ג'ו-און – דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו סדרת הסרטים בשפה היפנית

סדרת סרטי "ג'ו-און" היא סדרת סרטי אימה יפניים שנוצרו על ידי הכותב טאקאשי שימיזו. עלילת הסרטים סובבת סביב קללה שנוצרת כאשר אדם מת בזעם רב, רגשותיו השליליים נשארים במקום המוות ובעצם יוצרים עליו קללה. הקללה מתנהגת כוירוס המתפשט והורגת את כל מי שמגיע אל מקום משכנה או את כל מי ששהה בסמוך אליו. כאשר אדם בשם טאקאו סא'אקי רצח את אשתו, קיאקו תחת התקף זעם שנבע מקנאה, קללה בשם "ג'ו-און" נוצרה בבית המשפחה. הקללה גורמת לקיאקו לחזור כרוח נקמנית בשם "אונריו" ולהרוג את כל מי שנכנס אל בית משפחת סא'אקי.

ארבעת הסרטים הראשונים מספרים את סיפור קללת משפחת סא'אקי, בעוד השאר משמשים כאתחול או כסיפור שעומד בפני עצמו. כל סרט בסדרה מחולק לשישה פרקים המסודרים בסדר לא ליניארי ועל הצופה לנסות ולחבר את העלילה בעצמו. הסדרה קיבלה עיבוד אמריקאי בשם "הטינה". בכל סרטי הסדרה מופיעות דמויות משתנות, כאשר רק דמויותיהן של הרוחות הן הדמויות הקבועות שמופיעות כמעט בכל הסרטים (להוציא את הסרטים "רוח לבנה" ו-"רוח שחורה"). ערך זה יעסוק בהן ולא בדמויות המופיעות בעיבוד האמריקאי. למידע עליהן, ניתן ללחוץ כאן.

הרוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של קיאקו סא'אקי מגולמת על ידי השחקנית טאקאקו פוג'י (אנ')

קיאקו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קיאקו סא'אקי

שחקנית:

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: הקללה, ג'ו-און: הקללה 2, ג'ו-און: הטינה, ג'ו-און: הטינה 2
קיאקו סא'אקי היא דמות האנטגוניסט המרכזית בסדרת הסרטים. בצעירותה, למדה במכללה ביחד עם אדם בשם שינזוקה קוביאשי והייתה מאוהבת בו בסתר. למרות זאת, שינזוקה ראה בה כאדם מעט מוזר והתחתן לבסוף עם סטודנטית אחרת בשם מנאמי. בבגרותה, קיאקו התחתנה עם מאייר בשם טאקאו סא'אקי ולשניים נולד בן בשם טושיו. למרות נישואיה לטאקאו, קיאקו המשיכה לתעד את רגשותיה כלפי שינזוקה ביומנה האישי. באחד הימים, טאקאו מוצא את היומן של קיאקו וקורא בו על רגשותיה לשינזוקה. תחת התקף זעם שנבע מקנאה, טאקאו רוצח את קיאקו על ידי שבירת המפרקת שלה ודקירתה בעזרת סכין יפנית מספר פעמים. הרצח הוליד קללה בשם "ג'ו-און" בבית המשפחה, הגורמת לקיאקו לחזור כרוח נקמנית בשם אונריו. מיד לאחר הרצח, קיאקו רוצחת את בנה, טושיו ולאחר מכן את שינזוקה קוביאשי עצמו, שהגיע לבקר בבית המשפחה מכיוון שטושיו, שהיה תלמידו לא הגיע לבית הספר. בהמשך אותו הערב, קיאקו רוצחת גם את טאקאו בעלה. לאורך סרטי הסדרה, אנשים שונים מגיעים להתגורר או לבקר בבית משפחת סא'אקי ומקוללים בקללה, בעקבותיה הם מוצאים את מותם על ידי רוחותיהם של בני משפחת סא'אקי. בעלילת הסרט "ג'ו-און: הטינה 2", קיאקו מצליחה לחזור לחיים כבת אדם לאחר שהשתלטה על עוברה של שחקנית בשם קיוקו הרסה. לאחר שנולדה מחדש כבת אדם, קיאקו הורגת את אמה ונעלמת אל הלא נודע.

באתחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: תחילתו של הסוף, ג'ו-און: הקללה האחרונה
באתחול זה, קיאקו נשואה לאיש עסקים בשם טאקאו סא'אקי ומתגוררת איתו בבית מפואר אותו טאקאו רכש לשניהם. ללא ידיעתם של הזוג, על הבית רובצת קללה שהחלה לאחר שילד בשם טושיו יאמאגה, שהתגורר בבית בעבר, מת מהזנחה. הקללה גורמת לקיאקו לאבד את שפיותה בהדרגה. קיאקו, שנואשת לילד לאחר שבעלה מרבה להיעדר מהבית לנסיעות עסקים, פוגשת ברוחו של טושיו יאמאגה והוא מסכים להיוולד מחדש כבנה. כאשר טושיו נולד מחדש, הוא מראה קרבה לאמו, אך ריחוק מאביו. טאקאו בזעמו שואל את קיאקו האם הילד שלו, לו היא משיבה שהוא שלה ושלה בלבד. בעקבות התקף זעם, טאקאו רוצח את קיאקו ואת טושיו. בהווה, רוחותיהם של טושיו וקיאקו רודפות את הבית שבו הן נרצחו עד עצם היום הזה.

