד, פקיד במשרד החוץ הבריטי, שמת בטיפוס בשנת 1916. נולד להם בן (שגם שמו ג'רלד) ושתי בנות. הבת הבכורה, דיאנה גולד, הייתה לבלרינה ידועת-שם ולאשתו השנייה של הכנר יהודי מנוחין.[5] הבת הצעירה, גריזלדה, הייתה לאשתו השנייה של הפסנתרן לואיס קנטנר.[6]

בשנת 1920 נישאה בשנית, לססיל הארקורט, קצין בצי הבריטי, שניהל קריירה מצליחה והגיע לדרגת אדמירל ב-1949. לאחר שקיבל תואר אבירות ב-18 בדצמבר 1945, הייתה אוולין סוארט לליידי הארקורט.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]