הנטיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
הנטיק
Huntik: Secrets & Seekers
סוגה הנפשה
יוצרים איג'יניו סטראפי
בימוי מייקל סינטרניקלאס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית דור סרוגו, מיכאל עינב, צילי ינקו, עדי קוזלובסקי, עדי רז, תום שווצברג
ארץ מקור ארצות הברית
שפות איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 52
הפקה
חברת הפקה Rainbow S.p.A, Nelvana עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור Rai Due
Rai Gulp
Rai Tre
The CW4Kids
CITV
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 3 בינואר 2009 – 30 במאי 2012 (22 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.huntik.com
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנטיקאנגלית: Huntik: Secrets & Seekers) היא סדרת הנפשה אמריקאית-איטלקית אשר נוצרה על ידי איג'יניו סטראפי (היוצר של מועדון ווינX) והופקה על ידי חברות ההפקה "Big Bocca Productions" ו-"Rainbow S.p.A".

בישראל הסדרה שודרה בערוץ הילדים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מספרת על קורותיהם של לוק למברט, סופי קסטרוויל, זאליה, מורה הדרך שלהם - דנטה וייל ושאר חברי ארגון הנטיק.

הסיפור החל לפני אלפי שנים, בתקופות העתיקות ביותר של כדור הארץ, כשבני האדם נלחמו נגד כוחות רשע אפלים במיוחד וכמעט הובסו. לתפנית הגדולה במלחמה הזאת היו אחראיות דמויות הנקראות השוחרים, שהם בעצם בני אדם בעלי יכולת נדירה להעיר טיטאנים ולקרוא להם לעזרה במצבי סכנה. הטיטאנים הם יצורים על אנושיים בעלי כוחות אדירים במיוחד. בסופו של דבר, השוחרים הצליחו לגרש את כוחות האופל ההרסניים מהעולם, ועם חלוף השנים נעלמו הטיטאנים וחזרו למנוחתם במקומות מסתור שונים ברחבי העולם.

לאחר אלפי שנים, נשארו אנשים המסוגלים להשתמש בכוחות קסם ולהעיר את הטיטאנים בשעת צרה. אותם אנשים הקימו ארגון הנקרא "הנטיק" ומטרתו היא לתפוס כמה שיותר טיטאנים במטרה שלא יגיעו לידיים הלא נכונות. העונה הראשונה מתחילה בצפייה בחייו של לוק למברט, ובכך מתגלה כי אביו נעלם לפני כ-10 שנים ומזכרתו היחידה של לוק ממנו הוא כד אטום וישן. כאשר לוק ביקש מחברתו לספסל הלימודים - סופי קסטרוויל לעזור לו להתכונן למבחן בהיסטוריה, נשבר הכד הישן של אביו ובין השברים מצא לוק קמע עתיק וספר. בתוך הספר המסתורי מסופר על עברו של אביו ועל מסעותיו בהנטיק. עקב תגלית זו, מוסד הרשע הידוע בכינויו "הארגון" שם עין על לוק וניסה לחטוף אותו ואת הספר שבידו. סופי הצילה את לוק ומגלה לו שהיא שוחרת המסוגלת לשלוט בטיטאנים ולהשתמש בכוחות קסם. לאחר תקרית זו סופי ולוק מחפשים תשובות ובכך הם מנסים לאתר דמות מסתורית הנקראת "דנטה וויל" - השוחר החזק ביותר בארגון הנטיק. לאחר שדנטה מסכים לחבור ללוק וסופי, מטרתו של לוק היא לגלות מה קרה לאביו ולעזור למוסד הנטיק בחיפוש אחר כל הטיטאנים כדי להגן עליהם מארגון הרשע.

העונה השנייה ממשיכה כאשר צוות הנטיק ממשיך לחפש את איתן למברט, שוחר אגדי במוסד הנטיק וגם אביו של לוק למברט.