בסרט הקרוסאובר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סאדאקו נגד קיאקו

סרט זה ממשיך באותו הקו של סרטי ג'ו-און המקוריים, אך בשינוי קל. רוחותיהם של קיאקו וטושיו עדיין רודפות את בית המשפחה וקיאקו לא נולדה מחדש כבת אדם. במקום זאת, אדם בעל כוחות טלפתיים בשם קאיזו מנסה לגרום לקיאקו להילחם ברוחה של סאדאקו יאמאמורה (סמארה מורגן בגרסה האמריקאית), דמות האנטגוניסט מסרטי "רינגו" במטרה להציל את חייהן של יורי וסוזוקה, זוג בנות שנדבקו בשתי הקללות. הניסיון נכשל והרוחות מתמזגות והופכות לרוח בשם "סאדאקיה" הרודפת את בית משפחת סא'אקי עד עצם היום הזה.

בכל הסרטים בהם הדמות מופיעה, קולה האייקוני הוא חרחורי גסיסה.

טושיו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: רוח נקמנית.
  • גזע: בן אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקן:

  • דאיקי סאדאווה (4444444444).[3]
  • ריוטה קויאמה (ג'ו-און: הקללה, ג'ו-און: הקללה 2).[4]
  • יויה אוזקי (ג'ו-און: הטינה, ג'ו-און: הטינה 2).[5]
  • שוסיי אוטו (רוח לבנה ורוח שחורה).[6]
  • קאי קוביאשי (אתחול).[7]
  • רינאטרו שיבאמוטו (סאדאקו נגד קיאקו).[8]

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: הקללה, ג'ו-און: הקללה 2, ג'ו-און: הטינה, ג'ו-און: הטינה 2
טושיו הוא בנם בן השש של טאקאו וקיאקו סא'אקי. כשהיה בחיים, נהג לצייר רבות והיה בעל חתול מחמד בשם מר. לאחר שאביו רוצח את אמו, הוא משאיר את טושיו בחיים ובורח מהבית. טושיו, שהיה עד לרצח, מתחבא בארון בחדר השינה ונהרג על ידי רוחה הנקמנית של קיאקו. במהלך סרטי הסדרה, טושיו מרבה בעיקר להפחיד את הקורבנות וכמעט לא הורג (להוציא מקרים בודדים). בסוף סרטי הסדרה, לא ידוע מה קרה לו לאחר שאמו נולדה מחדש. בעקבות הקשר הרגשי החזק עם החתול שלו, קולו האייקוני של טושיו הן ייללות חתול.

באתחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: תחילתו של הסוף, ג'ו-און: הקללה האחרונה
בצמד הסרטים הללו, דמותו של טושיו היא האנטגוניסט המרכזית. בעבר, טושיו היה ילד בשם טושיו יאמאגה שמת לאחר שננעל בארון על ידי הוריו המזניחים. מותו יצר קללה על בית משפחתו. כאשר טאקאו וקיאקו סא'אקי עוברים להתגורר בבית, רוחו של טושיו מופיעה למול קיאקו והאחרונה עוזרת לו להיוולד מחדש כבן אדם כבנה. לאחר שנולד מחדש, טושיו מרבה להראות חיבה לאמו, אך מרגיש מרוחק מאביו. בעקבות זאת, טאקאו הזועם רוצח אותו ואת קיאקו ומחזק את הקללה הקיימת בבית. בסרט "הקללה האחרונה" מוסבר שטושיו הוא בן דודה של ראו ואחיינה של מאקי (שהיא אחותו של אביו של טושיו, טאקאו). בסוף הסרטים, רוחותיהם של טושיו וקיאקו רודפות את הבית שבו הן נרצחו עד עצם היום הזה.

בסרט הקרוסאובר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – סאדאקו נגד קיאקו

סרט זה ממשיך באותו הקו של סרטי ג'ו-און המקוריים, אך בשינוי קל. רוחותיהם של קיאקו וטושיו עדיין רודפות את בית המשפחה. במהלך הסרט, רוחו של טושיו רוצחת ביחד עם רוחה של אמו מספר ילדים שנכנסים אליהם לבית וכן מופיע בבית כאשר רוחה של אמו מתמזגת עם רוחה של סאדאקו יאמאמורה. לא ידוע מה עלה בגורלו לאחר אירועים אלו.

טאקאו סא'אקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: רוח נקמנית.
  • גזע: בן אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקן:

