אחמד אבו חאטיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחמד אבו חאטיר
לידה המאה ה־20
רפיח, מדינה פלסטינית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק פיטני באוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ד"ר אחמד אבו חאטירערבית: أحمد أبو خاطر) הוא גאוגרף ומתכנן פלסטיני, מומחה לניהול משאבי מים, איכות הסביבה ותכנון עירוני. כמו כן הוא ספורטאי העוסק בהרמת כוח.

קריירה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחמד אבו חאטיר נולד ברפיח. בנערותו היגר לארצות הברית. למד באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין, שם השלים תואר ראשון בהנדסת מערכות בניין ותואר שני בתכנון עירוני. קיבל תואר דוקטור בתכנון קהילתי ואזורי מאוניברסיטת טקסס באוסטין. מחקריו שמו דגש על ניהול משאבי מים, יישוב סכסוכים וגישור.

כיום, ד"ר אבו חאטיר משמש כמנהל בכיר בחברה למערכות מידע גאוגרפי ומערכות ניווט בשם "Trimble Navigation" בסאניווייל. לפני כן כיהן בתפקידי ניהול בתחומים של פיתוח תוכנה ושיווק במספר חברות בקליפורניה, וכן היה מרצה באוניברסיטת טקסס באוסטין. תחומי התמחותו הם מערכות מידע גאוגרפי, תכנון ופיתוח קהילתי, תכנון ערים ואזורים, מדעי הסביבה ופיתוח בר-קיימא, ניהול משאבי מים חוצי גבולות, ויישוב סכסוכים. הוא כתב מספר מאמרים על ניהול משאבי מים בהקשר של הסכסוך הישראלי-ערבי, וכן על ניהול משאבי מים חוצי גבולות בארצות נוספות במזרח התיכון.

ד"ר אבו חאטיר פרסם מאמרים רבים, מרצה בכנסים ומייעץ, וקיבל מעל 20 פרסים על עבודותיו. כמו כן פרסם מספר רב של ספרים באנגלית. ספרו האחרון, "מים כזרז לשלום - ניהול מים בין גבולות ויישוב סכסוכים", מתאר מסגרת לתהליכי משא ומתן על משאבי מים.

הישגיו בהרמת כוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבו חאטיר הוא ספורטאי העוסק בהרמת כוח, והיה הספורטאי הראשון שייצג את פלסטין באיגוד העולמי של מרימי כוח באליפות בלאס וגאס בשנת 2006. אבו חאטיר ייצג שוב את פלסטין בתחרות בשנת 2007 באנהיים, קליפורניה, שם קבע שיא עולם פלסטיני חדש.

אחמד אבו חאטיר מתחרה בקטגוריית גברים עד 198 פאונד.

  • שיאו בסקוואט: 630 פאונד.
  • שיאו בלחיצת חזה: 610 פאונד.
  • שיאו בדדליפט: 705 פאונד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]