הכל שבור ורוקד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכל שבור ורוקד
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי נוני גפן
הופק בידי משה אדרי, לאון אדרי
תסריט נוני גפן
עריכה מאור קשת
שחקנים ראשיים נוני גפן
דודו טסה
קובי פרג'
מוזיקה אורי בראונר כנרות
צילום זיו ברקוביץ'
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה יונייטד קינג
הקרנת בכורה 2017
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכל שבור ורוקד הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2016 בכתיבה, משחק ובימויו של נוני גפן, עם נוני גפן, דודו טסה וקובי פרג' בתפקידים הראשיים.

שם הסרט נלקח מהשיר Ghost של להקת הדלתות - "Everything is broken up and dances".

הסרט עוסק בצעיר הסובל מהלם קרב ומהוריו, חבריו ופסיכיאטרים שמנסים לעזור לו.

הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אופיר בטקס פרסי אופיר לשנת 2016 - דודו טסה היה מועמד לפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר, אורי בראונר כנרות היה מועמד לפרס אופיר למוזיקה המקורית הטובה ביותר ותולי חן ואביב אלדמע היו מועמדים לפרס אופיר לפסקול הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוני (נוני גפן) הוא סטודנט שנקרא לשירות מילואים ברצועת עזה במבצע צוק איתן. הנגמ"ש שלהם נפגע בטיל ונוני מצליח להימלט ממנו לפני שהוא מתפוצץ וכל הלוחמים בו נהרגים. הוא חוזר להוריו שבור נפשית וסובל מהפרעת דחק פוסט-טראומטית קשה. הוא אינו מגיב לסביבה ונמצא במצב קטטנוני עם סיוטי לילה מלויים בזעקות והתקפי חרדה קשים ביום עם מבזקים מהירים שעוברים במוחו על ההיתקלות עם המחבלים.

הוריו שלומי (מכרם ח'ורי) ופני (גילת אנקורי) מיואשים ואובדי עצות והאב מטפל בו כמו ילד קטן ורוחץ אותו באמבטיה.

הפסיכיאטר הצבאי (יוסי מרשק) נעזר בפסיכיאטר נוסף (זאב טנא) וקובע שמדובר בשבר פסיכוטי פלוס פוסט טראומה אך כל הטיפולים נכשלו.

לנוני יש שני חברים קרובים ביותר שרוצים לעזור לו - רותם (דודו טסה) וגלעד (קובי פרג'). רותם הוא זמר ויוצר ומציע להורים שנוני יגור אצלו בתל אביב. לנוני היה דוד בשם אמנון שהיה זמר ונהרג במלחמת יום הכיפורים. הפסיכיאטר מציע להחדיר לנוני את המחשבה שהוא כעת אמנון והוא זמר כדי לנסות לבקע את חומת הבידוד הנפשי שלו.

רותם לוקח את נוני למועדון "לבונטין 7" ומבקש מהמנהל יובל (יובל רוביצ'ק) לעשות לו טובה אישית ולתת לנוני/אמנון להופיע שם. הוא מזמין לבמה את אמנון (נוני) ששר את "אם כבר לבד" כשרותם מלווה אותו. אמנון זוכה לתשואות ומתחיל להתפרסם והאמרגן ניצן זעירא (דביר בנדק) מפיק לו סינגל. בהופעה "נדבקת" אליו תיירת גרמניה בשם אנה (ביאה ברוקס) ועוברת לגור בחדרו עד שהיא לא מסוגלת לסבול את התנהגותו והתפרצויותיו ונוטשת אותו.

מצבו הנפשי מידרדר והוא מנסה לחדש את הקשר עם הדס (גאיה טראוב) שהייתה חברתו בעבר אך היא מסרבת. לרותם נמאס ממנו והוא גם מקנא באמנון על הצלחתו למרות שאינו זמר או נגן. הוא מבקש מההורים שיבואו לקחת את נוני. נוני בורח ומסתובב ברחובות וכולם דואגים לשלומו. לבסוף הם נאספים ללבונטין 7 ונוני מגיע לשם ושר להם שיר אופטימי על התפייסות ותקווה לעתיד טוב יותר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
נוני גפן נוני/אמנון
דודו טסה רותם
קובי פרג' גלעד
מכרם ח'ורי שלומי
גילת אנקורי פני
גאיה טראוב הדס
דביר בנדק ניצן זעירא אמרגן
יוסי מרשק פסיכיאטר
זאב טנא פסיכיאטר
ביאה ברוקס אנה
עירית בנדק מוכרת בחנות דיסקים
אלה ארמוני מזכירה של זעירא
יובל רוביצ'ק יובל בעל מועדון
תום חגי קצין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]