הדורה (מפלצת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח בלתי אנציקלופדי. משלב שפה נמוך להחריד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח בלתי אנציקלופדי. משלב שפה נמוך להחריד.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
הדורה
Hedorah
סוג קאייג'ו/נבל-על
הוצאה לאור יושימיצו באנו
הופעה ראשונה גודזילה נגד הדורה
הופעה אחרונה גודזילה: המלחמות הסופיות
יוצרים יושימיצו באנו
מידע
כינויים מפלצת הערפיח
גיל לא ידוע
גזע חומר רדיואקטיבי חי דמויי פסולת
מין זכר
נטייה רע
כוחות כוח וסיבולת רבים, זיהום סביבות, המסת בשר, פריקת אנרגיה
דמויות קשורות
חברים האקסיליאנים, קינג גידורה, גייגן
אויבים גודזילה, אבירה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדורהיפנית: ヘドラ, באנגלית: Hedorah) הוא דמות בדיונית של מפלצת-ענק המופיעה בסדרת סרטי גודזילה של חברת סרטי טוהו. הדמות הופיעה לראשונה במהלך 24 ליולי, 1971, בסרט גודזילה נגד הדורה, מבית היוצר של טוהו, ונוצרה על ידי יושימיצו באנו.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מראהו של הדורה כשל נוזל שחור-ירוק עם עיניים גדולות וכתומות. הוא מסוגל לעוף, אף על פי שאין לו כנפיים, בדומה לגייגן.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדורה מסוגל לבלוע ערמות של פסולת. בנוסף, הדורה גם מסוגל לזהם סביבות, להמיס בשר וגם לפרוק כמות עצומה של קרינה רדיואקטיבית.

סרטים בהם הופיע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודזילה נגד הדורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צורת-חיים חוצנית מיקרוסקופית שמזינה את עצמה מהפסולת של כדור הארץ וגדלה למפלצת-ענק ימית רעילה, המפריחה חומצה. אחרי שהיא טורפת מכלית דלק ותוקפת את ד"ר טורו יאנו ובנו הצעיר קן יאנו, המפלצת מתגלה כ״הדורה״. לקן יש חזיונות על גודזילה שנלחם למען האנושות נגד הדורה.

הדורה משנה צורה לצורה אמפיבית, המאפשרת לו לנוע אל הקרקע כדי לאכול פסולת נוספת. הדורה מתמודד נגד גודזילה, הדורה מנוטרל בקלות על ידי גודזילה ונסוג אל הים. עם זאת במהלך הקרב, כמה חתיכות של הגוף של הדורה מוטלות בקרבת המקום, אשר זוחלים בחזרה אל הים כדי לגדול מחדש ולאפשר ליצור גרסה יותר חזקה של הדורה. הוא חוזר זמן קצר לאחר מכן, וכעת הוא מסוגל לעבור דרך כל דבר בדומה לנוזל, דבר שמעיד על כך שהדורה מתחיל להתפתח קדימה אבולוציונית.

אלפי אנשים מתים מהזיהום של הדורה, ואפילו גודזילה מוצף בפליטות הרעילות של הדורה. מסיבה נערכת על הר פוג׳י כדי לחגוג יום אחד אחרון של החיים לפני שהמין האנושי מושמד על ידי הדורה. אך קן יאנו, יוקיו קוצ'י, מיקי פוג'יאמה, ומפלגתם של האחרים מבינים שגודזילה והדורה הגיעו להר פוג'י כדי להילחם אחד נגד השני בפעם האחרונה.

ד"ר טורו יאנו ואשתו טושי יאנו החליטו כי ייבוש הגוף של הדורה עשוי להרוג אותו, אף על פי שהוא מוגדר כ״בלתי-מנוצח״. יחידת ה-JSDF בונה במהירות שתי אלקטרודות ענקיות למטרה זו, אך כוחן מנותק על ידי הקרב האלים של גודזילה והדורה. גודזילה מטעין את האלקטרודות עם קרני החום האטומיות שלו, והן מייבשות לחלוטין את הגוף החיצוני של הדורה. הדורה משיל את הגוף החיצוני שלו ומנסה להימלט, אבל גודזילה דוחף את עצמו עם הקרן האטומית כדי לרדוף אחריו. גודזילה גורר את הדורה בחזרה אל האלקטרודות וממשיך להתייבש עד שהדורה מת. גודזילה קורע את גופו המיובש של הדורה ומייבש את החלקים, עד ששום דבר לא נשאר חוץ אבק.

גודזילה חוזר אל הים, אך לא לפני שהוא נועץ מבט מאיים על האנשים שנותרו בחיים, שהזיהום שלהם הוליד את הדורה. קן יאנו נפרד לשלום מגודזילה.

גודזילה: המלחמות הסופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדורה מנסה להשמיד את העולם משום שנשלט על ידי האקסיליאנים, אך מושמד בעצמו על ידי גודזילה ואבירה במפרץ טוקיו.