גרמניה המזרחית (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרמניה המזרחית
ГДР
סוגה מותחן ריגול
ארץ מקור רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות רוסית
גרמנית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 14 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה
צלמים Hayk Kirakosyan עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור Wink
NTV
תקופת שידור מקורית 16 בפברואר 2024 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרמניה המזרחיתרוסית: «ГДР») היא סדרת ריגול רוסית, ששודרה בשירות הסטרימינג Wink בשיתוף פעולה עם רשת NTV. פרק הבכורה שודר ב-16 בפברואר 2024. בסדרה מככבים אלכסנדר גורבאטוב כסוכן ביון של המינהל הראשי הראשון בק.ג.ב., הפועל בגרמניה המזרחית, לאיתור מרגלים של CIA, בגופי הממשל של גרמניה המזרחית.[1][2]

הסדרה מבוססת על אירועים אמיתיים ומתמקדת במלחמתם של ארבעה שירותי ביון: הק.ג.ב. הסובייטי, CIA האמריקאי, שירון הביון הפדרלי של גרמניה המערבית והשטאזי המזרח-גרמני, על רקע נפילת חומת ברלין בשנת 1989, וכן התפרקות ברית המועצות. הדמות הראשית היא קצין הביון אלכסנדר נצ'אייב, שנשלח לגרמניה המזרחית כדי למצוא את ארכיון השטאזי ולמנוע השלכות שליליות אפשריות על חשיפת הארכיון הזה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, בימיה האחרונים של המלחמה הקרה ובשקיעתה של האידאולוגיה הקומוניסטית. העיר ברלין חצויה וגרמניה ניצבת על פרשת דרכים, זמן קצר לפני קריסת חומת ברלין והתפרקות ברית המועצות. הסדרה מתחילה במרדף אווירי מסעיר של מטוסי קרב סובייטים בעקבותיו של מטוס קל שחדר את המרחב האווירי הסובייטי ועולה החשש כי הוא נושא פצצה, אך המבצע המודיעיני סביב הפרשה כושל ומשפיע לרעה על הקפטן אלכסנדר נצ'אייב, מרגל במינהל הביון של הק.ג.ב. שנשלח לגלות במחלקה האנליטית, לאסוף קטעי עיתונים במשך שנתיים. הוא מקבל הזדמנות לשקם את המוניטין שלו ולחזור לעבודת שטח מבצעית רצינית במסגרת משימה רגילה לכאורה: מעקב אחר אומנים גרמנים. אלא שהמשימה מתגלגלת לעימות רחב היקף בין שירותי ביון זרים, שלא יבחלו באמצעים כדי להשיג את מטרותיהם.

השנה היא 1987 ונצ'אייב, שעבד בגרמניה המזרחית לטובת ברית המועצות, מצליח למנוע אסון כשהוא הזהיר את השלטונות שלא ליירט את מטוסו של הטייס החובב הגרמני מתיאס רוסט, שטס לברית המועצות ללא אישור. לפי מידע מודיעיני, הוא נשא, מבלי שידע זאת, נשק ביולוגי וההתרסקות עלולה הייתה להוביל לאסון. עם זאת, עבור נצ'אייב עדיין התרחש אסון, כאשר במהלך מרדף בלב ברלין מת מודיע חשוב, שהבוס שלו לא יכול היה לסלוח על המחדל. כתוצאה מכך נצ'אייב נשלח חזרה למולדתו, כאשר הממונים עליו מקווים כי הוא יישאר במחלקת העיתונות הזרה למיין פיסות נייר. העבודה משפיעה על המורל של נצ'אייב, שמתמשכר לשתייה המרה, רוטן על גורלו בפני אשתו סווטלנה. עמיתו של נצ'אייב, ז'דנוב, אינו מסוגל לראות עוד את פניו ההפוכות של חברו, מבקש רשות לשתף אותו בעבודת שטח ועד מהרה מקבל את אישור הממונים.

אלכסנדר נשלח תחת כיסוי ככתב של סוכנות הידיעות הממשלתית, לקונצרט של להקת מוזיקה וריקוד גרמנית שעורכת הופעות במוסקבה ומוטלת עליו המשימה לעקוב אחר אמריקאי שנחשד כסוכן CIA, שמסתובב בחוג המעריצים של הלהקה. הכל הולך לפי התוכנית, אבל האמריקאי מת בבית מלון. אותו גורל פוקד עד מהרה גם מודיע גרמני, שהיה אמור להעביר נתונים. ונצ'אייב חוזר לעניינים, הוא טס לברלין - על כנפי הסיכוי המתקרב לעבודה מעניינת ואולי גם אהבה חדשה - לרקדנית הברלינאית אינגריד.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלכסנדר גורבאטוב – אלכסנדר נצ'אייב, סוכן ביון של הק.ג.ב.
  • לינדה לאפינש – אינגריד, רקדנית ברלינאית
  • דאריה אורסוליאק – סבטלנה, רעייתו של אלכסנדר
  • אלכסנדר גולובב – ז'דנוב, סוכן ק.ג.ב., עמיתו של אלכסנדר
  • יוליה מרצ'נקו – הלגה
  • קיריל זייצב – אוואנס, זמר אמריקאי
  • יליזבתה באזיקינה – ליזה, בתו של שגריר ברית המועצות בגרמניה המזרחית
  • ואדים אנדרייב – שגריר ברית המועצות בגרמניה המזרחית
  • סרגיי ז'רקוב - סוכן CIA
  • ויטאלי קובאלנקו

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה נערכו במהלך שנת 2023 ונערכו במוסקבה, ויבורג, קלינינגרד וגם בברלין, מינסק, הרודנה, ברסט ואיסטנבול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של גרמניה המזרחית (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]