כאשר הם מביסים את ראש ארגון הרשע הידוע בכינוי "הפרופסור" צוות הנטיק ממשיך לנקודת הציון האחרונה שאיתן למברט היה בה והם מגלים שער בין ממדי שמוביל לעולם הטיטאנים הנקרא "הנטיק". בזכות שער זה אביו של לוק תקשר עם צוות הנטיק וסיפר להם על איום גדול יותר מארגון הרשע שהם נלחמים נגדם, ארגון זה נקרא "ספירלות הדם". מטרתו של ארגון זה הוא לפתוח שער שנקרא "שער הספירלה" שגורם לזימון המפלצות שכמעט השמידו את כדור הארץ מימי קדם. שער זה נסגר על ידי לורד קסטרוויל שנחשב לשוחר החזק ביותר אי פעם אך ישנה אפשרות לפתוח את השער ביום הארוך ביותר בשנה. מאז, מטרתם של צוות הנטיק היא למנוע מספירלות הדם לפתוח שער זה שוב.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוק למברט: לוק למברט הוא בנו של השוחר האגדי איתן למברט. מלבד זה, לוק לא היה מודע לעולם הקסום של השוחרים והטיטאנים עד לגיל ההתבגרות שלו עד גילויו המפתיע של יומנו הסודי של אביו אשר שם אותו על הכוונת של ה"ארגון". תוך זמן קצר, יחד עם חברתו לכתה, סופי קאסטרוויל, לוק מתרוצץ ברחבי העיר בחיפוש אחר תשובות. התשובות האלה הגיעו אליו דרך דנטה וייל, מנהיג השוחרים אשר יהפוך לחברו של לוק ומורה הדרך שלו. יחד עם חבר הטיטאן, צ'ריט, לוק וסופי מאחדים כוחות עם דנטה ויוצאים למסע בעולם כסוכנים של מוסד "הנטיק". יחד הם מגלים תעלומות עתיקות, אוספים טיטאנים חזקים ומנסים להציל את העולם מידיהם של "הארגון" וממנהיגם המסתורי הידוע רק בתור "הפרופסור".
  • דנטה וייל: דנטה וייל הוא השוחר מספר אחת של מוסד "הנטיק" ומנהיג הקבוצה ההרפתקנית של לוק, סופי וזאליה. דנטה ידוע בכל העולם בזכות שנינותו, כוחו, ואוסף מכובד של טיטאנים רבי עוצמה. הוא חבר של כל גיבור ואויב של כל נבל. יחד עם הטיטאן הקבוע שלו, קאליבן רב העוצמה, דנטה שיחק תפקיד מאוד גדול במספר אירועים מרכזיים בעולם השוחרים המודרני. בצעירותו דנטה למד תחת ידיו המסורות של שוחר בשם מץ, שבהמשך יהפוך לחבר מועצה במוסד "הנטיק". יחסיו עם מץ הביאו אותו להילחם לצידו של איתן למברט וסיימון דיאו בלא מעט קרבות בצעירותו. שלא כמו מוריו, דנטה הוא אמן מלחמה בעל כישרון יוצא דופן, סומך על יכולות הקרב שלו כמעט כמו שהוא סומך על יכולותיו כשוחר. הוא מפוקס על כוחותיו המשודרגים שהפכו את יכולות הקרב שלו ליותר חזקות מלוחמה בסיסית ורגילה.
