המלך נפטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף המלך נפטון (סרט))
המלך נפטון
King Neptune
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
שחקנים ראשיים אלן ווטסון
מרסלייט גארנר
מוזיקה ברט לואיס
אנימטור נורם פרגוסון
ג'וני קאנון
לס קלארק
דייוויד הנד
דיק לנדי
בן שרפסטין
ארט באביט
ג'ק קינג
המילטון לוסק
ביל רוברטס
אד לאב
פרד ספנסר
פול פנל
צ'אק קאוץ'
ג'ו דלגאלו
הארי ריבס
צ'ארלס הוטצ'ינסטון
דיק ויליאמס
צ'ארלס ביירן[1]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 10 בספטמבר 1932
משך הקרנה 7:14 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מצויר, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם פרחים ועצים
סרט הבא חיפושיות מאוהבות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המלך נפטוןאנגלית: King Neptune) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1932, המשמש כסרט ה-30 בסדרת הסרטים "סימפוניות טיפשיות", אשר הופק בידי טכניקולור. הסרט הקודם בסדרה, "פרחים ועצים", נוצר במקור כסרט בשחור-לבן. המלך נפטון, לעומת זאת, נוצר בצבע מלכתחילה, וניצל את הטכנולוגיה החדשה באופן מקיף.

למרות שהסרט כלול ב-VHS של שנות השמונים של הסדרה ו-DVD של אוצרות וולט דיסני, הוא לא נבחר לאוסף ה-DVD של מהדורת פלטינום, בגלל עירום בתולת הים ושתייה מרובה (בגלל שהסרט פנה לקהל המבוגרים).[2] למרות שלא מתוארים פרטים אינטימיים של בנות הים, הן עשויות להיחשב בלתי מתאימות לקהל מודרני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך נפטון מקיים חצר בקרקעית האוקיינוס. נתיניו יצורי הים השונים מבדרים אותו ומשחקים לפניו. האהובות עליו הן חבורה של בנות ים (כולן ברונטיות למעט בלונדינית בודדת) שנראות בגודל כף יד לצד המלך הגדול מהחיים. לאחר שהמלך משחרר אותן לדרכן, בנות הים עולות אל פני הים כדי להתרווח על סלע ולהרגע. חבורת פיראטים זועמים מאתרת אותן ומנסה ללכוד אותן באמצעות לאסו. בנות הים בורחות כולן מלבד הבלונדינית אשר נלכדת בלאסו ומועלת אל ספינת הפיראטים. לאחר מכן בת הים הצעירה והמבוהלת מותקפת על ידי הפיראטים האכזרים, אשר קופצים עליה ומושכים את שערה. למרות זאת היא מצליחה להתנגד להם ולהדוף אותם. המלך נפטון זועם על כך שאחת מנתינותיו האהובות נלקחה כבת ערובה והיא סובלת, והוא פותח בהתקפה על הפיראטים. קרב ימי פנטסטי מתחולל. יצורי הים פועלים יחד כדי לחקות כלי מלחמה כמו מטוסים ופצצות, טורפדות, צוללות ועוד ציוד מודרני. במהלך ההתקפה פיראט אחד גורר את בת הים ומכניס אותה לתיבת אוצר כדי לשמור אותה כנכס בעל ערך. הפיראטים מצליחים להדוף את התקפת יצורי הים, ואז נפטון עולה אל פני השטח, מזעיק רוח סערה ויוצר מערבולת ענקית עם קלשונו. בסופו של דבר, המלך נפטון קופץ על גבי ספינת הפיראטים, ומטביע אותה ישר לקרקעית האוקיינוס.

אין זכר לפיראטים מלבד חזה בודד שמתחיל לקפוץ מעצמו. בת הים הבלונדינית יוצאת ממנו, מעוטרת בזהב ופנינים. חבריה ממהרים להתפאר בתכשיטים והם מבצעים עוד בלט מים יפהפה להנאתו של המלך נפטון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי ה-DVD של וולט דיסני אוצרות וולט דיסני: עוד סימפוניות טיפשיות, כרך ב',

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1933 פרסמה דאבלדיי את הפופ אפ סימפוניות טיפשיות, ספר פופ-אפ הכולל איורים בצבע מלא בהשראת המלך נפטון ו"תינוקות ביער".[3]

חברת וולט דיסני השתמשה שוב בדמותו של המלך נפטון, בסרט הקצר של מיקי מאוס משנת 1936 "מבעד למראה", כמו גם בפינגווין בעל הדם הקר, קטע בסרט "שלושת הקבלרוס" משנת 1945.

במאי הסרט הקצר, ברט גילט, השתמש בעיצוב דמות דומה עבור המלך נפטון בסרט של פליקס החתול מ-1936, "השטויות של נפטון" מסדרת הסרטים המצוירים "מצעד הקשת" של אולפני ואן ביורן.

כמה אלמנטים של הסרט הזה (במיוחד המתקפה של נפטון על הפיראטים) שימשו מאוחר יותר כרפרנס לקרב האחרון בסרט "בת הים הקטנה" משנת 1989.[4]

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-19 בדצמבר 2006, באוצרות וולט דיסני: עוד סימפוניות טיפשיות, כרך ב'.[2][3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Disney's Silly Symphony "King Neptune" (1932)". Cartoon Research. נבדק ב-15 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Figueiredo, Rodney. "Walt Disney Treasures: More Silly Symphonies". Animated Views. נבדק ב-14 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 "Disney Silly Symphonies pop-up". PB Galleries. נבדק ב-15 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Disney's Silly Symphonies Part Three - The Coming of Color". Inside the Magic. 19 במרץ 2018. נבדק ב-15 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)