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: הקללה, ג'ו-און: הקללה 2, ג'ו-און: הטינה, ג'ו-און: הטינה 2
טאקאו הוא מאייר הנשוי לקיאקו סא'אקי ואביו של טושיו סא'אקי. לאחר שקרא ביומנה של קיאקו על רגשותיה לשינזוקה קוביאשי, הוא רוצח את קיאקו, את חתול המשפחה מר (כולא אותו במיקרוגל דולק) ומשאיר את טושיו לבד בבית לגורלו. הרצח יוצר קללה על הבית הגורמת לקיאקו לחזור כרוח נקמנית בשם "אונריו". לאחר הרצח, טאקאו מגיע אל בית משפחת קוביאשי ורוצח את אשתו ההריונית של שינזוקה, מנאמי ובכך יוצר קללה נוספת. מיד לאחר שרצח את מנאמי, טאקאו גונב את עוברה המת מרחמה ולוקח אותו ביחד איתו. טאקאו מתקשר לשינזוקה, מתוודה בפניו שרצח את אשתו ומפציר בו לטפל בטושיו לאחר שהוא עשה זאת במקומו עד עכשיו (בכך נרמז שטאקאו חושב שטושיו הוא בנו הביולוגי של שינזוקה). בהמשך אותו הערב, קיאקו מופיעה מול טאקאו ורוצחת אותו. בניגוד לקיאקו וטושיו, לטאקאו אין "צורת רוח" ייחודית והוא נראה כאדם חי. טאקאו כמעט לא מופיע בסרטי הסדרה, אלא רק ברגע מותה של ריקה נישינה בסרט "ג'ו-און: הטינה". לא ידוע מה עלה בגורלו לאחר שקיאקו נולדה מחדש כבת אדם.

באתחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – ג'ו-און: תחילתו של הסוף, ג'ו-און: הקללה האחרונה
בסרטים אלו, טאקאו הוא איש עסקים עשיר ולא מאייר. טאקאו הוא אחיה של מאקי ודודה של ראו. בסרט הראשון, טאקאו רוכש לו ולאשתו קיאקו בית מפואר בטוקיו. ללא ידיעת השניים, מספר שנים לפני עלילת הסרט, ילד בשם טושיו יאמאגה שהתגורר בבית מת וקללה נוצרה בבית המשפחה. טאקאו מרבה לנסוע לנסיעות עסקים ומופתע כאשר אשתו מספרת לו שהיא בהיריון (רוחו של טושיו יאמאגה נכנסה לרחמה). לאחר שהילד שנולד מראה ריחוק רגשי ממנו, טאקאו, בהתקף זעם רוצח את אשתו, בנו ואת חתול המשפחה. לא ידוע מה עלה בגורלו לאחר שרצח את בני משפחתו.

ג'ו-און: הקללה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט
ערך מורחב – ג'ו-און: הקללה

סרט זה הוא הראשון בסדרה המקורית. טרם יצירת סרט זה, שימיזו יצר שני סרטים קצרים בשם "קאטסומי" ו-"4444444444" ועלילתם משולבת בעלילת סרט זה. סרט זה והסרט הבא בסדרה הופצו בקלטות וידאו ולא בבתי הקולנוע.

עלילת הסרט עוקבת אחר לידתה של הקללה ואחר משפחה העוברת להתגורר בבית משפחת סא'אקי ונחשפת לקללה השוררת בה.

שינזוקה קוביאשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

שינזוקה קוביאשי הוא מורה בבית ספר יסודי ומשמש כמורו של טושיו סא'אקי. בעבר, למד במכללה ביחד עם קיאקו ועם סטודנטית נוספת בשם מנאמי. למרות שקיאקו הייתה מאוהבת בו, שינזוקה לא ידע מכך וחשב שהיא קצת מוזרה. לאחר הלימודים, שינזוקה התחתן עם מנאמי. לאחר שהוא מבחין שטושיו לא מגיע לבית הספר (הוא מת), שינזוקה מגיע לבית משפחת סא'אקי, שם הוא פוגש בטושיו (המופיע בפניו כילד חי), נחשף ליומנה של קיאקו ומגלה את גופתה בעליית הגג. בבואו לצאת מהבית ביחד עם טושיו, הוא מקבל שיחת טלפון מטאקאו סא'אקי, שקודם לכן רצח את מנאמי ההרה. לאחר השיחה, רוחה של קיאקו הורגת את שינזוקה. שינזוקה הוא הקורבן השני של הקללה (הראשון היה טושיו).

בעיבוד האמריקאי, דמותו של פיטר קירק (ביל פולמן) מהסרט "הטינה" מבוססת ברפרוף על דמותו של שינזוקה קוביאשי.

מנאמי קוביאשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

מנאמי היא אשתו ההרה של שינזוקה. בעבר היא למדה ביחד עם שינזוקה וקיאקו במכללה והיא זוכרת את קיאקו בתור סטודנטית דיי מוזרה שלמדה איתם. מנאמי לא מודעת לרגשותיה של קיאקו אל בעלה. באחד הימים, טאקאו סא'אקי מגיע אל בית משפחת קוביאשי ורוצח את מנאמי על ידי תלישת העובר מרחמה. הרצח מוליד קללה בבית המשפחה הגורמת למנאמי לחזור כרוח נקמנית בשם אונריו. בסרט "ג'ו-און: הקללה 2" רוחה של מנאמי משתלטת על גופה של אישה בשם קיוקו ולאחר מכן הורגת אותה. מנאמי מעולם לא נראתה כרוח נקמנית והרצח היחיד שביצעה היה של קיוקו.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של מריה קירק (רוזה בלסי (אנ')) מהסרט "הטינה" מבוססת ברפרוף על דמותה של מנאמי קוביאשי.

נוריקו מוראקאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

נוריקו היא אשתו של קאיצ'י ואמם של קאנה וטסויושי. נוריקו ומשפחתה עברו להתגורר בבית משפחת סא'אקי מספר שנים לאחר שהקללה נולדה. בתחילת הסרט היא יוצאת לקניות בבית ומשאירה את קאנה ללמוד ביחד עם יוקי. בהמשך, נוריקו חוזרת הביתה ונהרגת על ידי רוחה הנקמנית של קאנה.

