בנקודה שבה נגמר האור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"בנקודה שבה נגמר האור"
סינגל בביצוע טליסמאן, רביב כנר
יצא לאור 27 בפברואר 2022
פורמט סטרימינגהורדה דיגיטלית
שפה עברית
אורך 3:12
כתיבה טליסמאן, פאר טסי
לחן טליסמאן, פאר טסי
הפקה טליסמאן, גלעד מרקוביץ'

"בנקודה שבה נגמר האור" הוא שיר שהוקלט על ידי הזמר הישראלי רביב כנר והראפר הישראלי טליסמאן. השיר יצא ב-27 בפברואר 2022 בתור הסינגל השישי מתוך אלבום הבכורה שלו, רסיסים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בפברואר 2022 פרסם הזמר הישראלי רביב כנר את עטיפת הסינגל "בנקודה שבה נגמר האור" בו נראים הוא והראפר טליסמאן כשהם מרכינים ראש[1].

עם יום יצאת השיר ב-27 בפברואר פרסם כנר את הוידאו-קליפ של השיר בעמוד האינסטגרם שלו[2] ובניגוד להרגלו, כנר לא ליווה את פרסום השיר עם פוסט שמסביר עליו[3] אלא כתב בתמציתיות:

בנקודה שבה נגמר האור. השיר החדש והדואט הראשון שלי עם אחי היקר טליסמאן. מזמין אתכם להקשיב ולהתמסר למילים הכל-כך משמעותיות עבורי. הפעם תרשו לי לא לתת זווית לטקסט כי הוא מדבר בעד עצמו. האזנה נעימה

רביב כנר, בנקודה שבה נגמר האור, אינסטגרם, 27 בפברואר 2022

ב-11 באפריל פורסם ריאיון של כנר עם העיתונאי אריאל פייגלין מערוץ 7 בו הוא התבטא בהקשר לשיר:

היו לשיר הזה הרבה מאוד תגובות מרגשות.. אני לא יכול להצביע על אחת ספציפית, אבל כל נושא צוק איתן והפוסט טראומה עורר הרבה תגובות מלוחמים, לוחמים לשעבר וגם מבנות זוג שאיבדו את היקר להן מכל. זה מכניס אותך לפוקוס ופתאום הבנתי שהשירים מצלחים לגעת בהרבה מאוד אנשים

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמי פרידמן מישראל היום כינה את השיר: "קצת מנותק מיתר שירי האלבום, ולא שייך כל כך לאסופה"[4]. לעומתו, אריאל פייגלין מערוץ 7 כתב: "כבר מהשם של השיר ניתן לראות שהוא ממשיך את הקו של קודמיו ומדבר על הכאב והקושי" וציין: "כנר כבר לא מדבר רק על עצמו, אלא שר את סיפורו של דור"[3].

"הליקון ארומה מיוזיק גרופ" כתבו כי "משמיעה ראשונה נשמע המנון, מלא עומק ורבדים"[5] וכן מבקר המוזיקה יוסי חרסונסקי העניק לשיר סיקור שלילי. וכתב שהחיבור בין טליסמאן לרביב כנר מאולץ, וכן העניק לשיר שניים וחצי כוכבים כוכבים מתוך חמישה[6].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 5[7][8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]