  • סופי קסטרוויל: סופי קאסטרוויל היא בת מסדר קאסטרוויל הסודי, חבורה של שוחרים הממשיכים את דרכו של לורד קאסטרוויל, השוחר העולמי הראשון. היא הפכה ליתומה כילדה צעירה כאשר הוריה נהרגו בשריפה קשה באחוזתם באנגליה. שומר ראשה הנאמן, סנטיאגו, ומורה הפרטי/משרת, לאבלאנש, נכנסו לנעלי הוריהם ודאגו לגדלה, לטפחה ולחנכה. סופי התבררה כתלמידה מצטיינת והפכה לשוחרת מומחית עם ידע נרחב ורב בהיסטוריה עתיקה. היא בעלת יכולת על טבעית לשלוט בכוחות חדשים וגם בעלת חוש שישי לאיתור אנרגיות קסומות בשטח. סופי נגררה לחיים של הרפתקנות עבור מוסד "הנטיק" כאשר היא ולוק גילו את יומנו הסודי של איתן למברט. מאז, שני החברים ללימודים נלחמים בכוחות "הארגון" וחופרים לעומק הסודות העתיקים של העולם יחד עם בעלי בריתם, דנטה, זאליה, והטיטאן האהוב על סופי, סבריאל.
  • זאליה מון: מעטים מבינים את זאליה מון האמיתית. כמות התפקידים שהיא שיחקה בחייהם של אלה שסובבים אותה היא עצומה: יתומה, בת, סוכנת, פראית, גיבורה וחברה. אומצה כנערה צעירה על ידי ארגון מדענים אשר נקרא "קלאוס", היא גדלה בחברתם של אנשים רעים. זאליה, פותתה על ידי כוח ועל ידי הרצון להיות שייכת, וכך הפכה להיות סוכנת של הארגון שמתמחה באומנות התחבולה והתכסיסנות. המשימה הכי חשובה של זאליה כסוכנת, היא חדירה אל צוותו של דנטה ואל מוסד "הנטיק". במהלך הרפתקאותיה הרבות לצידם של דנטה, לוק, סופי וצ'ריט, זאליה מתחילה להתנער מהחינוך האפל שקיבלה. היא רואה תקווה בהם והיא רואה סיבה לאהוב. היא הבינה את זה רק אחרי שהיא הסגירה את חבריה החדשים, בגדה בהם והביאה אותם לידיו של אביה המאמץ קלאוס. זה היה הרגע שהיא החליטה לפעול.
  • הפרופסור: בתוך הארגון, מעט מאוד יודעים על ההיסטוריה של המנהיג המסתורי הידוע רק בכינויו "הפרופסור". למץ, דנטה וקומץ אחרים הפרופסור היה ידוע במשך שנים בשמו האמיתי, סיימון ג'ודאו. סיימון היה חברו ושותפו להרפתקאות של מץ, (מורה הדרך של דנטה). הוא היה שוחר ברמה כה גבוהה שהעולם לא ראה במשך דורות. אך זה לא היה מספיק לסיימון. סיימון עזב את חבריו והשאיר את אמונתו מאחור כאשר קיבל את ההזדמנות לקבל את הכוח הגדול ביותר, אשר הוא אכן קיבל, אך בדרך הנוראית ביותר. סיימון הפך להיות הפרופסור והקים את "הארגון"; צוות בינלאומי של שוחרים, מסורים לחזון המעוות של הפרופסור לשלוט בעולם. הפרופסור, אשר ברשותו ככל הנראה צי הטיטאנים החזק מכל, נשבע להשיג לפחות אחד מתוך הטיטאנים האגדיים.
  • גריר: במבט ראשון, גריאר מצטייר כסוג של רובוט מבצע כל פקודה, עוד זרוע פיקודית של קומנדר דיפו. אבל תחת, כביכול, נאמנותו העיוורת נמצא אדם יותר מורכב ויותר נחמד ממה שנראה לעין. הוא אידיאליסט אך מאוד נאמן, ומרגיש תמיד מחויב להביא סדר לעולם מאוד מבולגן. אף על פי שמעט מאוד מודעים לעובדה הזאת, גריאר גדל באי של אומת שוחרים סודית אשר שמה סאטוס, כאשר אביו שלט שם כמנהיג. משפחתו הנהיגה את האנשים של האומה הזו והובילה אותם לחיים מסודרים ומאושרים לפני שגריאר המשיך הלאה ועבר ל"ארגון" כדי לבצע את תפקידו בהבאת הסדר לעולם בעזרת כישורי השוחר שבו. לגריאר ולדנטנה, מייסד "הנטיק", יש יחסים מעניינים ביותר, כששניהם מזהים את לחימתו של האחר, בעיקר לטובת האנושות (למרות שלשניהם דעות שונות לגבי מה שזה אומר). העימותים ביניהם לפעמים נפתרים באמצעות שני הטיטאנים הענקיים שלהם; מטאגולם של דנטה וברייקר של גריאר.
