היחפן מבוורלי הילס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היחפן מבוורלי הילס
Down and Out in Beverly Hills
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פול מזורסקי
הופק בידי פול מזורסקי
תסריט פול מזורסקי, לאון קפטנוס
עריכה ריצ'רד האלסי
שחקנים ראשיים ניק נולטה
ריצ'רד דרייפוס
בט מידלר
אליזבת פנייה
ליטל ריצ'רד
מייק (כלב)
מוזיקה אנדי סאמרס
צילום דונלד מקלפין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון, Silver Screen Partners עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 בינואר 1986
משך הקרנה 103 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 14,000,000 דולר
הכנסות 62,134,225 דולר
הכנסות באתר מוג'ו downandoutinbeverlyhills
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היחפן מבוורלי הילסאנגלית: Down and Out in Beverly Hills) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1986 בבימויו של פול מזורסקי, עם ניק נולטה, ריצ'רד דרייפוס ובט מידלר בתפקידים הראשיים[1].

התסריט מבוסס על המחזה "Boudu sauvé des eaux" (בודו ניצל מהמים) של René Fauchois ‏(1919). המחזה עבר עיבוד לסרט קולנוע בשם זה על ידי ז'אן רנואר בשנת 1932[1].

הסרט הצליח מאוד מסחרית. הוא היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי. בט מידלר הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי.

העלילה היא על משפחה נובורישית מבוורלי הילס שאינה מתפקדת. יחפן שנקלע למקום מצליח לפתור את כל בעיות המשפחה כולל זו של הכלב.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייב וויטמן (ריצ'רד דרייפוס), הוא תעשיין עשיר שגר עם משפחתו בחווילה גדולה עם בריכת שחייה בבוורלי הילס. הוא נשוי 20 שנה לברברה (בט מידלר) שמתעניינת ביוגה ובטיפולי העידן החדש לתופעות המתח והחרדה שלה. היא מתחמקת מלקיים יחסים עם דייב שמוצא פורקן ביחסי מין עם העוזרת שלהם, כרמן (אליזבת פנייה). הבן המתבגר מקס (איבן ריצ'רדס), עוסק בצילומי וידאו משפחתיים, מתלבט בקביעת הזהות המגדרית שלו ואוהב לרקוד בבגדי נשים. הבת ג'ני (טרייסי נלסון) סובלת מבעיות אכילה. המשפחה לא מתפקדת וחבריה צועקים כל הזמן אחד על השני.

גם הכלב המשפחתי מאטיס, סובל מבעיות התנהגות. ברברה פונה לייעוץ של הווטרינר ד"ר פון זימר (דונלד מוהיץ') שאומר שהכלב מושפע מהמצב בבית.

ג'רי בסקין (ניק נולטה) הוא יחפן שמסתובב בבוורלי הילס עם כלבו ומחטט בפחי האשפה. כאשר הכלב נעלם הוא מחפש אותו במסעדה סמוכה ומגורש משם וממשיך את חיפושיו לשווא. לבסוף הוא מגיע לבית וויטמן, שם אבנים בכיסיו וצולל לבריכה במטרה להתאבד. דייב צופה עליו מחלון חדרו, מזעיק את כולם, קופץ לבריכה ומציל אותו. ג'רי מספר לו סיפורים בדויים על עברו שמוצאים חן בעיניו והוא מציע לו להישאר מספר ימים למרות התנגדות אשתו.

ג'רי לוקח את דייב לבקר את חבריו הזרוקים על החוף ודייב מתלהב מהחופש שלהם לעומת המתח הבלתי פוסק בעבודתו כיצרן האנגרים גדול. ג'רי מציע לברברה עיסוי לכאביה שמסתיים במגע מיני סוער, גילוי נקודת ג'י ואורגזמה שלא חוותה כמותה מזמן.

כעת היא מוכנה לקיים יחסים "כמו שצריך" עם בעלה. ג'רי מנהל יחסים גם עם העוזרת כרמן (אליזבת פנייה) ואומר לה שלא תקיים יחסים עם דייב הקפיטליסט.

ג'רי מטפל גם בכלב המשפחתי בשיטות שלו, הכוללות אכילה משותפת מקערת האוכל. למקס הוא אומר שאין מה להתבייש בנטייתו המינית ועליו לגלות זאת להוריו. כל בני הבית אוהבים את ג'רי והמצב בבית נרגע.

דייב מארגן מסיבה גדולה ומזמין גם את השכן שלו אורביס (ליטל ריצ'רד), שמנגן ושר. נראה שהעניינים מתנהלים על מי מנוחות, עד אשר ג'ני מגלה לאביה שהיא מאוהבת בג'רי. דייב מגרש אותו אך לפני שהוא מתרחק, הוא רואה את כל בני המשפחה עומדים בפתח ופניהם מביעות רצון שיחזור, והוא חוזר אליהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ניק נולטה ג'רי בסקין יחפן
ריצ'רד דרייפוס דייב וויטמן תעשיין עשיר
בט מידלר ברברה וויטמן אשתו של דייב
אליזבת פנייה כרמן עוזרת בבית וויטמן
איבן ריצ'רדס מקס וויטמן
טרייסי נלסון ג'ני וויטמן טרמפיסטית
מייק מאטיס כלב
דונלד מוהיץ' ד"ר פון זימר וטרינר
ליטל ריצ'רד אורביס שכן וזמר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]