קאיצ'י מוראקאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

בעלה של נוריקו ואביהם של קאנה וטסויושי. דמותו לא מופיעה בסרט, אך בסרט "ג'ו-און: הקללה 2" מוסבר שהוא הותקף על ידי הרוחות והתאשפז בבית חולים. לאחר מכן הוא הוכרז כנעדר.

קאנה מוראקאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

בתם של נוריקו וקאיצ'י ואחותו של טסויושי. בתחילת הסרט היא לומדת ביחד עם מורה פרטית בשם יוקי, אולם היא נזכרת שהיא צריכה להגיע לבית הספר במטרה להאכיל את הארנבים. בבית הספר, היא נפגשת עם חברתה היאסיו. אולם, רוחה של קיאקו הורגת אותה ולאחר מכן קאנה חוזרת בתור רוח נקמנית חסרת לסת תחתונה והורגת את אמה, נוריקו .

דמותה של קאנה נהרגת בסרט הקצר "קאטסומי".

יוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • היטומי מיווה[12]

המורה הפרטית שבאה ללמד את קאנה בביתה. באמצע המפגש של השתיים, קאנה ממהרת לבית הספר במטרה להאכיל את הארנבים ומשאירה את יוקי לחכות לה בבית. ליוקי פוביה מחתולים וכאשר היא רואה את רוחו של מר החתול, היא בורחת לעליית הגג, שם היא נהרגת על ידי רוחה של קיאקו.

טסויושי מוראקאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • קאזושי אנדו[13]

טסויושי הוא אחיה של קאנה ובנם של נוריקו וקאיצ'י. טסויושי הוא תלמיד תיכון ובן זוגה של מיזהאו. טסויושי יוצא מהבית המשפחה אל עבר בית הספר רכוב על אופניים. בדרכו, הוא מקבל שיחת טלפון מרוחו של טושיו סא'אקי ולאחר מכן נהרג על ידיו.

דמותו של טסויושי נהרגת בסרט הקצר "4444444444".

השחקנית צ'יאקי קוריאמה (שגלמה את דמותה של מיזוהו) הופיעה גם בסרטים "באטל רויאל" ו-"להרוג את ביל".

מיזהאו טאמורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

מיזהאו היא בת זוגו של טסויושי. במהלך הסרט, היא קובעת להיפגש איתו בבית הספר, אך הוא לא מגיע (נהרג על ידי טושיו). בעודה ממתינה לו בבית הספר, היא מקבלת שיחה מרוחו של טושיו סא'אקי, שלאחר מכן הורג אותה.

השחקן דאנדן (ביפנית: でんでん) מגלם את דמותו של הבלש יושיקאווה

הבלש יושיקאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

הבלש יושיקאווה הוא בלש משטרה שחוקר את מותן של קאנה ושל היסאיו. במהלך החקירה, הוא מוצא לסת תחתונה מנותקת ותוהה לעצמו למי היא שייכת (קאנה) והאם אפשר לשרוד בלעדיה. בסרט הבא, יושיקאווה מסרב להמשיך לחקור אודות בית משפחת סא'אקי ומאבד את שפיותו בעקבות הקללה. בסוף הסרט השני הוא נהרג על ידי קיאקו.

ג'ו-און: הקללה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט
ערך מורחב – ג'ו-און: הקללה 2

הסרט ממשיך מאותה הנקודה בה הסרט הקודם הסתיים. מתווך נדל"ן בשם טאטסויה סוזוקי מנסה למכור את בית משפחת סא'אקי ונעזר לשם כך באחותו, קיוקו הרגישה לעל טבעי. אל הבית נכנסת משפחה חדשה שגם היא מקוללת בקללת משפחת סא'אקי. במקביל, רוחה של מנאמי קוביאשי מהסרט הקודם תוקפת את קיוקו ואת בנו של טאטסויה, נובויוקי.

קיוקו סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

קיוקו היא אחותו של טאטסויה, בתם של טאג'י ופומי ודודתו של נובויוקי. מאז ילדותה, קיוקו רגישה לעל טבעי, תכונה אותה היא קיבלה בתורשה מאביה. בתחילת הסרט, אחיה, טאטסויה מבקש ממנה לבחון את בית משפחת סא'אקי לפני שהוא מפרסם אותו למכירה (בעקבות מות משפחת מוראקאמי בסרט הקודם). קיוקו נכנסת לבית ורואה את רוחה של קיאקו. בעקבות זאת, היא נותנת לאחיה משקה סאקה ומאלצת אותו לבקש מקונים פוטנציאליים לשתות מהסאקה. במידה והם הקיאו את המשקה, הם אינם חזקים דיה להתמודד עם הרוחות שבבית. לאחר הביקור בבית, יוקו מבקרת את נובויוקי בביתו (שהיה ביתם של משפחת קוביאשי) ויחד עם נובויוקי היא חווה חיזיון בו טאקאו רוצח את מנאמי קוביאשי. בעקבות החוויה, רוחה של מנאמי משתלטת עליה ולבסוף הורגת אותה.

