החותנת בירח הדבש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החותנת בירת הדבש
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה "מגי" של סיזאר דאן
בימוי מייקל לייסן
הופק בידי צ'ארלס בראקט
תסריט צ'ארלס בראקט, ריצ'רד ברין, וולטר רייש
עריכה פרנק בראכט
שחקנים ראשיים תלמה ריטר
ג'ין טירני
ג'ון לונד
מרים הופקינס
מוזיקה ג'וזף לילי
צילום צ'רלס לנג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בינואר 1951
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה מטורפת, קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החותנת בירח הדבשאנגלית: The Mating Season) הוא סרט קומדיה אמריקאי בשחור-לבן מסוגת דרמה קומית משנת 1951 בבימויו של מיצ'ל לייסן, עם תלמה ריטר, ג'ון לונד, ג'ין טירני ומרים הופקינס בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזה "מגי" של סיזאר דאן. זאת קומדית טעויות על אישה ממעמד חברתי בינוני המנסה לשמור על נישואיו של בנה לאשה ממעמד חברתי גבוה, על ידי התחזותה לעוזרת בית של הזוג.

תלמה ריטר הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר - סרט קולנוע וזכתה בפרס Golden Laurel לשחקנית הקומית הטובה ביותר.

מיצ'ל לייסן זכה בפרס דב הברונזה בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי בברלין.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלן מקנולטי (תלמה ריטר) יש דוכן המבורגרים בניו ג'רזי שבגלל חובות לבנק היא נאלצת לסגור אותו. בנה ואל (ג'ון לונד) הוא עובד בכיר בחברת קלינגר באוהיו אותה מנהלים מר קלינגר האב (לארי קיטינג) ובנו (ג'יימס לורימר). ג'ון הוא בחור נאה והפקידה בטסי דונלדסון (ג'ן סטרלינג) מאוהבת בו.

קלינגר הבן מחזור אחרי אשת החברה מגי קרלטון (ג'ין טירני) אך היא דוחה אותו. ג'ון מתבקש לסייע למגי שנתקעה עם הרכב על צוק. הוא מחלץ אותה והם מתאהבים ומחליטים להינשא.

אלן מחליטה להגיע לבית הזוג אך לפני כן היא שוכרת חדר במלון מוצאת עבודה זמנית ובכסף קונה כובע ובגדים מתאימים והולכת לפגוש את הזוג הנשוי הטרי.

מגי לא מצליחה בעבודות הבית וגם אינה יודעת לבשל. היא מתקשרת לסוכנות עוזרות בית וכאשר מגיעה אלן היא חושבת אותה לעוזרת. אלן חושבת במהירות ומחליטה שכדאי לה לעבוד שם כעוזרת. מגי מתכננת מסיבה לעובדי החברה ואלן עושה את כל הבישולים. באמצע המסיבה מגלה ג'ון להפתעתו כי העוזרת היא אמו. כולם מרוצים מהמסיבה כולל מר קלינגר שאלן מטפלת בו לאחר שהתלכלך מהאוכל.

אלן מחליטה להישאר שם למורת רוחו של ג'ון. היא מתבקשת לטפל במר קלינגר שחלה והוא מתחיל לאהוד אותה. היחסים בין ג'ון ומגי מתערערים לאחר שמגיעה לשם אמה פראן (מרים הופקינס) - סנובית שמתעבת את המשרתת אלן ולא סובלת את ג'ון.

חברת קלינגר אמורה לזכות במכרז גדול מחברת ויליאמסון אבל בפגישה מעליבה מגי את גב' ויליאמסון (קורה וית'רספון) וג'ון כופה עליה לבקש סליחה כדי לא להפסיד את המכרז.

לבסוף מגלה מגי כי אלן היא למעשה חמותה. היא מתרגזת ורוצה להתגרש ולנסוע למקסיקו ששם חוקי הגירושין קלים יותר. היא עוברת עם אמה למלון מרידיאן שם מקיים מר קלינגר מסיבה. כאשר גב' ויליאמסון פונה לאלן באופן מעליב היא מחזירה לה באותה צורה. זה מוצא חן בעיני מגי שמתפייסת עם ג'ון, ואלן מצטרפת למכוניתו של מר קרינגטון שמחזר אחריה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
תלמה ריטר אלן מקנולטי
ג'ין טירני מגי קרלטון מקנולטי
ג'ון לונד ואל מקנולטי
מרים הופקינס פראן קרלטון
ג'ן סטרלינג בטסי דונלדסון
לארי קיטינג ג'ורג' קלינגר האב
ג'יימס לורימר ג'ורג' קלינגר הבן
קורה ות'רספון גב' ויליאמסון
מלקולם קין מר ויליאמסון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]