  • גוגנהיים: גוגנהיים הם אופרטיב עליון במוסד הנטיק. הוא מקצה משימות למבקשים כמו דנטה, לוק וסופי. גוגנהיים גם עונים על השאלות שלהם על המשימות.
  • מונטגיו: הוא שוחר אמיץ עובד מוסד הנטיק. מונטגיו הופיע לראשונה בפרק הנטיק 7. עוזרו הוא טרוסלי. כשהם היו צעירים, מונטגיו ודנטה היו שניהם מחפשי אוצרות אתיקים.
  • רסימוב: רסימוב הוא שוחר רע שבא אחרי פרופסור בארגון. מטרתו של הפרופסור ורסימוב היא להביא את מוסד הנטיק לרדת על ברכיו, לרסק כל מי שעומד בדרכם.
  • סנטיאגו: הוא שומר הראש של סופי. הוא הופיע לראשונה בפרק 1 של הנטיק למשך 4 שניות, אך הוא מעולם לא דיבר. יש לו כבוד למשפחת קסטרוויל.

טיטאנים של הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הטיטאנים של לוק - קיפרין, ביסלרד, טיטאן האלופים האגדי פנדרגון, ספרינגר, פרילנסר, לינדרום, דנדרס, הופליט, טיטאן הרוחות האגדי טאו, טיטאן הזימון האגדי קצלקוטל ואיירונסקייוור.
  • הטיטאנים של סופי - סבריאל, סורסארל, טיטאנית התחיה האגדית פיניקס, טיטאן הגבורה האגדי מיטראס, אינפלקשן, איקרוס, הופליט ופיונה.
  • הטיטאנים של זלאיה - גראון, גרגויל, סטריקס, המלך בסיליסק, קילטן, הופליט וג'נוסיה השוערת.
  • הטיטאנים של דנטה - קאליבאן, מטגולם, סולווינג, טיטאן הממדים האגדי אמברה יגואר הצללים,פרילנסר, אריאל, מיילסטרום, הופליט, טיטאן הגוף האגדי בהיימוט ואיגנטיוס.
  • הטיטאנים של גריר - מגדור, ברייקר.
  • הטיטאנים של גוגנהיים - בורגארד.
  • הטיטאנים של הארגון - רדקאפ, מיינדרון, בולמשר, אימפת, ג'קול, גיגדרון, ונומאסטר, עמת אוכל הלבבות וסחמת.
  • הטיטאנים של דן - ויג'לנטי, קאיו הגשש, פרילנסר ארצ'ר המקולל,ודלהאן האביר חסר הראש.
  • הטיטאנים של הריסון - כוורת בזאלה, ג'ריקו, אנטידלוביאן, היטוקירי ומראודר.
  • הטיטאנים של וויילאדר - אינקיוביין, מראת קגמי שמימית וגרנד פאסאד.
  • הטיטאנים של לאבלאנש - סנטינל ואלביון.
  • הטיטאנים של ספירלת הדם-מראודר והארלקין.
  • הטיטאנים של שנה - אש, לילית המלכה ודרוויש.
  • הטיטאנים של קיל - וולקאנה, אפריט קינג ובאלנפייר.
  • הטיטאנים של רסימוב - טיטאן המלחמה האגדי ליג'ן ווויד.
  • הטיטאנים של ווינד - שאקריט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]