גולו ברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גולו ברג
Golo Berg
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1968 (בן 56 בערך)
ויימאר, גרמניה
מוקד פעילות מינסטר, גרמניה
מקום לימודים אוניברסיטת פרנץ ליסט
עיסוק מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית, אופרה
שפה מועדפת גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים התזמורת הסימפונית של מינסטר
http://www.goloberg.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גולו ברגגרמנית: Golo Berg; נולד ב-1968) הוא מנצח גרמני.

לימודים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולו ברג, נולד בויימאר ובאותה עיר רכש את השכלתו המוזיקלית באוניברסיטת פרנץ ליסט. עוד הוסיף ללמוד בכיתות אמן בהדרכתם של לורין מאזל, מיכאל גילן, גרד אלברט, דימיטרי קיטינקו ומנצחים אחרים.

כשהיה בן 21 התמנה למנהל האמנותי של בית האופרה במקלנבורג ונמנה אז עם קובצה נבחרת של מנצחים צעירים בעולם ששימשו כמנהלים אמנותיים. בתפקידיו הבאים היה מנהל אמנותי ומנצח ראשי של בית האופרה בעיר הוף שבוואריה ושל תזמורת העיר הוף; מנהל מוזיקלי של תיאטרון אנהלט בדאסו ושל התיאטרון במערב פומרניה. מאז שנת 2017 גולו ברג הוא המנהל המוזיקלי הראשי של העיר מינסטר.

לאורך השנים הוא הקליט לערוצי רדיו רבים בהם רשות השידור של גרמניה התיכונה, רשות השידור של מערב גרמניה וטוקיו FM. הקלטותיו בחברת CPO זכו למיקום גבוה במדרג ההקלטות של העיתונות המקצועית.

בשנת 2008 ראתה אור בחברת ARTHAUS הקלטה של האופרה "טריסטן ואיזולדה" של וגנר בניצוחו.

קריירת הניצוח של גולו ברג ציינה לא מכבר מחצית יובל שנים שבמהלכן הוא פיתח רפרטואר קונצרטנטי עשיר ומגוון. הוא מתמקד בעיקר ביצירות חדשות כפי שמעידות עשרות רבות של הקלטות של ביצועי בכורה עולמיים בניצוחו.

כמנצח אופרות מבחר היצירות שלו נרחב והוא ניצח על הפקות בבתי האופרה של אסן, לייפציג, קלן, מנהיים, סנט גאלן ואחרים.

בנוסף להפעותיו כמנצח אורח של תזמורות רבות בגרמניה ובארצות אחרות באירופה, גולו ברג מרבה לנצח על תזמורות ביפן בהן תזמורת המטרופולין של טוקיו והתזמורת הסימפונית של טוקיו.

לציון יום ההולדת המאה של התזמורת הסימפונית של מינסטר, הוא ניצח על הפקת "כרמינה בוראנה" בהשתתפות 600 זמרי מקהלה בהופעה שהתקיימה בכיכר השוק (פרינציפלמרקט) ביוני 2019 לפני קהל של 5000 מאזינים.

באוגוסט 2019 ראתה אור בחברת CPO הקלטה בניצוחו של יצירות רבות לתזמורת מאת פריץ פולבאך, מייסדה של התזמורת הסימפונית של מינסטר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]