ג'ני דורקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ני דורקן
Jenny Durkan
לידה 19 במאי 1958 (בת 65)
סיאטל, וושינגטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא ג'ני אן דורקן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תובעת פדרלית ראשית במחוז המערבי של מדינת וושינגטון
1 באוקטובר 2009 – 30 בספטמבר 2014
(5 שנים)
ראש עיריית סיאטל ה־59
28 בנובמבר 2017 – 2 בינואר 2022
(4 שנים ו־5 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ני דורקןאנגלית: Jenny A. Durkan; נולדה ב-19 במאי 1958) היא פוליטיקאית אמריקאית, חברת המפלגה הדמוקרטית. כיהנה כראש עיריית סיאטל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורקן נולדה וגדלה בסיאטל, אחת משמונה ילדיהם של לוריין ומרטין דורקן. אביה כיהן כחבר בית הנבחרים והסנאט של מדינת וושינגטון ואמה הייתה עיתונאית. היא סיימה תואר ראשון באוניברסיטת נוטרדאם ב-1985 ולאחר מכן שהתה שנתיים באלסקה שם עסקה בחינוך בתיכון של קהילת האסקימואים. בשובה למדה לתואר JD במשפטים באוניברסיטת וושינגטון אותו סיימה ב-1985.

היא עסקה כעורכת דין בתחום האזרחי בסיאטל ובוושינגטון די. סי.. בשנים 2009–2014, במהלך נשיאתו של ברק אובמה, כיהנה כפרקליטת מדינה של מחוז מערב וושינגטון. בנובמבר 2017 נבחרה לראשות העיר סיאטל.

במהלך המהומות שפרצו בעיר בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, השתלטו המוחים על בניין של משטרת העיר והכריזו על הקמת "אזור אוטונומי" בשכונת קפיטול היל. דורקן הורתה למשטרה להגביל את השימוש בכוח ובאמצעים לפיזור הפגנות נגד המוחים, והתעמתה על כך עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שקרא להשלטת חוק וסדר בעיר. האזור פונה מהמפגינים על ידי המשטרה לאחר שלושה שבועות. בעקבות החלטת מועצת העיר לקיצוץ בתקציבי המשטרה הודיעה מפקדת המשטרה המקומית על התפטרותה. בדצמבר 2020 הודיעה דורקן כי לא תתמודד לתקופת כהונה נוספת.

דורקן חיה עם בת זוגה דנה ולהן שני בנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ני דורקן בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא פוליטיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.