טאטסויה סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • מאקוטו אישיקאווה[14]

טאטסויה הוא אחיה של קיוקו, בנם של טאג'י ופומי ואביו של נובויוקי. טאטסויה הוא מתווך נדל"ן גרוש הרוצה למכור את בית משפחת סא'אקי במטרה לשלם מזונות לגרושתו. הוא ובנו מתגוררים בבית שהיה שייך למשפחת קוביאשי. לאחר שקיוקו בוחנת את הבית, טאטסויה מוכר אותו למשפחת קיטאדה (שגם הם נופלים קורבן לקללה) ובהמשך הוא נהרג על ידי יושימי קיטאדה, עליה קיאקו השתלטה.

בצעירותו, השחקן טומוהירו קאקו גילם את דמותו של נובויוקי

נובויוקי סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

נובויוקי הוא בנו של טאטסויה ואחיינה של קיוקו. נובויוקי מתגורר ביחד עם אביו בבית שהיה שייך למשפחת קוביאשי. לאחר שהוא ודודתו רואים בחיזיון את טאקאו סא'אקי רוצח את מנאמי קוביאשי, נובויוקי הופך לאילם ואדיש כלפי הסובבים אותו. בסוף הסרט, בזמן שהוא בבית הספר הוא נהרג על ידי קיאקו. נובויוקי הוא הקורבן הכי צעיר שנהרג על ידי הקללה והוא הקורבן האחרון בסרט.

בעיבוד האמריקאי, דמותו של ג'ק קימבל (מת'יו נייט (אנ')) מהסרט "הטינה 2" מבוססת ברפרוף על דמותו של נובויוקי.

טאג'י סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • טאיזו מיזומורה[15]

טאג'י הוא אביהם של קיוקו וטאטסויה ובעלה של פומי. טאג'י ניחן ברגישות לעל טבעי, תכונה אותה ירשה ממנו בתו, קיוקו. במהלך הסרט, לאחר שמצבה של קיוקו התדרדר בעקבות הקללה, היא משתכנת בבית הוריה וטאג'י מפציר בטאטסויה למצוא את המקור לקללה ולסיים אותה. טאג'י נהרג על ידי קיאקו וטושיו בביתו.

פומי סוזוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • הארומי מאטסוקאזה[16]

אשתו של טאג'י ואמם של קיוקו וטאטסויה. לאחר שקיוקו עוברת להתגורר בביתם (לאחר שמצבה התדרדר בעקבות הקללה), פומי נהרגת מהתקף צחוק קטלני בזמן שהיא צופה בקיוקו, עליה רוחה של מנאמי קוביאשי השתלטה.

יושימי קיטאדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם. (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

  • קאורי פוג'י[17]

יושימי קיטאדה היא אשתו של הירושי והבעלים החדשים של בית משפחת סא'אקי. לאחר שהיא ובעלה עברו להתגורר בבית, רוחה של קיאקו השתלטה עליה וגרמה לה להרוג את הירושי ואת טאטסויה סוזוקי. בהמשך הסרט, הבלש קאימיו מראה לבלש ליזוקה תמונה של יושימי, אך רואים בה את קיאקו וניתן להבין שקיאקו הרגה אותה והפכה אותה לרוח נקמנית בעצמה.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של טריש קימבל (ג'ניפר בילס) מהסרט "הטינה 2" מבוססת ברפרוף על דמותה של יושימי קיטאדה.

הירושי קיטאדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • קאי אוקינה[18]

הירושי הוא בעלה של יושימי והבעלים החדשים של בית משפחת סא'אקי. לאחר שקיאקו השתלטה על גופה של אשתו, היא הורגת את יושימי בעזרת הכאתו עם מחבת רותח.

בעיבוד האמריקאי, דמותו של ביל קימבל (כריסטופר קוסינס (אנ')) מהסרט "הטינה 2" מבוססת ברפרוף על דמותן של הירושי קיטאדה.

אשתו של יושיקאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • קיריקו שימיזו[19]

אשתו של יושיקאווה (שמה הפרטי לא מוזכר בסרט) מופיעה לקטע קצר בסרט. במהלכו, הבלשים ליזוקה וקאמיו באים לבקר את יושיקאווה (שבינתיים איבד את שפיותו בעקבות הקללה), אך היא מגרשת אותם מהבית. לאחר מכן, היא ובעלה נהרגים על ידי קיאקו.

הבלש קאמיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • סוואה טארו[20]

הבלש קאמיו הוא שותפו של הבלש ליזוקה החוקר ביחד איתו את מותן של קאנה והיסאיו מהסרט הראשון. במהלך הסרט השני, קאמיו מבקר את הבלש יושיקאווה בביתו, אך מגורש משם על ידי אשתו. בסוף הסרט השני, קאמיו ובלשית נוספת נכנסים לאחד המשרדים בתחנת המשטרה, שם הם נהרגים על ידי קיאקו.

הבלש ליזוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • רייטה סריזאווה[21]

הבלש ליזוקה הוא השותף של הבלש קאמיו החוקר את ביחד עם קאמיו ויושיקאווה את מותן של קאנה והיסאיו מהסרט הראשון. בסרט השני, הוא מופיע ביחד עם הבלש קאמיו בזמן שהשניים עוקבים אחר נובויוקי סוזוקי ומדבר עם שותפו אודות מיתות המשפחות סא'אקי, מוראקאמי וקיטאדה בבית המקולל. לאחר מכן, הוא וקאמיו באים לבקר את יושיקאווה, אך מגורשים מהבית על ידי אשתו. בסוף הסרט השני, ליזוקה (ביחד עם קאמיו) נמצאים בתחנת המשטרה ומבחינים בקאמיו המבוהל לאחר שחזה ברוחה של קיאקו. לא ידוע מה עלה בגורלו לאחר אירועי הסרט, אך יש לשער שגם הוא נהרג על ידי הקללה.

