מאמורו הוסודה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאמורו הוסודה
細田 守
מאמורו הוסודה, 2015‏
מאמורו הוסודה, 2015‏
לידה 19 בספטמבר 1967 (בן 56)
קאמיצ'י, נקאניקאווה, טויאמה, יפן
שם לידה 細田 守 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת אנימה, אקשן, דרמה
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים Kanazawa College of Art עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות הנערה שקפצה בזמן, מלחמות הקיץ, ילדי הזאב אמה ויוקי, הילד והחיה, בל, מיראי
פרסים והוקרה
  • Sitges Grand Honorary Award (2021)
  • בפסקה זו 3 רשומות נוספות שטרם תורגמו עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.studio-chizu.jp/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאמורו הוסודהיפנית: 細田 守; נולד ב-19 בספטמבר 1967) הוא אנימטור במאי ומפיק יפני של סרטי אנימה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוסודה למד ציור בצבעי שמן במכללת קנזאווה. לאחר שעבד באולפני טואי אנימציה עבד בין השנים 2005 ל-2011 באולפני האנימציה Madhouse, ובהמשך הקים בשנת 2011 את אולפני "צ'יזו" אשר במסגרתו הפיק את שני סרטיו האחרונים. הוסודה מונה תחילה לבמאי הסרט "הטירה הנעה" של סטודיו ג'יבלי, אך הוא התפטר בשלבי ההפקה הראשונים, לאחר שהממונים עליו הביעו אי-שביעות רצון מהדרך בה בחר לביים את הסרט.

הסרטים הראשונים אותם ביים הוסודה הם שני הסרטים הראשונים של "הרפתקאות דיג'ימון", והסרט השישי בסדרת וואן פיס. לאחר מכן, הוסודה התחיל להפיק ולביים סרטים מקוריים, שאינם מבוססים על מנגה או סדרה קודמת. הראשון מבין אלה היה "הנערה שקפצה בזמן" (2006), עיבוד חופשי של רומן יפני באותו שם. עלילתו של הסרט עוסקת בנערה בשם מאקוטו שמקבלת במקרה את היכולת לחזור בזמן, משתמשת בה לטובתה האישית ולבסוף נאלצת להתמודד עם הנסיבות. הסרט זכה לביקורות אוהדות, וסצנה ממנו הונצחה בסמלו של הסטודיו העצמאי שהקים הוסודה. סרטו הבא של הוסודה בסטודיו Madhouse היה "מלחמות הקיץ" (2009), בו מתואר הניסיון של קבוצת נערים למנוע השתלטות וירוס על עולם עתידני של מציאות מדומה. שני הסרטים הבאים, שהופקו בסטודיו Chizu אותו הקים הוסודה, הם "ילדי הזאב אמה ויוקי" (2012), ו"הילד והחיה" (2015), כאשר באחרון הוסודה היה לא רק הבמאי אלא גם התסריטאי. עלילתו של "ילדי הזאב" עוסקת באם המגדלת את שני ילדיה לאחר פטירתו של בעלה, בן-אנוש שיכול לשנות את צורתו לזאב; עלילתו של "הילד והחיה" עוסקת בילד בודד, המאומץ על ידי לוחם מממלכת החיות.

בשנת 2018 יצא לאקרנים הסרט אותו ביים וכתב "מיראי" (שכן זהו גם שמה של דמות חשובה בסרט), שזכה בתחילת 2019 בפרס גלובוס הזהב לסרטי הנפשה. סרט זה שונה מהקודמים מכיוון שנקודת המבט בו היא של ילד קטן, ולא של נער או מבוגר. בסרט, קון, ילד בן ארבע, לומד להפסיק לקנא באחותו הקטנה בעקבות מפגשים עם קרובי משפחה מהעתיד.

בשנת 2021 ביים את סרט האנימציה "בל" ששואב השראה מסיפור העם הצרפתי "היפה והחיה".

מלבד הסרטים אותם ביים, הוסודה היה שותף בבימוי, הפקה ובאנימציה של סדרות טלוויזיה רבות, ביניהן דרגון בול זי, דיג'ימון וסמוראי צ'מפלו. מאמורו הוסודה נשוי, ויש לו שני ילדים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאמורו הוסודה בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.