ג'יימס פאלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס פאלון
James H. Fallon
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 באוקטובר 1947
ורמונט, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
פטירה 20 בנובמבר 2023 (בגיל 76) עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
לימודי רפואה המכון הפוליטכני רנסליר, קולג' סיינט מייקל, Shaker High School עריכת הנתון בוויקינתונים
התמחות נוירופסיכיאטריה
תואר פרופסור מן המניין באוניברסיטת קליפורניה באירוויין
תפקידים מדען מוח, פסיכיאטר, נוירולוג, מרצה באוניברסיטה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס "ג'ים" ה. פאלוןאנגלית: James H. Fallon‏; 18 באוקטובר 194720 בנובמבר 2023) היה מדען מוח אמריקאי, פרופסור מן המניין לפסיכיאטריה, נוירוביולוגיה, מדעי ההתנהגות ואנטומיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קליפורניה באירוויין. תחומי המחקר שלו כללו חקר תאי גזע בוגרים, נוירואנטומיה כימית, תפקוד מוחי חשמלי והדמיות של המוח.

פאלון עצמו בדק את עצמו ומצא כי הוא היה פסיכופת (לוקה בהפרעה אנטי-חברתית), למרות זאת, הוא הגדיר את עצמו "פסיכופת פרו-חברתי" והיה פעיל חברתית במישורים שונים.[1] פאלון כתב ספר שיצא באוקטובר 2013 "The Psychopath Inside: A Neuroscientist's Personal Journey into the Dark Side Of The Brain".[2] הספר יצא לאור בהוצאת "פינגווין".

מחקרו המפורסם ביותר של פאלון היה המחקר שבו הוא עצמו גילה שהוא היה פסיכופת בבדיקה גנטית שערך לכל בני משפחתו, גילה פאלון שכולם נושאים גרסה מוחלשת של "הגן הלוחם" (Warrior Gene / MAO-A Gene), האחראי להתנהגות אלימה. אבל הסתבר שזה חל על כולם מלבדו – הוא היחיד שנשא את הגרסה המלאה של הגן האלים.[3] לאחר הגילוי היה פאלון עד מבוקש במשפטים של רוצחים רבים שביקשו שיוכיח את חפותם ואת הקשר בין התת-מודע שלהם למעשה הרצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]