סמארה מורגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמארה מורגן
Samara Morgan
סמארה מורגן מגולמת על ידי השחקנית דווי צ'ייס (אנ') בסרט הצלצול
סמארה מורגן מגולמת על ידי השחקנית דווי צ'ייס (אנ') בסרט הצלצול
שם סרט
הופעה ראשונה הצלצול
הופעה אחרונה הצלצול 3
מספר הופעות 4
גילום הדמות
מידע
כינויים הילדה מהקלטת
סטטוס נולדה מחדש כג'וליה
גיל 8
תאריך לידה 1970
מקום לידה מנזר
גזע בת אדם (לשעבר)
רוח נקמנית (הווה)
מין נקבה
כוחות
  • יכולת הקרנת חזיונות למוחם של אנשים.
  • הריגה בעזרת מבט.
  • גמישות.
  • טלפורתציה.
  • מעבר בין העולם שלנו לעולם של "הקלטת" וחזרה.
מקום מגורים באר מים
תאריך פטירה 1978
מקום פטירה באר מים שממוקמת באתר הנופש "הרי שאלטר"
סיבת המוות נלכדה בבאר מים אטומה והורעבה במשך שבוע
דמויות קשורות
משפחה
  • אוולין אוסריו (אם ביולוגית, חיה)
  • גלן בורק (אב ביולוגי, מת)
  • ריצ'רד מורגן (אב מאמץ, מת)
  • אנה מורגן (אם מאמצת, מתה)
אויבים

סמארה מורגן היא דמות האנטגוניסט בסדרת סרטי האימה "הצלצול" שהם בעצמם עיבוד אמריקאי לסרטי "רינגו" היפניים. דמותה של סמארה היא עיבוד אמריקאי לדמותה של סאדאקו יאממורה, האנטגוניסטית בסדרת סרטי "רינגו".

בסרט הראשון השחקנית דווי צ'ייס (אנ') מגלמת את סמארה ואילו בסרט הקצר, בסרט השני והשלישי מגלמת אותה השחקנית והפעלולנית בוני מורגן (אנ').

השחקנית דווי צ'ייס (אנ') גילמה את סמארה האנושית בסרט "הצלצול"

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמארה היא בתם של הכומר גלן בורק ואישה בשם אוולין. כאשר אוולין הייתה צעירה, גלן בורק, הכומר העירוני בעיירה "סקרמנט ואלי" כלא אותה בחדר נעול במרתף הכנסייה ואנס אותה. בסופו של דבר אוולין נכנסה להיריון והצליחה לברוח מכלאה בחודש השמיני להריונה. לפני צאת הסרט השלישי בסדרה, רבים האמינו שאביה הביולוגי של סמארה הוא שד האוקיינוס.

סמארה נולדה עם כוחות טלפתיים חזקים ועם היכולת לצרוב תמונות בראשם של האנשים סביבה. אוולין הגיעה עם סמארה למנזר וזכתה למקלט, אך במהרה ניסתה להטביע את התינוקת בטענה שהתינוקת ביקשה ממנה לעשות כך. הנזירות הבחינו בכך בזמן ועצרו אותה. אוולין נשלחה לבית חולים פסיכיאטרי וסמארה אומצה על ידי הזוג ריצ'רד ואנה מורגן, זוג מגדלי סוסים מהאי מוסקו שבוושינגטון.

החיים אצל הזוג מורגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר מצעירותה סמארה הפגינה ריחוק מהוריה וחוסר יכולת לישון. במהרה, אמה אנה החלה לקבל חזיונות מזעזעים לראשה והאשימה בכך את הילדה. כתוצאה מכך ריצ'רד בנה לסמארה חדר שינה מאולתר באסם בחווה שם סמארה העבירה את זמנה בצפייה בטלוויזיה. סמארה, מתוך התקף קנאה נעזרה בכוחותיה כדי לגרום לסוסים בחווה למות מתוך מחשבה שאמה העדיפה אותם על פניה. הזוג מורגן ניסו לקחת את סמארה לטיפול פסיכיאטרי וטיפול נגד הפרעות שינה, אך הטיפולים לא הצליחו להסביר במה מדובר. במהלך הטיפולים מתברר שסמארה לא מתכוונת לפגוע בבני משפחתה, אך היא פוגעת בהם ולצערה זה לא ייפסק, מה שאומר שבילדותה סמארה לא הצליחה לשלוט היטב בכוחותיה. גם תושבי האי האחרים סבלו מכוחותיה של סמארה.

מוות והפיכתה לרוח נקמנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מסוים משפחת מורגן יצאה לחופשה באתר הנופש "הרי שאלתר" ובמהלכה אנה דחפה את סמארה לתוך באר מים ולאחר מכן התאבדה מקפיצה מצוק. סמארה נשארה בחיים, אך נלכדה בבאר והצליחה לשרוד שבוע ללא אוכל ומים ולבסוף מתה. אתר הנופש (שלא ידע שסמארה נמצאת בבאר) אטם את הבאר ובנה מעליה בקתת נופש. לאחר מכן רוחה של סמארה פיתחה פוביה ממים.

