האגם השקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגם השקט
Lake Placid
בימוי סטיב מיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד אי קלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד אי קלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ביל פולמן
ריצ'רד ליאקוק
נטאשה מלטה
אדם ארקין
סטיב מיינר
טי אולסון
מרישקה הרגיטאי
בטי וייט
ברידג'ט פונדה
מרדית' סלנגר
אוליבר פלאט
ברנדן גליסון
דייוויד לואיס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון אוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דארין אוקאדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 בפברואר 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 79 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט אימה, סרט מדע בדיוני, קומדיית אימה, סרטי מפלצות, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 27,000,000 דולר[1]
הכנסות 56,870,414 דולר[2]
הכנסות באתר מוג'ו lakeplacid
סרט הבא האגם השקט 2 (2007)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגם השקטאנגלית: Lake Placid) הוא סרט אימה קומי אמריקאי משנת 1999. את התסריט כתב דייוויד אי קלי שגם הפיק, וביים סטיב מיינר. הסרט מגולל את קורותיה של קבוצה לא מתפקדת של אנשים שנקלעו בעל כורחם למסע ללכידת תנין ענק רצחני, המאיים על שלוותה של עיירה קטנה במדינת מיין בארצות הברית.

הסרט הופק באולפני פוקס המאה ה-20 ואולפני סטן וינסטון (שהיה אחראי על האפקטים המיוחדים). הצילומים נערכו בקולומביה הבריטית שבקנדה. הסרט הופץ על ידי פוקס המאה ה-20 ויצא לאקרנים בארצות הברית ב-16 ביולי 1999. למרות ביקורות מעורבות ושליליות הסרט נחשב להצלחה קופתית, והופקו לו שני סרטי המשך, ב-2007 וב-2010.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנק (ברנדן גליסון), שריף של עיירה קטנה השוכנת על שפת אגם שלו במיין, מלווה סוכן של שירות הדגה וחיות הבר על מנת לסמן בונים באגם. הסוכן מותקף בעודו צולל, וגופתו נמשית מהמים כשהיא חצויה וחלקה התחתון חסר. בגופה נמצאת שן שנראית כשריד מאובן מתקופת הדינוזאורים, מה שמביא את הרשויות להודיע על כך למוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע. קלי סקוט (ברידג'ט פונדה), פליאונטולוגית במוזיאון שגילתה שהבוס שלה שהוא גם בן זוגה עזב אותה לטובת חברתה הטובה ביותר (מרישקה הרגיטאי) נשלחת למשימת האבחון בשטח על מנת להרחיקה ממוקד הסערה הרומנטית.

בהגיעה לעיירה פוגשת קלי את האנק ואת ג'ק וולס (ביל פולמן) שמונה כאחראי מטעם שירות הדגה וחיות הבר, דבר המוביל למתיחות על רקע תחום שיפוט בינו לבין השריף. השלושה פוגשים גם את דלורס ביקרמן (בטי וייט), תמהונית החיה לבדה על שפת האגם וטוענת שרצחה את בעלה.

למחנה שהקימו נציגי משרד השריף, שירות הדגה וחיות הבר וקלי, מגיע בהפתעה במסוק מיליונר אקסצנטרי בשם הקטור סיר (אוליבר פלאט) הטוען כי באגם מסתתר תנין, חיה אותה הוא מעריץ ולה הוא סוגד. בינו ובין השריף מתפתחת מתיחות מיידית מאחר שהמיליונר מזלזל בחוסר ההשכלה ובגישה הפשטנית לדבריו של השריף. בעודם חוקרים את האגם מותקפים הארבעה על ידי התנין, אך שורדים.

למחרת מותקפת המשלחת פעם נוספת ואחד מסגני השריף נהרג. האנק והקטור מתקוטטים ביניהם כשלפתע הם מותקפים על ידי דוב גריזלי. ההתקפה נקטעת באיבה כשהתנין מזנק מתוך המים ומושך את הדב פנימה אל האגם. בעודם צופים באגם מגלים הארבעה את דלורס ביקרמן כשהיא שולחת את אחת מהפרות שלה כשעיניה מכוסות לכיוון האגם, שם ממתין התנין בפה פעור. החבורה חוקרת את דלורס ומגלה כי היא מאכילה את התנין באופן סדיר מאז שהוא עקב אחרי בעלה הביתה מספר שנים קודם לכן ואומץ על ידי בני הזוג כחיית מחמד פראית. מתברר שהתנין הרג את בעלה כשניסה להציל סוס שברח מהבית לכיוון האגם. דלורס מושמת במעצר בית.

מסוקו של הקטור שנחת בסביבת המחיה של התנין מותקף על ידי התנין, אך הקטור ניצל. הקטור מתווכח עם האנק וג'ק שמבקשים להרוג את התנין, ומציע ללכוד אותו ולסמם אותו. ג'ק מסכים והם משתמשים באחת הפרות של דלורס שנקשרת למסוק על מנת לפתות את התנין. כשהתנין מופיע בסופו של דבר, הוא מביא להתרסקות המסוק והקטור בתוכו אל תוך האגם. התנין מתקיף את ג'ק, קלי ויתר הנוכחים. קלי נמלטת לתוך האגם ומצליחה למצוא מסתור בשרידי ההליקופטר. התנין שרודף אחריה נלכד בשרידי ההליקופטר, וג'ק יורה בו חץ הרדמה.

בעוד הקטור יוצא מהאגם כשהוא חי להפתעת הנוכחים, מתקיף אותו תנין ענק נוסף, אך האנק מפוצץ אותו בעזרת מטול רימונים, מציל בתוך כך את הקטור והשניים מגלים לראשונה סימפתיה זה אל זה. הרשות לדיג וציד מגיעה למקום ומעבירה את התנין כשהוא קשור למשאית לפורטלנד במטרה להחליט מה לעשות איתו.

על רקע כתוביות הסיום נראית דלורס כשהיא מאכילה בפירורים אבקועי תנינים המתגוררים באגם, כפי הנראה צאצאיהם של זוג התנינים הבוגרים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנין[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנין בסרט הוא תנינאי ענק באורך של כ-9 מטרים (30 רגל). ויקיפדיה האנגלית מזהה אותו כגרסה ענקית של תנין הים (שאורכו בדרך כלל עד 6 מטר), אך הוא לא מתאים מבחינת אקלים ותחום תפוצה. לעומת זאת, יש הסוברים שהוא מבוסס גם על הדיינוסוכוס, תנינאי ענק פרהיסטורי שחי באמריקה הצפונית בשלהי הקרטיקון והגיע לגדלים של 8–12 מטרים (26–39 רגל).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ תקציב הסרט האגם השקט, מתוך אתר iMDB
  2. ^ הוצאות והכנסות הסרט האגם השקט באתר Box Office Mojo