ג'ו-און: הטינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט
ערך מורחב – ג'ו-און: הטינה

הסרט השלישי בסדרת הסרטים המקורית. עלילת הסרט עוקבת אחר שני סיפורים: הסיפור של ריקה והסיפור של איזומי. בעקבות פופולריות הסרט, נעשה לו עיבוד אמריקאי בשם "הטינה". זהו הסרט הראשון בסדרה שהוקרן בבתי הקולנוע.

ריקה נישינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

ריקה היא עובדת סוציאלית העובדת תחת הירואשי. ריקה נשלחת לטפל באישה מבוגרת בשם סאצ'י המתגוררת בבית משפחת סא'אקי. בהגיעה לבית, ריקה מבחינה שמשהו לא כשורה (ובכך נרמז שיש לה רגישות לעל טבעי) ובהמשך מוצאת את טושיו (המופיע בפניה כילד חי) נעול בארון ביחד עם מר החתול. לאחר שקיאקו הורגת את סאצ'י, ריקה מנסה להמשיך בחייה, אך מובלת לבית בשנית על ידי חברתה מאריקו, שם היא מגלה שהרוח שהרגה את סאצ'י לא הייתה קיאקו, אלא ריקה עצמה. לאחר מכן, רוחו של טאקאו משחזרת את הרצח של קיאקו על גופה של ריקה וריקה נידונה למות שוב ושוב על ידי הקללה ולרדוף את עצמה החיה.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של קרן דייוויס (שרה מישל גלר) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותה של ריקה.

הירואשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • צ'יקארה אישיקורה.[22]

הירואשי הוא הבוס של ריקה והאדם ששולח אותה לבית משפחת סא'אקי במטרה לטפל בסאצ'י (לאחר שהמטפל הקודם שלה נעלם במפתיע). לאחר שריקה מוצאת את טושיו נעול בארון, היא מדווחת להירואשי והוא בהמשך מגיע לבית ומוצא את סאצ'י מתה ואת ריקה מעולפת. לקראת סוף הסרט גופתו נמצאת תחת אחד הכיורים במרכז הטיפולי. הבלשים נאקאגאווה ואיגראשי חוקרים את מותו.

בעיבוד האמריקאי, דמותו של אלכס (טד ריימי (אנ')) מהסרט "הטינה" מבוססת ברפרוף על הירואשי.

מאריקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

מאריקו היא חברתה של ריקה ומורה בבית ספר יסודי. לאחר שריקה מתעלפת בעקבות מותה של סאצ'י, מאריקו באה לבקרה בבית החולים. זמן מה לאחר מכן, מאריקו מבחינה שאחד התלמידים שלה לא מגיע לבית הספר וברישומים נכתב שהוא מתגורר בבית משפחת סא'אקי. היא מחליטה לבקרו ומספרת על כך לריקה, שמיד מבינה שמאריקו הולכת אל מותה ומנסה להצילה. ריקה נכשלת ומאריקו נהרגת על ידי קיאקו בבית המקולל.

סאצ'י טוקונאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • צ'יקאקו איסומורה.[23]

סאצ'י היא אמם המבוגרת של קאטסויה והיטומי וחמתה של קאזומי. סאצ'י היא אישה סיעודית המתגוררת ביחד עם בנה וכלתה בבית משפחת סא'אקי המקולל. בעקבות הקללה, מצבה הבריאותי מחמיר (עד למצב שהיא מרותקת למזרן הממוקם בסלון וצריכה טיפול אינטנסיבי) וריקה נשלחת לבית המשפחה כדי לטפל בה. נהרגת על ידי קיאקו.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של אמה ויליאמס (גרייס זבריצקי) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותה של סאצ'י.

קאטסויה טוקונאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

קאטסויה הוא בנה של סאצ'י, בעלה של קאזומי ואחיה של היטומי. הוא, אשתו ואמו עוברים להתגורר בבית משפחת סא'אקי. באחד הימים כשהוא חוזר מעבודתו, הוא מבחין בקאזומי מרותקת למיטה (בעקבות הקללה) ורוחו של טאקאו סא'אקי משתלטת עליו וגורמת לו לגרש את אחותו היטומי, שבאה לבקר ולהעלות את גופתה של קאזומי לעליית הגג. מיד לאחר מכן, קאטסויה נהרג על ידי הקללה.

בעיבוד האמריקאי, דמותו של מת'יו ויליאמס (ויליאם מפות'ר (אנ')) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותו של קאטסויה.

קאזומי טוקונאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • שורי מאטסודה.[24]

אשתו של קאטסויה, גיסתה של היטומי וכלתה של סאצ'י. קאזומי עוברת להתגורר ביחד עם בעלה ואמו בבית משפחת סא'אקי המקולל. לא מחבבת את סאצ'י כיוון שהאחרונה מפריעה לה לישון בלילות. באחד הימים, היא מובלת על ידי רוחו של מר החתול אל חדר השינה, שם היא מרותקת למיטה ונהרגת על ידי הקללה. לאחר מכן, בעלה (שרוחו של טאקאו שולטת עליו) נושא את גופתה אל עליית הגג ומת ביחד איתה.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של ג'ניפר ויליאמס (קליאה דובאל) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותה של קאזומי.

