הווארד שולץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הווארד שולץ
Howard Schultz
הווארד שולץ, 2019
הווארד שולץ, 2019
לידה 19 ביולי 1953 (בן 70)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת צפון מישיגן
  • תיכון קאנארסי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק זירוקס, Hammarplast, סטארבקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.howardschultz.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הווארד שולץאנגלית: Howard Schultz; נולד ב-19 ביולי 1953) הוא איש עסקים יהודי-אמריקאי, כיהן כמנכ"ל ויו"ר רשת בתי הקפה סטארבקס.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שולץ נולד וגדל בשיכון בברוקלין שבניו יורק, בן למשפחה יהודית ענייה. אביו, פרד, היה חייל משוחרר ונהג משאית ללא השכלה, ואמו איילין עקרת בית. בזכות הצטיינותו בספורט קיבל מלגת לימודים לקולג' וסיים תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטת צפון מישיגן ב-1975.

לאחר הלימודים עבד כסוכן מכירות בחברת זירוקס ובהמשך בחברת כלי הבית האמארפלסט (Hammarplast). הוא זיהה את חברת סטארבקס מסיאטל שהזמינה כמויות גדולות של מכונות קפה ביחס לגודלה, שהתבררה כחברה המתמקדת במכירת פולי קפה בחמישה סניפים, שולץ הצטרף אליה כסוכן מכירות. הוא ניסה לשכנע את בעלי החברה לפתוח בתי קפה, וכשלא הצליח בכך עזב את החברה. הוא הקים ב-1985 בית קפה בשם "Il Giornale" ולאחר שנתיים רכש את סטארבקס. תוך מספר שנים הפכה החברה בהנהלתו לרשת בתי הקפה הגדולה בעולם. בדצמבר 2016 הודיע כי יעזוב את תפקיד המנכ"ל באפריל 2017 וימשיך לכהן כיו"ר החברה. ביוני 2018 הודיע על התפטרותו מתפקיד היו"ר.

בשנים 2001–2006 היה שולץ בעל השליטה בקבוצות הכדורסל סיאטל סופרסוניקס מליגת ה-NBA ושל סיאטל סטורם מליגת ה-WNBA.

שולץ הקים את חברת ההשקעות מוורון (Maveron), דרכה הוא מחזיק במניות חברות כגון גרופון, אי ביי ופינקברי. הונו הוערך על ידי פורבס בכ-2.9 מיליארד דולר. הוא חבר המפלגה הדמוקרטית והוזכר כמועמד אפשרי מטעמה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020. בינואר 2019 הודיע כי בכוונתו להתמודד כמועמד עצמאי[1], אך לאחר בחירתו של ג'ו ביידן הודיע כי לא יתמודד לנשיאות.

שולץ נשוי לשרי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הווארד שולץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Emily Birnbaum (27 בינואר 2019). "Howard Schultz makes Twitter debut amid 2020 speculation". The Hill. נבדק ב-27 בינואר 2019. {{cite news}}: (עזרה)