הטסלה רודסטר של אילון מאסק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטסלה רודסטר של אילון מאסק מחוץ לאטמוספירה

טסלה רודסטר של אילון מאסק היא מכונית ספורט חשמלית ששימשה כמטען הדמה של טיסת המבחן "פאלקון כבד" בפברואר 2018, והפכה מאז ללוויין מלאכותי של השמש. במושב הנהג הוצבה "סטארמן", בובת אדם הלבושה בחליפת חלל. המכונית והטיל יוצרו על ידי טסלה ו-SpaceX, שתיהן חברות בראשות אילון מאסק[1]. מודל הרודסטר משנת 2008 הוא בבעלותו האישית של מאסק, ושימש אותו בעבר בחיי היום יום. זו המכונית הראשונה ששוגרה לחלל והקיפה את השמש.

המכונית, שהורכבה על השלב השני של הרקטה, צברה מספיק מהירות כדי להימלט מכוח המשיכה של כדור הארץ ולהיכנס למסלול הליוצנטרי אליפטי שחוצה את מסלול מאדים[2]. המסלול מגיע למרחק מרבי מהשמש באפסיד של 1.66 יחידות אסטרונומיות. בתחילת השיוט מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, וידאו בשידור חי שודר בחזרה למרכז בקרת המשימה למשך מעט יותר מארבע שעות[3].

אנליסטים לפרסום ציינו את תחושת ניהול המותג של מאסק ושימוש במדיה חדשה להחלטתו לשגר טסלה לחלל. מאסק הסביר שהוא רוצה לעורר את הציבור לגבי "האפשרות שמשהו חדש יקרה בחלל" כחלק מחזונו הגדול יותר להפיץ את האנושות לכוכבי לכת אחרים[4].

השפעה תרבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכונית בחלל הפכה במהירות לנושא לממים באינטרנט.

משטרת מערב אוסטרליה הפיצה תמונה של אקדח מד מהירות מכוון לרודסטר בעודה מעל אוסטרליה.

סקודה הפיקה סרטון פארודי על סקודה סופרב שנוסעת ל"מארס", כפר במרכז צרפת, בעל שם זהה לכוכב מאדים.

"דונאט מדיה" ניסתה לשגר טסלה מודל X באמצעות בלון לחיזוי מזג אוויר.

ToSky, סטארט-אפ רוסי, שיגר לגובה של 20 ק"מ דגם מוקטן של לאדה מתקופת ברית המועצות, הנושאת בובת תצוגה של ראש רוסקוסמוס, דמיטרי רוגוזין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ LaMonica, Martin (21 בספטמבר 2009). "Tesla Motors founders: Now there are five". CNet. נבדק ב-18 בספטמבר 2018. agreed-upon "founders" of Tesla. [...] Eberhard, [...] Elon Musk, [...] JB Straubel, Marc Tarpenning, and Ian Wright. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Harwood, William (8 בפברואר 2017). "'Starman' puts Earth in the rearview mirror". CBS News – via Spaceflight Now. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Live Views of Starman.
  4. ^ Mosher, Dave (13 במרץ 2018). "Elon Musk explains why he launched a car toward Mars — and the reasons are much bigger than his ego". Business Insider. נבדק ב-19 בספטמבר 2018. {{cite news}}: (עזרה)