היטומי טוקונאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

אשתו של קאטסויה, כלתה של סאצ'י וגיסתה של קאזומי. בניגוד לשאר משפחתה, היא אינה מתגוררת בבית משפחת סא'אקי, אלא בדירה משלה. אולם, במהלך הסרט היא מבקרת את משפחתה בביתם ובכך מקוללת בקללה השוררת בבית. נהרגת לאחר שקיאקו וטושיו עוקבים אחריה ממקום עבודתה אל ביתה והורגים אותה שם.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של סוזן ויליאמס (קיידי סטריקלנד (אנ')) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותה של היטומי.

הבלש נאקאגאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • הירוקאזו איונו.[25]

הבלש נאקאגאווה הוא בלש משטרה החוקר את מות משפחת טוקונאגה. במהלך הסרט, הוא ועמיתו, הבלש איגראשי מבקשים את עזרתו של הבלש טויאמה (לאחר שהאחרון חקר בעבר אודות הקללה בבית). במהלך הסרט, נאקאגאווה ואיגראשי מגיעים לבית משפחת סא'אקי בחיפוש אחר טויאמה (שהגיע למקום על מנת לשרוף אותו) ומוצאים את מותם על ידי קיאקו.

בעיבוד האמריקאי, ישנה דמות בשם "הבלש נאקאגאווה" בסרט "הטינה", אך היא לא מבוססת על דמות זו מלבד השם.

הבלש איגראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

  • דאיסו הונדה.[26]

הבלש איגראשי הוא שותפו של הבלש נאקאגאווה החוקר ביחד איתו אודות משפחת טוקונאגה. הוא ונאקאגאווה נהרגים על ידי רוחה של קיאקו לאחר שחיפשו אחר טויאמה בבית המקולל.

בעיבוד האמריקאי, ישנה דמות באותו השם (הירושי מאטסונאגה[27]) מהסרט "הטינה" המבוססת על הבלש איגראשי.

יוג'י טויאמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מת.
  • גזע: בן אדם.

שחקן:

יוג'י טויאמה הוא בלש משטרה לשעבר שחקר את המיתות השונות בבית משפחת סא'אקי, אולם הוא פרש בעקבות הפחד מהקללה. טויאמה נשוי ליוקו ולשניים ישנה בת אחת בגיל היסודי בשם איזומי. לאחר שנאקאגאווה ואיגראשי מבקשים את עזרתו, הוא מחליט לשרוף את הבית המקולל בעזרת ג'ריקנים של בנזין. אולם, באותו הרגע הוא מובל על ידי חיזיון לקומה העליונה, בה הוא מבחין בקבוצת תלמידות תיכון ובראשן בילדה בשם איזומי (בתו של טויאמה, המבוגרת במספר שנים) מבלות בבית. לאחר מכן, טויאמה בורח מהבית, אך בהמשך מוצא את מותו על ידי הקללה.

בעיבוד האמריקאי, דמותו של הבלש נאקאגאווה (ריו אישיבאשי (אנ')) מהסרט "הטינה" מבוססת על דמותו של טויאמה.

יוקו טויאמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: לא ידוע.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • אקי פוג'י.[28]

יוקו היא אמה המתאבלת של איזומי ואלמנתו של יוג'י טויאמה. לאחר מותו של בעלה, שפיותה של יוקו החלה להתדרדר והיא נראית כמוזנחת ומסוגרת בביתה. מופיעה בקטע קצר בסרט בו חברותיה של איזומי באות לבקרה בבית. לא ידוע מה עלה בגורלה לאחר מותה של איזומי בידי הקללה.

בסצנה בה היא מופיעה, ניתן לשמוע ברקע דיווח חדשותי לפיו גופתה של ריקה נישינה נמצאה, למרות שמותה של ריקה מוצג רק בסוף הסרט.

איזומי טויאמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

  • מאו קוביאשי (צעירה).[29]
  • מיסה אוהרה (מתבגרת).[30]

איזומי היא בתו היחידה של הבלש לשעבר יוג'י טויאמה ואשתו יוקו. בסצנה בה הבלשים נאקאגאווה ואיגראשי מבקרים את טויאמה, איזומי נראית כילדה בגיל היסודי. אולם, כשטויאמה נמצא בתוך הבית הוא רואה חיזיון בו בתו, כעת בוגרת יותר עומדת למולו. לאחר מותו של אביה על ידי הקללה, איזומי משוכנעת על ידי חברותיה ללכת לבית נטוש שלפי השמועות מקולל (בית משפחת סא'אקי) בו הן מוצאות בקבוק סאקה (אותו בקבוק שקיוקו וטאטסויה סוזוקי השאירו בו בסרט "ג'ו-און: הקללה 2) ושותות ממנו, אך מיד מקיאות. מיד לאחר מכן, קיאקו תוקפת את הבנות, אך איזומי מצליחה להימלט ובדרכה החוצה חווה חיזיון בו היא רואה את אביה. כמה זמן לאחר מכן, איזומי, שחשה רגשות אשם על שנטשה את חברותיה מתחילה להירדף על ידי רוחותיהן ולבסוף מתה על ידי הקללה.

