ג'רמי לוין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'רמי לוין
Jeremy Levin
לידה 1954 (בן 70 בערך)
דרום אפריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'רמי לויןאנגלית: Jeremy Levin; נולד ב-1954) הוא יהודי אמריקאי, דוקטור לרפואה, נשיא ומנכ"ל של חברת Ovid Therapeutics ולשעבר נשיא ומנכ"ל חברת טבע תעשיות פרמצבטיות. לוין נודע בזכות הישגיו בתעשיית הביו-פארמה ושמו צוין כאחד המשפיעים בתעשיית התרופות[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוין נולד בדרום אפריקה, בחווה של משפחתו – חווה דה הויק, בפיקטברג, הכף המערבי. אביו, ארצ'י לוין, היה עיתונאי פוליטי. אמו, לאה לוין, קיבלה תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת אסקס[2]. היא כיהנה בחבר המנהלים של עמותת האומות המאוחדות, אנטי-עבדות ו-International Alert, והייתה בחבר המנהלים של JUSTICE בין השנים 1982-1992[3]. כמו כן, לאה לוין כיהנה בחבר המנהלים של Redress, Readers International, International Journal of Human Rights[4]. היא המחברת של הספר מטעם אונסקו: "זכויות אדם: שאלות ותשובות" – אחד הספרים בעלי התפוצה הרחבה ביותר בנושא זכויות אדם.

בשנת 1965 התבקש המשפחה לעזוב מיד את המדינה, על רקע התנגדות הוריו למשטר האפרטהייד. בעקבות טבח שארפוויל משפחתו עזבה את דרום אפריקה ועברה לסאליסבורי, רודזיה (כיום הארארה בזימבאבווה). לבסוף התמקמה משפחתו של לוין בלונדון, אנגליה, שם רכש את השכלתו.

קיבל תואר ראשון בזואולוגיה ותואר דוקטור בביולוגיה של התא ומבנה הכרומטין מאוניברסיטת אוקספורד, ותואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת קיימברידג'.

לאחר שסיים לימודי רפואה עבד בבתי חולים: האמרסמית' בלונדון, גרוט שור בקייפטאון שבדרום אפריקה, ובבית החולים האוניברסיטאי בז'נבה, שווייץ. בשנת 1986 הגיע לארצות הברית לעבוד בתעשיית התרופות והתקדם בסולם הדרגות.

שימש כראש פיתוח עסקי גלובלי ושותפויות אסטרטגיות בחברת נוברטיס, ולפני כן היה יו"ר ומנכל של חברת התרופות Cadus[5][6].

כיהן כחבר הנהלה בכיר בחברת בריסטול מאיירס סקוויב שם היה אחראי על אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות[7]. בתפקיד זה עיצב והוביל את אסטרטגיית "מחרוזת הפנינים" של החברה. אסטרטגיה זו עזרה להוביל את השינוי שעברה BMY כחברה, במיוחד לאחר רכישת חברת Medarex Inc שלוין יזם ביולי 2009, אשר מיצבה את BMY כמובילה בתחום האימונו אונקולוגיה[8][9][10].

במאי 2012 מונה לנשיא ומנכ"ל של חברת התרופות טבע, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם[11]. הוא כיהן בתפקיד עד עזיבתו באוקטובר 2013, על רקע מתיחות עם יו"ר הדירקטוריון פיליפ פרוסט[12].

כיום לוין משמש מנכ"ל ויו"ר של חברת Ovid Therapeutics Inc, חברה המפתחת תרופות לילדים ומבוגרים עם הפרעות נוירולוגיות[13][14] תוכניות הפיתוח הראשוניות של Ovid התמקדו במחלות מוח חשוכות מרפא ונדירות, בין היתר: תסמונת אנגלמן ותסמונת איקס שביר.

לוין מכהן כיום כדירקטור בחברות לונדבק, Biocon ו-ZappRx[15][16]

הוא דובר קבוע בכנסים בתחום הפארמה, בהם הוא מתמקד בהעמקת הקשר בין חברות למטופלים, קיום חדשנות בתעשיית התרופות, הרחבת התפקיד של מיזוגים ורכישות, וגלובליזציה של תעשיית התרופות.

