והארץ אינה יודעת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת קשה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת קשה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
והארץ אינה יודעת
Earth Unaware
מידע כללי
מאת אורסון סקוט קארד, אהרון ג'ונסטון
שפת המקור אנגלית
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
הוצאה ספרי טור עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2012
מספר עמודים 368
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת אופוס
תאריך 2014
תרגום בועז וייס
סדרה
הספר הבא הארץ בלהבות עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-7653-2904-2
הספרייה הלאומית 003678245
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

והארץ אינה יודעתאנגלית: Earth Unaware) הוא ספר מדע בדיוני מאת אורסון סקוט קארד ואהרון ג'ונסטון. פורסם באנגלית בשנת 2012 ובעברית בשנת 2014. זה הספר הראשון בטרילוגיית הפריקוול של "המשחק של אנדר". הספר הבא בסדרת הפריקוול הוא "הארץ בלהבות". הספר מתרחש לפני הולדת אנדר ויגין, גיבור רוב ספרי הסדרה, ומספר את סיפורה של ראשית מלחמת הפורמיקים הראשונה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחה של "כורים חופשיים" שחיים על החללית "אל קוואדור" עובדת באסטרואיד גדול בחגורת קויפר כאשר הם מזהים את מה שנראה כספינה זרה המאטה ממהירות האור ונכנסת למערכת השמש. בינתיים, לם ג'וקס, בנו ויורשו של מייסד תאגיד הכרייה הגדול ג'וק, נמצא אף הוא באזור המרוחק. הרחק מעיניהם הסקרניות של המתחרים, הוא מקיים בסתר ניסויים על "גלייזר" (לייזר כוח המשיכה) שמבטיח לחולל מהפכה בכרייה וחציבת משאבים באסטרואידים. במקביל בכדור-הארץ, קפטן וייט אות'ול יוצא לגייס לוחמים מהשירות האווירי המיוחד של ניו זילנד ליחידה בינלאומית מיוחדת עוד יותר בשם "משטרת המבצעים הניידת" (ממ"ן).

לם מורה לספינה שלו "להעיף" (להשתלט על האסטרואיד בדרך אלימה בזמן שהם עליו ולהשליך אותם לחלל ללא אפשרות לחזור) את אל קוואדור מן האסטרואיד שאותו הם כורים, כי זה האסטרואיד היחיד באזור שמתאים לניסוי שלו. במהלך התנגשות אלימה, חבר צוות של "אל קוואדור" נהרג. הכורים פורצים לרשת הספינה, מוסרים הודעה ללם, ושומרים גיבוי של קובצי הספינה כולל קבצים סודיים הנוגעים לגלייזר. לם, החושש משערורייה הקשורה למותו של חבר הצוות מאל קוואדור וממכירת הקבצים הסודיים הנוגעים לגלייזר למתחרים, יוצא לתחנת השקילה ארבע, שם שהוא מתכוון להשאיר האקר שיפרוץ למחשב של אל קוואדור כשהם יגיעו לשם וימחוק את הקבצים שברשות אל קוואדור.

הציוד של "אל קוואדור" נהרס, והצוות אינו מסוגל להזהיר עוד ספינת כרייה על הפולש, ויכול רק לצפות בחוסר אונים בחייזרים שהורגים אותם. "אל קוואדור" מצילה כמה ניצולים. בינתיים, ויקטור (נער מ"אל קוואדור") ביצע שינוי ב"ספינת בזק" אוטומטית (הכלי משמש בדרך כלל כדי לשלוח עיבודי מתכות לירח, והוא מהיר בהרבה מכל ספינה מאוישת) כדי שיוכל לשאת אדם אחד כדי להזהיר את כדור הארץ. כאשר תא ההתקפה החייזרי מגיע ל"אל קוואדור", צוות ספינת הכרייה מצליח להרוס את התא בעזרת ציוד כרייה. במהלך ההתקפה, חייזרים יוצאים לקרב נגד בני האדם, וצוות אל קוואדור מגלה את הפיזיולוגיה שלהם, שהוא דמוית נמלה.

"אל קוואדור" טסים לתחנת השקילה ארבע להשתמש במשדר הלייזר (מכשיר לתקשורת ארוכת טווח) שלהם. כגיבוי, ויקטור מתנדב לקחת ספינת הבזק עם ראיות על חייזרים עוינים לירח. המסע מסוכן, אבל החובה שלו ברורה.

בינתיים, הספינה של לם עושה את דרכה לתחנת השקילה ארבע, ומשאירה מאחור האקר לפשוט על הקבצים של "אל קוואדור", אבל לפני שאל קוואדור מגיעים, ספינת חייזרים משמידה את התחנה.

"אל קוואדור" שולח תשדורת קצרת-טווח, ומצליח ליצור קשר עם ספינת כריה סינית ועם ספינתו של לם, והם מחליטים לתקוף את הספינה. אל קוואדור שולחת את הנשים והילדים לסיפון הספינה הסינית, שקטנה מכדי לעזור בהתקפה. התוכנית היא לנטוע חומרי נפץ לאורך הדופן של הספינה החייזרית. אחד מהם התפוצץ מוקדם, ובכך משך את תשומת הלב של החייזרים (המכונים עתה פורמיקים, השם המדעי לקבוצת הנמלים), אשר מתקיפים את האנשים על הספינה, לם בורח אך אל קוואדור מושמדת, כשהיא מסרבת לנטוש את אנשיה שחלקם נמצאו עדיין על סיפון הספינה הפורמיקית.

ויקטור מגיע לירח, אך כולם מתעלמים מאזהרותיו, והוא במעצר כי לא הגיע לשם בדרך חוקית. בינתיים, קפטן וייט מכין את ממ"ן לכל מצב, כולל התקפת חייזרים היפותטית. לוויקטור בסופו של דבר מוקצית עובדת סוציאלית שמאמינה לסיפור שלו ומסייעת לו לשדר את הראיות ברשתות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויקטור דלגדו - מכונאי צעיר עם כישרון גדול, חי כל חייו על ספינת הכרייה אל קוואדור, עד שעזב כדי להזהיר את המין האנושי מפני הפורמיקים.
  • לם ג'וקס - בנו של איל הכרייה יוקו ג'וקס.
  • קפטן וויט קלינטון אוטול - מפקד משטרת המבצעים הניידת (ממ"ן).
  • סגן מזר רקהאם - חיל מאורי שוויט רוצה לגייס.
  • אלחנדרה - דודנית של ויקטור, היו החברים הכי טובים כל חייהם והתאהבו, מה שגרם לעזיבתה של אלחנדרה לספינה אחרת (ספינתם של מי שמכונים בספר "האיטלקים"), כדי לא להטיל בושה על המשפחה בנישואי דודנים.
  • מונו - השוליה בן ה-9 של ויקטור. מת על ספינת "אל קוואדור" בעת השמדתה, לאחר שהתגנב לספינה כשאמו וכל שאר הנשים והילדים עזבו לספינה הסינית.
  • אימלה - רואת חשבון צעירה ומבטיחה ממוצא אינדיאני, שנשלחה לסוכנות סחר הירח, ולאחר שחשפה פרשת שחיתות גדולה הנוגעת לתאגיד "ג'וקס", מפוטרת ומוצבת כעובדת סוציאלית. היא העובדת הסוציאלית שטיפלה בוויקטור, והיא היחידה שמאמינה לו ומנסה להפיץ איתו את החדשות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]