בעיבוד האמריקאי, דמותה של אליסון פלמינג (אריאל קבל) מהסרט "הטינה 2" מבוססת על דמותה של איזומי.

צ'יאקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית:

  • קאורי נאקאג'ו. [31]

צ'יאקי היא אחת מחברותיה של איזומי שבאו ביחד איתה לבית המקולל. בבית, היא ועוד נערה בשם איינו נהרגות על ידי קיאקו, ואילו איזומי מצליחה לברוח. בהמשך, מודעות "הנעדר" עם שמה ותמונה של צ'יאקי מופיעות בטוקיו. בעקבות מותה, הפכה לרוח נקמנית שרודפת את איזומי עד למותה בידי קיאקו.

בעיבוד האמריקאי, דמויותיהן של ונסה ומיאוקי (טרסה פאלמר ומיסאקו אונו (אנ') בהתאמה) מהסרט "הטינה 2" מבוססות ברפרוף על דמויותיהן של צ'יאקי ואיינו.

איינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם (לשעבר) / רוח נקמנית.

שחקנית

  • קאנה קוביאשי.[32]

איינו היא אחת מחברותיה של איזומי שבאו ביחד איתה לבית המקולל. בבית, היא ועוד נערה בשם צ'יאקי נהרגות על ידי קיאקו, ואילו איזומי מצליחה לברוח. בהמשך, מודעות "הנעדר" עם שמה ותמונה של איינו מופיעות בטוקיו. בעקבות מותה, הפכה לרוח נקמנית שרודפת את איזומי עד למותה בידי קיאקו.

בעיבוד האמריקאי, דמויותיהן של ונסה ומיאוקי (טרסה פאלמר ומיסאקו אונו (אנ') בהתאמה) מהסרט "הטינה 2" מבוססות ברפרוף על דמויותיהן של צ'יאקי ואיינו.

מר סאיטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב: לא ידוע.

גזע: בן אדם.

שחקן:

  • איסאו יאטסו.[33]

מר סאיטו הוא מטופל סיעודי המטופל על ידי ריקה. בסצנה בה הוא מופיע, הוא נראה משחק "קו-קו" עם דמות לא ידועה (המתבררת להיות טושיו). בסרט "הטינה 2", איסאטו יאטסו מגלם את מר סאיטו בשנית ומשחק "קו-קו" עם טושיו.

ג'ו-און: הטינה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסרט
ערך מורחב – ג'ו-און: הטינה 2

הסרט מתרחש בזמן לא ידוע לאחר קודמו. עלילת הסרט עוסקת בצוות צילום המצלם סרט אימה בבית משפחת סא'אקי ונחשף לקללה השוררת בבית. במקביל, קיאקו מצליחה להיוולד חזרה כבת אדם בעזרתה של כוכבת הסרט.

הזמרת נוריקו סאקי (הידועה בשם הבמה "Nori-P") מגלמת את קיוקו הרסה בסרט.

קיוקו הרסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצב: מתה.
  • גזע: בת אדם.

שחקנית:

קיוקו הרסה היא שחקנית טלוויזיה מפורסמת שנכנסה להיריון מארוסה, מסאשי. במסגרת עבודתה, היא מכבבת בסרט אימה המצולם בבית משפחת סא'אקי ומקוללת בקללה השוררת בבית. לאחר שהיא וארוסה עוברים תאונת דרכים, קיוקו מרגישה שהיא הפילה את העובר, אך מתגלה שבמקומו, רוחה של קיאקו נכנסה לרחמה במטרה להיוולד מחדש כבת אדם. בסמוך לגילוי זה, אמה של קיוקו נפטרת במפתיע על ידי הקללה. במטרה לגלות את מקור הקללה, קיוקו וקאיסוקה, במאי התכנית עובדים ביחד ומשיגים את היומן של קיאקו, אך בסוף הסרט קאיסוקה ומסאשי מתים ואילו קיוקו יולדת את קיאקו ומתה על ידיה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Misaki Saisho, Ju-On Wiki (באנגלית)
  2. ^ Runa Endo, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Daiki Sawada, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Ryôta Koyama, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Yuya Ozeki, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Shûsei Uto, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Kai Kobayashi, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Rintaro Shibamoto, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ Yasuhito Hida, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Yue, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ Kanna Kashima, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Hitomi Miwa, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Kazushi Andô, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  14. ^ Makoto Ashikawa, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ Taizô Mizumura, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  16. ^ Harumi Matsukaze, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Kaori Fujii, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  18. ^ Kaei Okina, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  19. ^ Kiriko Shimizu, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  20. ^ Tarô Suwa, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  21. ^ Reita Serizawa, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  22. ^ Chikara Ishikura, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  23. ^ Chikako Isomura, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  24. ^ Shuri Matsuda, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  25. ^ Hirokazu Inoue, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  26. ^ Daisuke Honda, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  27. ^ Hiroshi Matsunaga, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  28. ^ Aki Fujî, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  29. ^ Mao Kobayashi, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  30. ^ Misa Uehara, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  31. ^ Kaori Nakajô, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  32. ^ Kana Kobayashi, IMDb (באנגלית אמריקאית)
  33. ^ Isao Yatsu, IMDb (באנגלית אמריקאית)