עם מותה, סמארה חזרה כרוח נקמנית והצליחה לשקף את זעמה בעזרת סדרת קטעים מצולמים שאותם היא צרבה בעזרת כוחותיה לתוך קלטת וידאו ושחררה אותה לאוויר העולם. כל אדם שצופה בקלטת מקבל שיחת טלפון מסמארה שבה הצופה מבין שהוא ימות תוך שבוע. לאחר שבוע רוחה של סמארה יוצאת ממסך הטלוויזיה הקרוב ביותר לקורבן ובעזרת מבטה בלבד היא גורמת לו להתקף לב ולעיוות בפנים.

הצלצול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הצלצול

כמה שנים לאחר מכן עיתונאית מסיאטל בשם רייצ'ל קלר שחקרה את מותה של אחייניתה ואת הקלטת, הצליחה לחלץ את גופתה של סמארה מהבאר ושלחה אותה לקבורה ראויה, אך הקללה המשיכה להתקיים למרות זאת וגרמה למותו של נוח, אביו של איידן (בנה של רייצ'ל). רייצ'ל מבינה שהקללה היא כמו נגיף ששורד בעזרת התפשטות ושאפשר להינצל מהקללה אם מכינים עותק מהקלטת ומראים אותה לאדם אחר. איידן, בנה של רייצ'ל גם הוא צפה בקלטת ורייצ'ל מבינה שכדי להצילו עליו להכין עותק ולהראות אותו לאדם אחר.

הצלצול (הסרט הקצר)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הצלצול (סרט קצר)

איידן ורייצ'ל מכינים עותק מהקלטת ובמהרה הקלטת מתפשטת בקרב ערים אחרות בארצות הברית. אנשים שהתוודעו לקלטת המקוללת הקימו קבוצות חברתיות הקשורות לנושא ומאתגרים את עצמם לראות את הקלטת ולהחזיק מעמד כמה שיותר זמן עד שהם מכינים עותק ומעבירים אותו לאדם הבא, וכך ניצלים מהקללה.

הצלצול 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הצלצול 2

בשלב מסוים סמארה ניסתה להשתלט על גופו של איידן, בנה של רייצ'ל (ובמהלך הסרט מתגלה שגם על ילדים נוספים), אך נכשלה בכך בזכות מאבקה של רייצ'ל. רייצ'ל מצליחה להיכנס לעולם האפרורי שבקלטת ונועלת את סמארה בבאר, מאמינה שהיא שמה לקללה סוף.

הצלצול 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הצלצול 3

עשור לאחר מכן, מתגלה שסמארה המשיכה להפיץ את הקללה שלה, הפעם בעזרת סרטון ויראלי ולא כקלטת וידאו. הולט, תלמיד מכללה מצטרף לקבוצה בשם "השבעה" שאותה הקים פרופסור בשם גבריאל הרוצה לחקור בעזרת הסרט מה קורה לנשמה לאחר המוות. הקבוצה עושה זאת בעזרת הצפייה בסרט המקולל בתורות (בדומה לעלילת הסרט הקצר).

ג'וליה היא בת זוגו של הולט הנוסעת למכללה שבה הולט לומד לאחר שהוא לא עונה לה בטלפון, מגלה אודות הסרט ומחליטה לצפות בו במטרה להציל את הולט המקולל. אך כאשר היא מנסה להעתיק את הסרט שלה ולהעבירו לאדם אחר מתברר שהסרט שלה שונה מהסרט המקורי ומכיל קטעים נוספים שלא קיימים בסרט המקורי. ג'וליה והולט נוסעים לסקרמנט ואלי (היכן שסמארה נקברה לאחר אירועי הסרט הראשון) ולומדים מאדם עיוור בשם גלן בורק, שמתברר כאביה הביולוגי של סמארה על מקורותיה. ג'וליה מגלה את גופתה של סמארה מוסתרת בתוך קירות הבית של גלן ולאחר מאבק בו מצליחה לשרוף את גופתה.

לבסוף מתברר שהדבר לא עצר את הקללה, אלא גרם לסמארה להיוולד מחדש בגופה של ג'וליה ולסרט המקולל להמשיך להפיץ עצמו לאנשים אחרים ללא שליטה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותה בחיים, סמארה תוארה כילדה שקטה ומוזרה. כתינוקת, היא לא בכתה מעולם, מלבד הרגעים שאמה ניסתה לרחוץ אותה. בהמשך, סמארה גדלה לילדה מופנמת בעלת אופי זדוני, שלא מסוגלת לשלוט היטב בכוחותיה שהחלו להתפתח.

כרוח נקמנית, סמארה לבושה בכתונת לילה לבנה ובעלת שיער שחור וארוך המסתיר את פניה. בנוסף ליכולתה להרוג אדם במבט, סמארה מאופיינת בגמישות בגפיה ומסוגלת לטפס על קירות. לאחר היווצרות הקלטת המקוללת, סמארה מסוגלת לשגר עצמה ממכשירי טלוויזיה (ובהמשך גם מטלפונים חכמים) לחדר בו נמצא הקורבן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע על הדמות באתר הויקי של "הצלצול" (אנגלית).