אורה נודל-ירון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורה נודל-ירון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 בדצמבר 1930 (בת 93)
עין חרוד, פלשתינה (א"י)
הישג בולט אלופת ישראל בשמחט לנשים בשנת 1955
מקצוע נוסף כדורסלנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אורה נודל-ירון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 בדצמבר 1930 (בת 93)
עין חרוד, פלשתינה (א"י)
עמדה רכזת
גובה 1.63 מטר
קבוצות כשחקנית
הפועל תל יוסף עין חרוד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורה נודל-ירון (נולדה ב-30 בדצמבר 1930) היא לשעבר שחקנית כדורסל ושחמטאית ישראלית. חברת נבחרת ישראל הראשונה בכדורסל לנשים באליפות אירופה השנייה (בודפשט 1950) ואלופת ישראל לנשים הראשונה בשחמט (1955).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה בקיבוץ עין חרוד. בצעירותה עסקה בשחייה ובאתלטיקה קלה. בהמשך שיחקה כדורסל בקבוצת הפועל תל יוסף עין חרוד. בגיל 15 למדה בקרוס למורס במחנה ג'וערה ושרתה בתחנת קשר של ההגנה והפלמ"ח. בגיל 17 היא שרתה בגדוד 13 של גולני, ואחר כך בחטיבה 7 עם מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ). לאחר השרות הצבאי היא למדה שלוש שנים במדרשת רופין וקיבלה תואר הנדסאית מכונות. בהמשך למדה כשנתיים כלכלה במדרשת רופין.

במאי 1950 היא שיחקה באליפות אירופה בכדורסל נשים שנערכה בבודפשט, הונגריה, הטורניר הבינלאומי הראשון שבו השתתפה נבחרת ישראל בכדורסל נשים. הנבחרת סיימה במקום 11 במתוך 12 קבוצות. במשחק הניצחון היחיד, על נבחרת הולנד, היא קלעה 10 נקודות.[1]

באליפות ישראל הראשונה בשחמט לנשים שנערכה בשנת 1955 זכתה נודל-ירון בתואר לאחר ניצחון בדו-קרב נגד אסתר סמושי ממצובה שסיימה יחד איתה ראשונה בטורניר.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נודל-ירון התגוררה עם משפחתה, בעלה ובנם, בעין חרוד איחוד. בקיבוץ עבדה כמזכירה כלכלית, ניהלה את המשרד הטכני במפעל פלב"מ (פלדה בלתי מחלידה) וליוותה מקצועית את מנכ"לי המפעל. היא עבדה בחברת "פלדות" בעין חרוד מאוחד. בהמשך היא עבדה ברפת ובחדר האוכל וסייעה לילדי הקיבוץ שהתקשו בחשבון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יורם אהרוני,נבחרת ישראל בכדורסל באליפות אירופה לנשים, 1950, המכללה האקדמית וינגייט