אקסטזי (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקסטזי
Ecstasy: Three Tales of Chemical Romance
כריכת הספר
כריכת הספר
מידע כללי
מאת אירווין וולש
שפת המקור אנגלית, סקוטית
סוגה novella collection עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה W. W. Norton
תאריך הוצאה 1996
מספר עמודים 276
הוצאה בעברית
תרגום אילת יגיל
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001882198
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקסטזי (באנגלית: Ecstasy: Three Tales of Chemical Romance ) הוא ספרו הרביעי של הסופר הסקוטי ומחבר הספר טריינספוטינג, אירווין וולש. אקסטזי איננו סיפור אחד אלא אוסף של שלוש נובלות המספרות את סיפורם המטורף ועתיר הסמים, מין ביזארי ומוזיקה אלקטרונית של גיבוריו הבריטים.

שלוש הנובלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"לוריין הולכת לליווינגסטון"[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבקה נבארו היא סופרת של רומנים זולים על התקופה הוויקטוריאנית הסובלת מעודף משקל. בעלה הוא איש בוגדני, חלקלק וחובב הימורים אשר שואב את כספה ואת שמחת החיים שלה. במקביל, הוא עצמו מעורב בפרשה ביזארית בה הוא, כעובד במכון הפתולוגי, מספק גופות למטרת הנאה מינית למנחה טלוויזיה מפורסם. כשנבארו לוקה בשבץ, בעלה חושש לאווזה המטילה ביצי זהב ודואג להצמיד אליה מטפלת צמודה - לוריין. לוריין, אחות חובבת מוזיקת ג'אנגל נחלצת לעזרתה והשתיים רוקמות תוכנית שבסופה יתנקמו בבעל הבוגדני.

"המזל תמיד מתחבא"[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייב ת`ורנטון הוא בריון כדורגל אשר חייו סובבים בין כדורגל, מכות עם אוהדי כדורגל אחרים, שתייה אינטנסיבית של אלכוהול ופורקן מיני על מלון בעל חורים. כאשר הוא פוגש את סמנת`ה וורת`ינגטון, יפהפייה שנולדה נטולת ידיים כתוצאה מהתרופה הטרטוגנית תלידומיד, השניים יוצאים למסע נקמה רצחני במשווק התרופה אשר מסתתר בגרמניה.

"הבלתי מובסים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבלתי מובסים מספר את סיפור אהבתם של לויד, קלאבר מזדקן חובב סמים ומוזיקת האוס והת'ר הנשואה ללא אושר לגבר מהפרברים חובב דייר סטרייטס. השניים נפגשים במועדון ואהבה מונעת סמים ניצתת ביניהם, אך המצב מסתבך כאשר הת'ר דורשת מלויד לוותר על הסמים על מנת להוכיח את אהבתו האמיתית.

בניגוד לשתי הנובלות הקודמות אשר כתובות במבט על, נובלה זו כתובה באותו סגנון שנכתב טריינספוטינג - כמונולוגים של שני הגיבורים.

השפעות תרבותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה "מיי כמיקל רומנס" נקראת על שם כותרתו האנגלית של הספר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]