Diwon

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ארז סאפאר)
ארז ספר
לידה 2 במאי 1979 (בן 44)
סן דייגו, קליפורניה ארצות הבריתארצות הברית
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
מקום לימודים אוניברסיטת מרילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק DJ, מפיק מוזיקלי
סוגה דאנסהול, היפ הופ, Middle Eastern ופופ
כלי נגינה תופים, גיטרה, פטיפון, אבלתון, סינתיסייזר
חברת תקליטים Shemspeed
www.erezsafar.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Diwon (נולד 2 במאי 1979, ה' באייר ה'תשל"ט) 1979) (מבוטא די-ווֹן) הוא מפיק מוזיקלי ו-DJ יהודי אורתודוקסי מברוקלין. תחת שמו הרשמי, ארז סאפאר, הוא מכהן כמנכ"ל Shemspeed, חברת תקליטים עצמאית וסוכנות לקידום מכירות אמריקאית בשיתוף עם חברת הקלטות נוספת, Modular Moods.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאפאר נולד ב-2 במאי 1979, בסן דייגו, קליפורניה להורים יהודים אמריקאים ממוצא תימני. גדל בבית יהודי אורתודוקסי וגם כיום הוא יהודי אורתודוקסי. בילה חלקים מנעוריו בטוקיו, צ'ארלסטון שבדרום קרוליינה, נאפולי, וסקוקי באילינוי. למד בבית ספר תיכון בוושינגטון די. סי., "תיכון אתיקה בוושינגטון" וב-2003 סיים את לימודיו עם תואר ראשון באוניברסיטת מרילנד ועבר לברוקלין.

נשוי ואב לילד אחד.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקריירה המוזיקלית של סאפאר החלה בשנת 2001. באותה שנה הוא הקים "Modular Moods", חברת תקליטים עצמאית, והחל להופיע תחת הכינוי DJ הנדלר, בערבוב סגנונות של היפ הופ, אפרוביט ומוזיקה ערבית, באולמות ברחבי ארצות הברית. באותה שנה, השנייה שלו באוניברסיטת מרילנד, סאפאר יסד את "Juez" (עיוות של ג'אז וג'וז, יהודים באנגלית), רביעיית כלייזמרים בג'אז שבה הוא ניגן בתופים, יחד עם מתיו ווסטסטיין, חברו לספסל הלימודים, (ניגן בחצוצרה), גלעד סאברי (ניגן בסקסופון) ויושי פרוכטר (ניגן בגיטרה בס). בשנת 2004, יצא האלבום היחיד של הלהקה, Shemspeed Alt Schule, דרך Modular Moods. הלהקה התפרקה רשמית בשנת 2007.

בשנת 2005 השיק סאפאר את פסטיבל המוזיקה הספרדית, מאמץ שנתי להביא את מוזיקה הספרדית לקהל גדול יותר. פסטיבל של שבעה ימים מתקיים מדי שנה בחודש דצמבר באזור חנוכה במקומות ברחבי ניו יורק. הניו יורק טיימס תיאר את הפסטיבל כבעל "ההרכב האקלקטי של אמנים מסורתיים ועכשוויים, כולל רבים המוקדש פיוזינג צלילים שונים או גישור חדשים וישנים". "Shemspeed" פרסמה בשנת 2010 אלבום אוסף מפסטיבל המוזיקה הספרדית, "Vol. 1". את השירים ביצעו אמנים יהודים מפורסמים, כולל מתיסיהו, בת פרעה, דיסקרייב ולהקת המושב.

בשנת 2007, נבחר סאפאר ל"Forward 50", רשימה שנתית של היהודים המשפיעים ביותר בעולם שנבחרו על ידי העורכים של Forward. הוא נבחר בזכות עבודתו כ-DJ הנדלר, הקמת Modular Moods, הקמת והפעלת הפסטיבל ספרדי, והקמה באותה שנה של Shemspeed. באותה שנה, בכתבת שער על DJ הנדלר, האלטר אגו של סאפאר באותו הזמן,ה-Jerusalem Post הגדיר אותו כ"one of the top visionaries of young Jewish cool’s celebrated vanguard". וילג' ווייס הצהיר כי "בתור מפיק ו-DJ [סאפאר] הוא בין ההרפתקנים ביותר בזירת המוזיקה היהודית החדשה".

עבודות של Diwon כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

די-וון בהופעה במלבורן, 2009.

בשנת 2008 החליט סאפאר להחליף את הכינוי DJ הנדלר לטובת Diwon, שהיה אמור להוביל את קול המוזיקה המזרח תיכונית וחזרה לשורשים התימניים שלו. המשמעות של Diwon היא ספר שירים בפרסית ואורדו. "עם DJ הנדלר התחלתי עוד לפני שהפכתי ל-DJ, ואני אף פעם לא הרגשתי שזה אני - זה לא ממש מתאים", אמר סאפאר כשהסביר את הצעד שלו, "בביצוע המוזיקה התימנית תחת השם DJ הנדלר, השם היה נשמע קצת מגוחך ... ולא במובן הטוב".

Diwon פרסם שורה של מיקסטייפים, מאשאפים ורמיקסים, שרבים מהם זמינים להורדה בחינם באתר האינטרנט שלו. בשנת 2009, חבר Diwon לגיטריסט מטקסס, Dugans, והם הקימו ביחד את "Dreams In Static". הצמד הוציא את "Serene Poetic" על אריך נגן ב-2 בפברואר 2010. פארווערטס כתב שהאלבום "משתרע מהעולם, רוק פוסט, אלקטרו אינסטרומנטלי היקום". DJBooth.net קרא לדי-וון "buzzmaking beatsmith".

Diwon עובד כיום על אלבום סולו הבכורה שלו, כמו גם בהפקת האלבום המתקרב של Y-Love, "זוהי אחדות" (השם המקורי הוא "This is Unity"), שאמור לצאת לחנויות בתחילת שנת 2012.

Diwon וג'יימס קולמן יצרו יחד את הרכב הפופ "Bonhom". הצמד הוציא את הסינגל "Live for Now", המשותף להם ולניסים, בשנת 2013‏[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Bonhom Lives for Now!" "URB", January 13, 2013.‏