בני הין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בני הין
לידה 3 בדצמבר 1952 (בן 71)
יפו, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Toufik Benedictus Hinn עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Georges Vanier Secondary School עריכת הנתון בוויקינתונים
www.bennyhinn.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאופיק בנדיקטוס (בני) הין (Tofik Benedictus "Benny" Hinn; بني هن; נולד ב-3 בדצמבר 1952) הוא מטיף ודרשן טלוויזיוני נוצרי-אוונגליסט קנדי-אמריקאי, יליד ישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הין נולד ביפו למשפחה ערבית יוונית-אותודוקסית. אמו ממוצא ארמני. את לימודי התיכון השלים בטורונטו, לשם עברה משפחתו. פרטי ביוגרפיה של הין לוטים בערפל, ומקורותיהם מתבססים על עדותו של הין עצמו, עדות שיש בה סתירות רבות, ולחלק גדול ממנה אין אישוש משום מקור אחר. כך למשל טוען הין שאביו היה ראש העיר של יפו ושהוא עצמו היה תלמיד מצטיין למרות גמגום קשה שסבל ממנו ובידוד חברתי בעקבות הגמגום. בנעוריו המיר דתו לנצרות פנטקוסטלית. לטענתו, השתתף (כקהל) בכינוס עשיית ניסים של האוונגליסטית קתרין קוהלמן, ואף שלא פגש בה אישית מעולם, הוא טוען שיש לה השפעה עזה עליו.

ב-1983 ייסד את "המרכז הנוצרי של אורלנדו", וב-1999 העביר אותו לידיו של קלינט בראון, ובעצמו עבר לפרבר של העיר פורט וורת' בטקסס. נשוי לסוזן, וחי בקליפורניה.

כהונה בקודש ותאולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הין ידוע בסגנון המצועצע, התיאטרלי והשנוי במחלוקת של דרכו בקודש. חלק מדרשותיו גולשות להתנהגות אקסטטית של הקהל ושל המקהלה, בעיקר במהלך אותן מערכות בהן הוא מתיימר להביא בשורת ריפוי אלוהית לסובלים שבקהל.

הוא מנחה תוכנית דת בשם "This is your day", המשודרת במספר ערוצי טלוויזיה בעלי אופי נוצרי, וכן מפיק "מסעות צלב ניסיים" שהם שילוב של כנס התעוררות וריפוי באמצעות אמונה. כנסים אלה נערכים על פי רוב באצטדיוני ענק בערים גדולות והם מוקלטים ומשודרים בטלוויזיה.

ביקורת ומחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2001 שידרה רשת הכבלים HBO תחקיר על הין שממנו עולה שלא התבצע ריפוי אמיתי. ב-2002 פרסם ה-Skeptical Inquirer ניתוח ביקורתי על טענות הריפוי של הין.

במרץ 2005 פרסם ארגון Ministry Watch, ארגון אוונגליסטי המקדם שקיפות בניהול כספי מוסדות אבנגליסטיים, גילוי דעת לתורמים פוטנציאליים לפיו "הפרסומים על ההוצאות המופרזות של ארגונו של הין מצביעים על כך שברשותו יותר משאבים מאשר נחוצים לו להמשך עיסוקיו" וכן הפציר הארגון לשקול בדחילו ורחימו את תרומותיהם לארגונו של הין. ארגון זה העניק ציון "נכשל" בדירוג שלו לשקיפות פיננסית של מוסדות אוונגליסטיים. ארגונו של הין אינו חבר במועצה האוונגליסטית לשקיפות פיננסית.

החל ביוני 2007 נוהג הין לסיים את תוכניתו בטלוויזיה בהודעה כי הוא מפגר בתשלומים לרשת הטלוויזיה והוא מפציר בצופים לתת מנדבת לבם כדי לאפשר לו להמשיך את הפצת בשורתו מעל גלי האתר. בדצמבר 2006 פנה בדיוור ישיר לתורמיו בבקשת תרומה לטובת קניית מטוס מנהלים שעלותו מוערכת ב-36 מיליון דולר.

בנובמבר 2006 יצאה רשות השידור הקנדית בתוכנית תחקיר על מעלליו. בתוכנית נמצא שצוותו בורר בקפידה את הקהל המשתתף בהופעותיו ומוודא שאלה הסובלים מנכויות קשות לא יגיעו לקדמת הבמה להתברך בניסיו. תחת זאת הם מזמינים לבמה רק את הסובלים מבעיות קלות. הין טוען שבידו הוכחות והסכמות מרופאיהם של הנרפאים לכך שהם נרפאו, אולם תחקירני התוכנית מצאו שמעולם לא סופקו הוכחות כאלה.

הין התנבא מספר נבואות שלא התגשמו. כך, למשל, התנבא שב-1995 יחריב האל את הקהילה ההומוסקסואלית בארצות הברית, ואירועים אחרים שיקרו בזמן כלשהו לפני שנת 2000, כגון מותו של פידל קסטרו, בחירת אישה לנשיאה בארצות הברית, רעידת אדמה שתביא חורבן על החוף המזרחי של ארצות הברית וכיוצא באלה.

חקירת הסנאט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בנובמבר 2007 הכריז הסנטור צ'אק גראסלי מאיווה על חקירה של הין על ידי ועדת הכספים של הסנאט. גראסלי דרש מהין לגלות מידע כספי על מנת לברר האם הין צבר עושר פרטי מכספי תרומות, ושגילוי זה יתבצע עד 6 בדצמבר 2007. החקירה נוגעת לחמישה מטיפים טלוויזיוניים נוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בני הין בוויקישיתוף