המכון לאדריכלות מתקדמת של קטלוניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המכון לאדריכלות מתקדמת של קטלוניה
Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya
מיקום
מיקום ברצלונה, ספרדספרד ספרד
מדינה ספרדספרד ספרד
המכון לאדריכלות מתקדמת של קטלוניה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המכון לאדריכלות מתקדמת של קטלוניהקטלאנית: Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya; ידוע גם בראשי התיבות: IAAC) הוא מרכז חינוך ומחקר המוקדש לתכנון, מחקר ופיתוח אדריכלי המסוגל לעמוד באתגרים העולמיים במהלך המאה ה-21. המכון ממוקם ברובע 22 של ברצלונה, ספרד. הנחשבת בתור אחת מבירות האדריכלות והעירוניות העולמוית. המכון מהווה פלטפורמה לחילופי ידע עם סגל וסטודנטים ממעל 40 מדינות, כגון: ארצות הברית, סין, הודו, פולין, איטליה, נורווגיה, מקסיקו, וסודאן. התלמידים עובדים בו זמנית במגוון תחומים העוסקים בין היתר בעיר, בניה, ייצור ובתחומי התמחות שונים כגון: אקולוגיה, אנרגיה, ייצור דיגיטלי, טכנולוגיות חדשות וממשיכים בקווי חקירה משלהם בדרך לפיתוח מערך מיומנויות משולב איתו לפעול ביעילות במדינת מולדתם או ברחבי העולם.

פרויקטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכון ביצע פרויקטים של מחקר בברזיל, טייוואן, קרואטיה ורומניה, בין היתר בשנת 2008 נבחר להשתתף במדור הרשמי של הביאנלה של ונציה עם הפרויקט "Hyperhabitat". המכון מציע מגוון רחב של תוכניות חינוכיות בתחומים אדריכלות מתקדמת, מבנים אקולוגיים, עיר וטכנולוגיה, רובוטיקה ובנייה מתקדמת, ועיצוב לחיים עתידיים מתקדמים אשר מוסמכים על ידי האוניברסיטה הפוליטכנית UPC. המכון משמש גם בתור קרן פיתוח עצמאית ורדיקלית ללא כוונת רווח בהשראת ערכיה של ברצלונה הממותגת בתור אחת מבירות האדריכלות והעיצוב העולמיות שבה הומצא תחום העירוניות על ידי אילדפונס סרדה ושם נעשה מחקר מקומי איכותי וחדשני מחובר לרשת מצוינות בינלאומית בתחומי הטכנולוגיה, האדריכלות והחברה.

עבודות מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכון מפעיל את מרכז המחקר להספקה עצמית "Valldaura Labs" ואת מעבדת הייצור הדיגיטלית "Fab Lab Barcelona" המהווים חלק מהרשת העולמית של "Lab Labs" המזוהה עם מרכז הביטים והאטומים של MIT.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]