איחוד בני הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איחוד בני הברית
اتحاد أبناء العهد
מדינה ישראל
שם רשמי איחוד בני הברית
מייסד בשארה שליאן
מנהיגים בשארה שליאן
תקופת הפעילות 8 בפבואר 2019 – הווה
אידאולוגיות אינטרסים של ערבים נוצרים
פתרון שתי המדינות
כנסות 0
ממשלות 0
אותיות

ינ

ي ن
שיא כוחה 677 קולות (הבחירות לכנסת ה-23) (2020)
שפל כוחה 234 קולות (הבחירות לכנסת ה-25) (2022)
מיקום במפה הפוליטית מרכז
צבעים רשמיים סגול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איחוד בני הבריתערבית: اتحاد أبناء العهد) היא מפלגה פוליטית ישראלית. זוהי ברובה מפלגה ערבית נוצרית, עם תמיכה מסוימת של יהודים ומוסלמים.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים שינתה המפלגה את שמה ל"התנועה הנוצרית הליברלית" (בערבית: الحركة المسيحية الليبرالية). לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע שינתה המפלגה את שמה ל"ברית השותפות לאיחוד לאומי".

הִיסטוֹרִיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני הברית החדשה, שהפכה במהרה לבני ברית, הוקמה ב-2013 במטרה לייצג את האינטרסים של הנוצרים הערבים בישראל. המפלגה מעודדת שילוב מלא של נוצרים ערבים בחברה הישראלית, פתרון שתי המדינות וגיוס נוצרים דוברי ערבית לצבא ההגנה לישראל. היא נוסדה על ידי בשארה שליאן, רב חובל מנצרת, וממייסדי פורום הגיוס הנוצרי ומקדם מרכזי של גיוס נוצרים לצבא ההגנה הישראלי. הנוצרים הערבים בישראל הם בעיקר יוונים מלכיים וקתולים ומייצגים מיעוט באוכלוסייה הערבית הרחבה יותר של המדינה.

מייסד המפלגה, בשארה שליאן, אמר שהוא רוצה לבנות 30.5 מטרים (100 רגל) פסל גבוה של ישו (בדגם של פסל ישו הגואל של ריו דה ז'ניירו) על ראש הר בנצרת. לדבריו, מטרת הפסל תהיה למנוע את כרסום המורשת הנוצרית של נצרת. האוכלוסייה הנוצרית בעיירה הצטמצמה בהתמדה ביחס לאוכלוסייתה המוסלמית, כאשר תושבים נוצרים עזבו לערים היהודיות ברובן נצרת עילית, שפרעם וחיפה .

הרשימה הוגשה רשמית בבחירות לכנסת העשרים ואחת כאיחוד בני הברית. המפלגה שואפת לקדם שוויון בין רוב ומיעוטים בישראל, ברוח מגילת העצמאות הישראלית. בשידור הטלוויזיה שלה הבטיח שליאן להפוך את ישראל למעצמה ימית במאמץ נוצרי-יהודי מצטרף.

המפלגה השתתפה בבחירות לכנסת העשרים ושתיים תחת השם החדש "התנועה הליברלית הנוצרית", עם אותו מנהיג.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]