בישונן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציור של נער בסגנון "בישונן"

בישונןיפנית: 美少年, הפירוש המילולי של המונח הוא "נער צעיר ויפה") הוא סגנון ציור אשר פופולרי למדיי בתתי-ז'אנרים רבים של אנימה אשר שם דגש על ציור נערים צעירים על פי האסתטיקה היפנית המודרנית - הדמויות גבוהות, רזות, עם סנטר בולט ולפעמים עם שיער רופף או גלי.

מחוץ ליפן אוטאקו משתמשים במונח בדרך כלל על מנת לציין את דמויות עם מראה סטריאוטיפי של דמויות זכרים במאנגה ואנימה - מראה טיפוסי אשר נפוץ במיוחד בתתי הז'אנרים של שוג'ו, שונן, או יאוי.

דמויות המצוירות בסגנון בישונן יהיו לרוב צעירים, נאים באופן נשי, שאינם שריריים. לעיתים קרובות הם יהיו לבושים בבגדים אלגנטיים.

סדרות אנימה ומאנגה המציגות דמויות בישונן פופולריות במיוחד בקרב נערות ונשים ביפן[1][2], ייתכן שהסיבה לכך היא היחסים החברתיים הייחודיים בין הדמויות הללו לבין דמויות הנשים בעלילת הסדרות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Buckley (2002). Encyclopedia of Contemporary Japanese Culture. Taylor & Francis. pp. 188, 522, 553. ISBN 0-415-14344-6.
  2. ^ Tan, Caroline S.L. (2008). "Of Senses and Men's Cosmetics: Sensory Branding in Men's Cosmetics in Japan" (PDF). European Journal of Social Sciences. 6 (1): 7–25. אורכב מ-המקור (PDF) ב-9 בדצמבר 2008. {{cite journal}}: (עזרה)