הילה שמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הילה שמיר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1979 (בת 45 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת תל אביב (1 במרץ 2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הילה שמיר (נולדה ב-1979) היא פרופסור חבר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, לשעבר סגנית הדקאן לענייני הוראה. היא חוקרת בתחומי הרווחה, הגירה ופמיניזם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילה שמיר נולדה בראשון לציון, בת הזקונים במשפחה עם ארבעה ילדים. גדלה ביבנה. בתיכון למדה בבית הספר הבינלאומי בשלוחה בהונג קונג.

השלימה לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות, והתמחתה אצל השופט אליהו מצא בבית המשפט העליון. היא המשיכה ללימודי תואר שני ושלישי בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הארווארד, אותם סיימה בשנת 2008. עם תום לימודיה, הצטרפה כחברת סגל לפקולטה למשפטים. לימדה כמרצה אורחת בבתי הספר למשפטים באוניברסיטת ברקלי (קורס על פמיניזם ומשפט), באוניברסיטת קורנל (קורס על סחר בבני אדם והגירת עבודה), ובאוניברסיטת הארווארד (קורס על סחר בבני אדם).

כיהנה כסגנית דקאן לענייני הוראה בשנת הלימודים תשע"ח. הייתה עורכת במשותף של כתב העת "מעשי משפט". היא בעלת רישיון עריכת דין בישראל ובמסצ'וסטס.

חברה בפורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה, הפועל נגד שינויי המשטר שהוצעו במערכת המשפט בשנת 2023.[1]

מלגות, מענקי מחקר ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמיר זכתה בשורה של מלגות ומענקי מחקר: מלגת פישמן, מלגת פולברייט ללימודים בחו"ל; מלגת אלון לחוקרים צעירים, ומלגה של האיחוד האירופי למדענים חוזרים.

היא זכתה בפרס צלטנר לחוקרת צעירה בשנת 2014, ובפרס חשין לחוקרת צעירה בשנת 2018.

היא זכתה במענקי מחקר של משרד המדע, למחקר בנושא מנגנונים משפטיים לקידום נשים, ובמענק של הקרן הלאומית למדעים בנושא סחר בבני אדם. בשנת 2018 זכתה במענק ERC חמש-שנתי של האיחוד האירופי בסכום של למעלה ממיליון יורו, בנושא סחר בבני אדם בראי דיני העבודה. בשנת 2018 נבחרה להיות חברה באקדמיה הצעירה הישראלית, במסגרת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. בשנת 2023 זכתה במענק ERC חמש-שנתי נוסף, למחקר בנושא עבודה בהקשרים גלובליים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמיר נשואה לאורי אהרונסון, ד"ר למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, ולהם שני בנים, עברי והלל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "מי אנחנו", פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה.