העוקץ (סדרת טלוויזיה אמריקאית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העוקץ
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה המשכית, קומדיה, פשע
יוצרים ג'ון רוג'רס
שחקנים טימותי האטון
ג'ינה בלמן
אלדיס הודג'
כריסטיאן קיין
בת' ריסגאף
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 77
הפקה
מפיק דין דוולין, ג'ון רוג'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל דין דבלין
חברת הפקה Electric Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה TNT עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים David Connell עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'וזף לודוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור TNT
רשת שידור בישראל yes Action
תקופת שידור מקורית 7 בדצמבר 200825 בדצמבר 2012
קישורים חיצוניים
www.tnt.tv/series/leverage/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העוקץאנגלית: Leverage, מינוף) היא סדרת בז'אנר דרמה וקומדיה שהופקה עבור רשת TNT ונוצרה על ידי הבמאי ג'ון רוג'רס והמפיק כריס דאוני, ובכיכובם של טימותי האטון, ג'ינה בלמן, אלדיס הודג', כריסטיאן קיין ובת' ריסגאף. הסדרה שודרה בישראל מ-7 בדצמבר 2008, עד 25 בדצמבר 2012, בערוץ yes Action. היא כללה חמש עונות ו-77 פרקים.

הסדרה חודשה ב-9 ביולי 2021 בשם ה"העוקץ: החזרה". פרט לטימותי האטון, שאר השחקנים שבו לגלם את הדמויות הראשיות. אליהם צורפו שחקנים חדשים. בדצמבר 2021, הוחלט שתהיה עונה שנייה.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט פורד (טימותי האטון) - חוקר הונאות ביטוח לשעבר. משמש כ'מוח' המתכנן של החבורה. אביו היגר לבוסטון מאירלנד. נייט בצעירותו למד כמורה, ואף תכנן להיות כומר קתולי. אך כישרונו המפותח בפיצוח תעלומות הוביל אותו לעבוד כחוקר בחברת ביטוח. לאחר שנים, בנו הזדקק לטיפול רפואי יקר ערך, וחברת הביטוח המעסיקה אותו סירבה לשלם. בעקבות כך איבד נייט רצון בחייו, והתמכר לאלכוהול. במצב זה, מצא אותו ויקטור דובונביץ', והציע לו לפקח על צוות הגנבים. אופיו של נייט מתאפיין בחביבות וריחוק מהסובבים אותו. הוא אינו מוכן לדבר עם חבריו על בעיותיו האישיות. רצונו של נייט לנקום במעסיקיו לשעבר, מסכן את הצוות כמה פעמים. נושא מרכזי בסדרה הוא המאבק של נייט ב"שדים הפרטיים" שלו.
  • סוׂפי דֶבֶרוֹ (ג'ינה בלמן) - ה"נוכלת". בריטית הנהנית לגנוב חפצי אמנות יקרים במיוחד. סופי בטוחה שהיא שחקנית תיאטרון מוכשרת, אף על פי כן שבעיני הכל, כולל חבריה, היא שחקנית גרועה. עם זאת, בעת מעשי שוד ומרמה, היא בעלת מתק שפתיים וכושר שכנוע יוצא מהרגיל. לסופי יש אוסף של שמות בדויים, כתוצאה משלל הדמויות שגילמה. שמה האמיתי לא ידוע לחבורה. ההיסטוריה שלה עם נייט היא ארוכת שנים. מתברר שנייט בעברו כחוקר ביטוח רדף אחריה מספר פעמים. במהלך העונה השנייה מפתח נייט רומן עימה, שידע עליות ומורדות לאורך כל הסדרה. בפרק הסיום של הסדרה מציע נייט לסופי נישואים, ובכך פורשים הם מהצוות.
  • אלק הארדיסון (אלדיס הודג') - האקר מחשבים מהשורה הראשונה, המהווה חלק בלתי נפרד מכל פעולה משותפת של הצוות. בתפקידו הוא מעניק מידע כיסוי ויזואלי וכן כוונון מערכת הקשר הפנימית ביניהם. באופיו הוא אוהד מדע בדיוני מוצהר, חנון ושנון. בנערותו נהג לפרוץ לשם שעשוע למסדי נתונים שונים בעת מגוריו אצל סבתו הקתולית. בין השאר פרץ לשרתי האבטחה של טקס האוסקר על מנת לספק לעצמו כרטיס כניסה לא-חוקי. הארדיסון שרוי במערכת יחסים רומנטית עם פרקר, הגנבת של הצוות. הקשר בתחילה מתנהל באיטיות, אך בעונה האחרונה הם כבר זוג לכל דבר.
  • אליוט ספנסר (כריסטיאן קיין) - "מומחה אחזור" שתפקידו מכונה בפשטות "המכה". אליוט מומחה באמנות לחימה מסתוריות. יוצא הכוחות המיוחדים של ארצות הברית, ועל פי רמזים שונים שפיזר שירת כמתנקש מיומן שאף חווה עינויים. אליוט סולד מהשימוש בנשק חם כגון אקדחים ורובים. אך הוא מציין בעצמו ש"זה שאני לא אוהב אקדחים, זה לא אומר שאני לא יודע להשתמש בהם". בעברו האפל שימש גם כעוזר בכיר של המאפיונר דמיאן מורו. מערכת חייו הרומנטית נשארת בצללים לאורך כל הסדרה.
  • פארקר (בת' ריסגאף) - הגנבת של החבורה. היא בעלת כישורים מרשימים של פריצה, כיוס ופיצוח כספות, היא גם מומחית בטיפוס על גורדי שחקים. בילדותה הייתה ילדה פוגענית שסבלה חברתית ומהוריה, שאותם עזבה בגיל 11. היא בילתה את שנות נערותה ברחוב ובפנימיות מיוחדות, חוויה שהותירה עליה רשמים קשים ויכולת ביטוי רגשות לקויה. היא מתקשה לקבל נורמות חברתיות וקודים רגשיים. בעיני הדמויות האחרות היא נחשבת מוזרה. פארקר רואה בצוות את משפחתה שמעולם לא הייתה לה, ובפעם הראשונה בחייה היא סומכת על אנשים אחרים מלבדה. סופי מתאמצת במהלך הסדרה ללמד אותה כישורים חברתיים, יכולת שכנוע נשית, ועוד. הארדיסון מפתח עם פארקר קשרים רומנטיים המתקדמים באיטיות עקב אופייה המופנם של פרקר. בפרק האחרון של הסדרה ניכר שהמאמץ השתלם בכך שנייט הותיר בידיה את הנהלת הצוות, כ'מוח' החדש.

העוקץ: חזרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הארי וילסון: עורך דין של חברות גדולות שהבין את רשעותן והצטרף לחבורה במקום ניית בסדרה השנייה.
  • בריאנה קייסי: בת טיפוחו של הרדיסון ומחליפה אותו בסדרה השנייה.

דמויות משנה חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טרה קול (ג'רי ריאן): החליפה ל-8 פרקים את סופי כשזו יצאה לחופשה באירופה בעונה השנייה.
  • בלש פטריק בוננו: שוטר במדינת מסצ'וסטס שהחבורה עזרה לו מספר פעמים לפתור תיקים. ממוצא איטלקי.
  • ג'יימס סטרלינג (מארק שפרד): קולגה לשעבר של נייט במחלקת הונאות של חברת הביטוח IYS ואויב החבורה. בעקבות עזרתם בתיק ביטוח קודם והתחיל לעבוד במחלקת הונאות באינטרפול.
  • מגי קולינס (קארי מאצ'ט): גרושתו של נייט (אם בנם שנפטר) ושותפה של החבורה בכמה "עבודות".

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר צוות של חמישה גנבים שפועלים כמין רובין הוד מודרניים. ומסייעים על ידי יכולותיהם הגבוהות לאנשים הנפגעים מגורמים רבי כוח, ובמיוחד חברות גדולות. הכולל את ניית'ן פורד, חוקר ביטוח לשעבר (טימותי האטון) שתפקידו הוא 'המוח' המתכנן את פעולות הצוות, וכן נוכלת מבריקה בשם סופי דרובקס (ג'ינה בלמן). כריסטיאן קיין משחק דמות של 'מומחה אחזור' - המכה, בשם אליוט ספנסר. נדבך מרכזי בצוות נתון לפרקר (בת' ריסגאף), גנבת-פורצת על שמבצעת את הפעולות הטכניות הדרושות. היא במערכת יחסים יחד עם חבר הצוות החמישי, אלק הארדיסון (אלדיס הודג') המשמש כהאקר הפורץ למאגרי מידע ועוד. בעונה הראשונה החבורה פעלה בלוס אנג'לס, בעונות 2-4 בבוסטון, מסצ'וסטס, כשבר מק'רורי משמש להם מקום מפגש אחרי שהצילו את המקום ממלווה בריבית מרושע. בעונה החמישית הם פועלים מפורטלנד, אורגון, ובסדרה השנייה מניו אורלינס, לואיזיאנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]