אויבות (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסכסוך
Feud
סמליל העונה הראשונה
סמליל העונה הראשונה
סוגה דרמה תקופתית
יוצרים ראיין מרפי
ג'פה כהן
מייקל זאם
שחקנים ג'סיקה לאנג
סוזן סרנדון
ג'ודי דייוויס
סטנלי טוצ'י
אלפרד מולינה
ג'קי הופמן
אליסון רייט
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 16
הפקה
מפיק יפה כהן
מייקל זאם
רנה טאב
ג'סיקה לאנג
סוזן סרנדון
מפיקים בפועל ראיין מרפי
דדה גרדנר
טים מיניר
אלכסיס מרטין וודול
חברת הפקה Ryan Murphy Productions
Plan B Entertainment
Fox 21 Television Studios
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור FX Networks
תקופת שידור מקורית 5 במרץ 2017 – הווה
קישורים חיצוניים
http://www.fxnowcanada.ca/shows/feud/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אויבותאנגלית: Feud, בתרגום מילולי: סכסוך) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית אנתולוגית דוקו-דרמה שנוצרה על ידי ריאן מרפי, ג'פה כהן (אנ') ומייקל זאם, שעלתה לראשונה ברשת הטלוויזיה FX ב-5 במרץ 2017.

העונה הראשונה, "בטי וג'ואן", שכללה שמונה פרקים, זכתה לשבחים רבים, בפרט להופעותיהן של ג'סיקה לאנג וסוזן סרנדון בתור ג'ואן קרופורד ובטי דייוויס, בהתאמה. הוא צבר 18 מועמדויות בטקס פרס אמי לבידור בפריים טיים ה-69 וזכה בשניים, לעיצוב שיער ולאיפור מצטיין.

בפברואר 2017, חידשה רשת FX את הסדרה לעונה שנייה בת 8 פרקים. באפריל 2022, הוכרז כי העונה השנייה "

אויבות: קפוטה נגד הנשים"; כאשר ג'ון רובין בייטס (אנ') הוא התסריטאי, גאס ואן סנט ישמש כבמאי, ונעמי ווטס מככבת בתור אשת החברה בייב פיילי (אנ'). העונה מתמקדת ברומן מפתח שנכתב על ידי הסופר טרומן קפוטה המבוסס על חייהם של כמה אנשי חברה בניו יורק. העונה השנייה עלתה בבכורה ב-31 בינואר 2024.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה: בטי וג'ואן[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה, שזכתה לשם "אויבות: בטי וג'ואן", מתמקדת ופורשת במשך 8 פרקים את סיפור יריבותן של בטי דייוויס וג'ואן קרופורד ועל הקרב המתמשך שניהלו.

עונה שנייה: קפוטה נגד הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השחקנים הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטי וג'ואן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמעריץ של דייוויס מילדות, ראיין מרפי ראיין את השחקנית לפני מותה בשנת 1989, כשהריאיון שהיה אמור להימשך כ-20 דקות נמשך לבסוף כארבע שעות. על סמך הריאיון ובהשראתו, עיצב מרפי את דמותה של דייוויס ב"אויבות". כשנשאל על הריאיון שלו עם השחקנית, השיב מרפי:

כשהייתי שואל אותה על ג'ואן קרופורד, היא הייתה מדברת שעות על כמה שהיא שונאת אותה, אבל אז היא די אמרה ש'היא הייתה מקצועית והערצתי אותה על כך'...

מרפי על הריאיון עם דייויס.

במקור, הסדרה תוכננה להיות סרט באורך מלא, כשמתחילה ייעד מרפי את התפקידים הראשיים ללאנג ולסרנדון. העונה הראשונה של הסדרה נכתבה בעוד מרפי מגבש סביבו את הצוות, שכלל בעיקר נשים. בסדרה עצמה יש 15 תפקידים עבור נשים מעל לגיל 40, ומרבית הפרקים בוימו על ידי נשים.

"אויבות", שנוצרה ופותחה על ידי מרפי, נרכשה על ידי "FX Networks" ב-5 במאי 2016. העונה הראשונה מבוססת על תסריט באורך מלא בשם "השחקנית היפה" שנכתב על ידי יפה כהן ומייקל זאם. העונה מתבססת על הסכסוך והיריבות ארוכות השנים בין דייוויס לקרופורד, וכן, בוחנת בין היתר סוגיות של סקסיזם ושנאת נשים בהוליווד. סרנדון התבטאה כי

בסיפור שלנו, זה ברור כי [האנשים שמאחורי בייבי ג'יין] עודדו את האיבה [בין קרופורד לדייויס] על מנת לשלוט בהן ולהביא מה שהם חשבו שנחשב מתח על המסך, וזה באמת לא השתנה בהרבה.

סרנדון על הדגשים בעונה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סיקה לאנג וסוזן סרנדון לוהקו לדמויותיהן של גואן קרופורד ובטי דייוויס, בהתאמה. אחריהן הצטרפו אל צוות השחקנים גם אלפרד מולינה, סטנלי טוצ'י, ג'ודי דייוויס ודומיניק ברג'ס, שגילמו את רוברט אולדריץ', ג'ק וורנר, הדה הופר וויקטור בונו, בהתאמה. באוגוסט 2016, קתרין זיטה-ג'ונס ושרה פולסון הצטרפו לצוות השחקנים כאוליביה דה הבילנד וג'רלדין פייג', בהתאמה. בספטמבר של אותה השנה, דווח כי טים מיניר, שעבד עם מרפי על הסדרה סיפור אימה אמריקאי, יצטרף גם הוא לצוות ההפקה של הסדרה., וכי ג'קי הופמן תגלם את מאמאסיטה, סוכנת הבית של קרופורד. בנובמבר 2016, מולי פרייס, קתי בייטס ואליסון רייט לוהקו לדמויותיהן של הארייט פוסטר, ג'ואן בלונדל ופאולין ג'יימסון. האחרונה שלוהקה הייתה קירנן שיפקה שלוהקה לדמותה של ב. ד. מילר, בתה של בטי דייוויס.

במהלך ריאיון שניתן, הודתה סרנדון כי בתחילה כשרק לוהקה לתפקיד היא הייתה "המומה ומבוהלת" מהאפשרות שיהיה עליה לגלם את דייוויס בצורה מדויקת ואותנטית ואמרה:

היא כל כך גדולה והיא באמת הייתה כל כך גדולה, אז ניסיתי לא לגלם אותה באופן שבו היא תיראה כקריקטורה או מישהי שהתחפשה אליה... זה היה הפחד שלי, כי אז היא הייתה פשוט משהו בסגנון של חד ממדיות.

סרנדון על גילום דמותה של דייויס

לעומתה, לאנג הצהירה כי לדעתה הביצועים שלה כקרופורד, לדעתה, מאפשרים לצופה להבין כי ילדותה האכזרית של קרופורד מוסתרת מאחורי הפורניר היפה והבלתי חדיר של כוכבת הקולנוע גדולה ומדהימה.

גם סרנדון וגם לאנג חקרו את תפקידיהן באמצעות קריאת ספרים אודות חייהן ומעלליהן של שתי כוכבות הקולנוע, וכן גם באמצעות האזנה לקונצרטים וצפייה בקלטות טלוויזיה בכיכובן.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הבכורה של "אויבות: בטי וג'ואן" שודר ב-5 במרץ 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]