בית הספר התיכון הארווי מילק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית הספר התיכון הארווי מילק
Harvey Milk High School
סמליל בית הספר
סמליל בית הספר
בית הספר התיכון הארווי מילק
בית הספר התיכון הארווי מילק
בית ספר תיכון
על שם הארווי מילק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1985–הווה (כ־39 שנים)
מייסדים אמרי הטריק ודמיאן מרטין
שכבות לימוד י' - י"ב
מספר כיתות 8
בעלי תפקידים
באחריות מחלקת החינוך של עיריית ניו יורק
תלמידים
110 תלמידים[1]
מיקום
מיקום ארצות הבריתארצות הברית רח' אסטור פלייס 2-10
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קואורדינטות 40°43′48″N 73°59′34″W / 40.7301°N 73.9927°W / 40.7301; -73.9927
https://www.hmhsnyc.org
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית הספר התיכון הארווי מילקאנגלית: Harvey Milk High School) הוא בית ספר על-יסודי ציבורי באיסט וילג' בעיר ניו יורק המיועד בעיקר לצעירים הומואים, לסביות, ביסקסואליים וטרנסג'נדריים, כמו גם לאלו שאינם בטוחים בזהותם המינית; עם זאת, בית הספר אינו מדיר תלמידים סטרייטים. בית הספר נקרא על שם הארווי מילק, לשעבר חבר במועצת העירייה של סן פרנסיסקו, ההומוסקסואל הגלוי הראשון במדינת קליפורניה אשר התמודד ונבחר למשרה ציבורית בבחירות כלליות.

אודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, בית הספר נוהל על ידי מכון הטריק-מרטין (באנגלית: Hetrick-Martin Institute, בראשי תיבות: HMI), ארגון ללא כוונת רווח המעניק תמיכה חברתית לבני נוער בסיכון, בפרט לאלו שאינם הטרוסקסואלים. מאז שהפך לבית ספר ציבורי מוסמך לחלוטין בשנת 2002, בית הספר מנוהל על ידי מחלקת החינוך של עיריית ניו יורק, בנפרד מ-HMI. בית הספר והמלכ"ר עדיין חולקים מקום באותו בניין, כאשר הטריק-מרטין מספק את רוב התוכניות האמנותיות והתרבותיות של בית הספר.

בית הספר הוקם בשנת 1985 כתוכנית קטנה, עם שני חדרים וקצת יותר מתריסר תלמידים, על ידי HMI בשיתוף המרכז לחינוך לקריירה במחלקה החינוך של עיריית ניו יורק. מחלקת החינוך מנהלת את בית הספר ואחראית לרישום וקבלה. המוסד הוקם כבית ספר אלטרנטיבי, עבור בני נוער שמתקשים או שלא מסוגלים ללמוד בבתי הספר שבאזור מגוריהם, אם בשל איומים, אלימות או הטרדות.

בית הספר זכה לחשיפה ציבורית רחבה בשנת 2002, כאשר מועצת החינוך אישרה העברת תקציב של 3.2 מיליון דולר לבית הספר, כאחת ההחלטות האחרונות שהתקבלו בטרם בית הספר הפך לבית ספר ציבורי. התקציב איפשר לשפץ את בניין בית הספר. הביקוש לבית הספר גבר, וההרשמה קפצה מ-50 ל-100 תלמידים. בשנת 2003, מנהל בית הספר ויליאם זלצמן אמר שזה יהיה "מאתגר מבחינה אקדמית".[2] מייקל לונג, יו"ר המפלגה השמרנית של מדינת ניו יורק, מתח ביקורת, ושאל: "האם יש דרך אחרת ללמד הומוסקסואלים? האם יש מתמטיקה הומוסקסואלית? זה לא בסדר ... אין סיבה לטפל בילדים אלה בנפרד".[2] לעומתו, התומכים טענו כי בית הספר הזה הוא פתרון פרגמטי, תוך מתן דרך אלטרנטיבית להשגת תעודת בגרות עבור תלמידים שאינם מסוגלים להצליח בבית ספר תיכון כללי בגלל אי-סובלנות. לא כל הטיעונים נגד בית הספר הגיעו מכיוון אחד של המפה הפוליטית. ראש העיר העצמאי מייקל בלומברג תמך בשיפוץ בית הספר, בזמן שרובן דיאז, סנאטור בבית המחוקקים של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית, התנגד לו.

בשנת 2004 עבר בית הספר הרחבה, ל-1,600 מ"ר, ועלייה לשמונה כיתות לימוד ו-110 תלמידים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Harvey Milk High School". New York City Department of Education. נבדק ב-2011-03-28.
  2. ^ 1 2 "First public gay high school to open in NYC". CNN. 29 ביולי 2003. אורכב מ-המקור ב-12 בספטמבר 2005. נבדק ב-2007-02-26. {{cite news}}: (עזרה)