אולף (לשבור את הקרח)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולף
Olaf
הופעה ראשונה "לשבור את הקרח" (2013)
יוצרים כריס באק
ג'ניפר לי
גילום הדמות ג'וש גד, Nassim Al Fakir, האפה קרקלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב בשפה העברית עידו רוזנברג
רועי ויינברג ("לשבור את הקרח: הזוהר הצפוני")
מידע
גזע איש שלג
מין זכר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אולףאנגלית: Olaf) הוא דמות בדיונית מהזיכיון "לשבור את הקרח" של חברת וולט דיסני. אולף מוצג לראשונה בסרט "לשבור את הקרח" (2013) כאיש שלג שהאחיות אנה ואלזה יצרו בילדותן. הוא חוזר כדמות מואנשת בהמשך הסרט בזמן שאנה מחפשת אחר אחותה שברחה, בתקווה להשיב את הקיץ לממלכה. אלזה יצרה את אולף מחדש בעת שהפכה את ארנדל לאזור אסון חורפי בטעות. אולף עוזר לאנה ולקריסטוף לאתר את אלזה ומצטרף למסעם כל הדרך חזרה לממלכה, שם הוא נותר חלק מחייהן של האחיות וחוזר בסרט "לשבור את הקרח 2" (2019).

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות וקונספט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולפני דיסני ערכו ניסיונות ראשונים לעבד את "מלכת השלג" מאת הנס כריסטיאן אנדרסן כבר בשנת 1943, אז שקל וולט דיסני להפיק סרט תיעודי על חייו של המחבר. עם זאת התברר שהסיפור ודמויותיו היו סמליות מדי והציבו בעיות בלתי פתירות בפני דיסני והאנימטורים. בהמשך ניסו בכירים אחרים בדיסני לעבד את הסיפור לקולנוע, אך כל הצעותיהם נגנזו בשל בעיות דומות.

בשנת 2008 הגיש כריס באק לדיסני את גרסתו שלו לסיפור, שנקראה "אנה ומלכת השלג" ותוכננה כהפקה בהנפשה מסורתית. גרסה זו הייתה "שונה לחלוטין" מ"לשבור את הקרח"; עלילתה הייתה נאמנה יותר בהרבה לסיפור המקורי ודמותו של אולף הייתה אף היא שונה לחלוטין, כאשר תפקידו היה דומה יותר לשל מרשמלו (איש השלג הענק מהסרט הסופי). עם זאת, הפרויקט בוטל בשנית בתחילת 2010. ב-22 בדצמבר 2011 הודיעה דיסני כי הסרט יקרא "Frozen" ויִצא ב-27 בנובמבר 2013, וכי הופקד עליו צוות שונה מהניסיונות הקודמים. התסריט החדש, שעשה שימוש ב"אותו קונספט אבל עם שכתוב מוחלט", הביא סוף סוף פתרון לבעיה המתמשכת עם סיפורו של אנדרסן בכך שאנה ואלזה הוצגו כאחיות.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וש גד, המדבב של אולף

ג'וש גד, שחקן מועמד לפרס טוני שהתפרסם בזכות גילום קנינגהאם הזקן במחזמר "ספר המורמונים" (שבמקרה נכתב על ידי רוברט לופז, השותף לכתיבת פסקול "לשבור את הקרח"), לוהק לתפקידו של אולף. בהמשך ציין גד שקבלת תפקיד בסרט דיסני הייתה מעין "חלום שהתגשם" עבורו, מאחר שהוא תמיד חיבב את סרטי החברה באופן כללי ואת ההפקות המונפשות בפרט. "גדלתי בזמן תור הזהב השני של אולפני ההנפשה, שבו כל סרט שיצא היה אירוע בפני עצמו - 'בת הים הקטנה', 'היפה והחיה', 'אלאדין', 'מלך האריות'," הוא אמר. גד התרשם מאופן גילומם של תפקידי הסיידקיקס הקומיים כגון טימון ופומבה ב"מלך האריות" והג'יני ב"אלאדין" והציב לעצמו את המטרה לגלם דמויות מסוג זה כבר בצעירותו: "אני זוכר איך אמרתי, 'אני רוצה לעשות את זה יום אחד. ממש רוצה לעשות את זה'," סיפר גד.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אולף בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים ובנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.