Close Every Door

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דלת סיגרו עלי)
"Close Every Door"
עטיפת ה-CD של הסינגל בביצוע פיליפ סקופילד (אנ')
עטיפת ה-CD של הסינגל בביצוע פיליפ סקופילד (אנ')
עטיפת ה-CD של הסינגל בביצוע פיליפ סקופילד (אנ')
סינגל
יצא לאור 1968 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה טים רייס עריכת הנתון בוויקינתונים
לחן אנדרו לויד ובר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Close Every Door" (בעברית: "דלת סיגרו עלי") הוא שיר מתוך המחזמר "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" מאת טים רייס ואנדרו לויד ובר. זהו השיר הלפני אחרון במערכה הראשונה של המחזמר, אותו שר יוסף כשהוא מושלך לכלא בשל יחסיו לכאורה עם אשת פוטיפר. יחד עם "Any Dream Will Do", זהו אחד השירים הפופולריים ביותר מהמחזמר, והוא נחשב השיר המרגש והדרמטי ביותר בו.

בשיר מביע יוסף את ייאושו על כליאתו בשל פשע שלא ביצע, אך כולל אזכורים גם להיסטוריה היהודית. כך למשל, המילים "את שמי קחו ממני, ותנו לי מספר..." משקפות את המנהג הנאצי במחנות ההשמדה בתקופת השואה. בהמשך המילים "הן אדע בליבי, יום יצמח מלילי, וארץ מובטחת תהיה עוד שלי" מזכירות את הקמת מדינת ישראל.

גרסאות וביצועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 1973 הוציא הזמר ג'ון אינגליש באוסטרליה גרסת סינגל.
  • בשנת 1992 הוציא הזמר והשחקן פיליפ סקופילד, אשר גילם את תפקיד יוסף בתיאטרון הלונדון פלדיום, את השיר כסינגל, יחד עם השיר "לחלום מוכן" מהמחזמר כ-B-side. הסינגל הגיע למקום ה-27 במצעד הבריטי.[1]
  • הצ'לן ג'וליאן לויד ובר, אחיו הצעיר של מלחין השיר אנדרו לויד ובר, הקליט גרסת צ'לו מיוחדת לשיר עבור האלבום Lloyd Webber Plays Lloyd Webber משנת 2001.
  • בשנת 2007 הפיק ה-BBC סדרת ריאליטי בערוץ הטלוויזיה BBC One שנקראה Any Dream Will Do (על שם השיר "לחלום מוכן"). התוכנית חיפשה כוכב חדש שיגלם את יוסף בהפקה חדשה של המחזמר בווסט אנד בלונדון. בכל פרק, המתמודד שהפסיד, נפרד מיתר המתמודדים כשהוא מבצע שיר זה ומחזיר את ה"כתונת" שלו. הזוכה בתוכנית היה לי מיד, אשר הקליט יחד עם קית' ג'ק ולואיס בראדלי (שזכו במקומות השני והשלישי בהתאמה) סינגל של השיר, אשר נועד למטרת גיוס כספים לקרן הילדים של ה-BBC. בסינגל נכלל גם ביצוע סולו של מיד לשיר "לחלום מוכן". סינגל זה התפרסם להורדה דיגיטלית ב-12 ביוני 2007 ונכנס למצעד הסינגלים הבריטי ב-17 ביוני במקום ה-18. לאחר שיצא בתקליטור ב-18 ביוני, הוא הגיע למקום השני ב-24 ביוני.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב הפופולריות של המחזמר בכלל ושל השיר בפרט, גם בעברית קיימים לשיר מבצעים רבים. ביניהם:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]