באוקטובר 2023, בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, קרא להתפטרותו או להדחתו המידית של בנימין נתניהו.[17]

לוין נישא בשנת 1987 למרג'רי פלדברג (בתו של סטנלי פלדברג, אחד השותפים המקימים של חברת "TJX"), ולהם שתי בנות. בבעלטתם חווה לגידול פרות. אחיו הוא דייוויד לוין, מנכ"ל McGraw-Hill Education, ואחותו היא מיכל לוין.

תוארי כבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אחד האנשים המשפיעים בתעשיית התרופות – FierceBiotech[18]
  • פרס Kemrode חדשנות של תרופות בתחום ה-לחץ יתר[19]
  • פרס אלברט איינשטיין למנהיגות במדעי החיים[20]
  • פרס בני ברית על ההישגים בתחום "מחויבות לשיפור מערכת הבריאות הגלובלית"
  • אות קצין מאת מסדר הכבוד של רפובליקת הונגריה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jeremy Levin - The 25 most influential people in biopharma today | FierceBiotech, www.fiercebiotech.com (באנגלית)
  2. ^ Honorary Graduates - Honorary Graduates - University of Essex, www.essex.ac.uk (באנגלית)
  3. ^ Leah Levin; a human rights defender of the first rank, Hans Thoolen on Human Rights Defenders, ‏2013-10-07
  4. ^ About REDRESS, www.redress.org
  5. ^ "For Novartis, Alnylam Deal Fulfills Long-Term Plan to Partner on RNAi Drug Development". GenomeWeb (באנגלית). נבדק ב-2017-08-14.
  6. ^ SEC Info - Cadus Corp - ‘S-8 POS’ on 12/23/97, www.secinfo.com
  7. ^ Jeremy Levin Joins Bristol-Myers Squibb as Senior Vice President of External Science, Technology and Licensing | BMS Newsroom, news.bms.com (באנגלית) (ארכיון)
  8. ^ N, Shankar (2012-08-30). "Bristol-Myers Squibb: The Asset Problem And The String Of Pearls". Seeking Alpha (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-08-14.
  9. ^ "Teva's Levin May Boost Branded Drugs as Copaxone Threat Looms". Bloomberg.com. נבדק ב-2017-08-14.
  10. ^ Bristol-Myers Squibb to Acquire Medarex | BMS Newsroom, news.bms.com (באנגלית) (ארכיון)
  11. ^ חזי שטרנליכט, טבע מחפשת תרופה, באתר ישראל היום, 31 באוקטובר 2013
  12. ^ כתבי "כלכליסט", ג'רמי לוין: "אני עוזב, אך לא התפטרתי", באתר ynet, 30 באוקטובר 2013
  13. ^ OvidRx, www.ovidrx.com (באנגלית) (ארכיון)
  14. ^ Meg Tirrell, Former Teva CEO's new gig at Ovid Therapeutics, ‏2015-04-16
  15. ^ ZappRX raises $5.6M Series A as pharma becomes more responsive to specialty drug support needs - MedCity News, medcitynews.com (באנגלית)
  16. ^ V. M. Bhagwat, B. V. Ramachandran, Malathion A and B esterases of mouse liver-I, Biochemical Pharmacology 24, 1975-09-15, עמ' 1713–1717
  17. ^ אתר למנויים בלבד ג'רמי לוין, התפטרות נתניהו הכרחית להמשך קיומה של ישראל, באתר הארץ, 26 באוקטובר 2023
  18. ^ Jeremy Levin - The 25 most influential people in biopharma today | FierceBiotech, www.fiercebiotech.com (באנגלית)
  19. ^ British Expats in Life SciencesBritish Expats in Life Sciences | Strengthening Our United Kingdom of Life Scientists, belsgroup.com (באנגלית)
  20. ^ ASU Now, ASU Now (באנגלית)