אפרת שלום דנון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפרת שלום-דנון
אפרת שלום דנון
אפרת שלום דנון
אפרת שלום דנון
לידה אור יהודה
סוגה מועדפת סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות "החולמות" (2011), "חיים רגילים" (2019), "הנבחרות" (2022)
פרסים והוקרה פרס הסרט התיעודי בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות, 2011 | פרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל הקולנוע היהודי של בוקרשט 2013 | מועמדות לסרט הביכורים הטוב ביותר בפרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפרת שלום-דנון היא תסריטאית ובמאית של סרטים דוקומנטריים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפרת שלום דנון נולדה וגדלה באור יהודה. בוגרת המסלול לקולנוע ולטלוויזיה ב"קמרה אובסקורה". בעברה שימשה כעיתונאית ועורכת תוכן בעיתונים וגופי תקשורת מובילים, בהם עיתון תל אביב, מוסף "גלריה" בעיתון "הארץ", "וואלה". כמו כן, הייתה מבקרת הטלוויזיה של רשת "ידיעות תקשורת".

נשואה לבמאי, תסריטאי, משורר ואמן הווידאו, גילי דנון.

סרטים דוקומנטריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט "החולמות"
כרזת הסרט "חיים רגילים"

סרט הבכורה הדוקומנטרי של שלום דנון, "החולמות" (בהפקת יפעת פרסטלניק, ובתמיכת ערוץ 8 וקרן גשר, 2011), עוסק בתעשיית הקולנוע החלוצית של נשות המגזר החרדי, ומציג, בין היתר, את התהליך המורכב של יצירה קולנועית בחברה החרדית הסגורה.

"החולמות" זכה בפרס הסרט התיעודי בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות, ובפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל הקולנוע היהודי של בוקרשט. כמו כן, השתתף בפסטיבלי קולנוע רבים בישראל ומחוצה לה (בהם: התחרות הרשמית בפסטיבל "דוקאביב", FIPA-ביאריץ וסירקיוס) והיה מועמד לסרט הביכורים הטוב בתחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי.

בשנת 2019, יצא לאקרנים הסרט "חיים רגילים" (בימוי: גילי א. דנון ושלום-דנון, הפקה: שלום דנון, גילי דנון וטרבלסי הפקות). הלן ופדומו נמלטו מהאימה באפריקה ומבקשות מקלט בגרמניה ובישראל. שתיהן מתמודדות עם האפליה, הזרות והניתוק של החיים ללא בית. השתיים הופכות לחברות טובות ולפעילות חברתיות. על הציר שעובר מברלין לתל אביב מתגלים סיפורי חיים של פליטות בצל הגחמות השלטוניות. הלן ופדומו מגלות שהן חולקות גורל משותף של חיים רעועים, ותקווה שלמרות הכל, לחלומות שלהן יש תוקף. "חיים רגילים", בתמיכת קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה ובפיתוח קרן התרבות של סקסוניה, הוצג במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים ובפסטיבלים נוספים בעולם. הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של חוף ג'רזי (Jersy Shore Film Festival).

אפרת שלום דנון שימשה במשך שנים רבות כחברת הנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים ויצרה יחד עם שירלי ברקוביץ' את פרויקט "הדוקו הראשון שלי" בסינמטק תל אביב, אותו היא מנהלת אמנותית, נכון ל-2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אפרת שלום דנון בוויקישיתוף

על הסרט "חולמות" -

על הסרט "חיים רגילים" -