וידוייה הסודיים של זונת צמרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וידוייה הסודיים של זונת צמרת
Secret Diary of a Call Girl
סוגה דרמה
יוצרים לוסי פּרבל(אנ'), בל דה ז'ור
בימוי סוזן טולי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים בילי פייפר, עדו גולדברג, שרי לונגי, קאלום בלו, אשלי מדקוויי, לילי ג'יימס, ג'מה צ'אן
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 32
הפקה
חברת הפקה אולפני ITV
הפצה Endemol Shine UK, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ITV
רשת שידור בישראל yes Drama HD
תקופת שידור מקורית 28 בספטמבר 2007 – 22 במרץ 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
http://yes.walla.co.il/?w=1/7460
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וידוייה הסודיים של זונת צמרתאנגלית: Secret Diary of a Call Girl) ‏ היא סדרת טלוויזיה בת 4 עונות מבית היוצר של רשת ITV הבריטית, המבוססת על בלוג שנכתב תחת שם העט בל דה ז'ור ואף הפך לרב-מכר, בלוג שהסעיר את בריטניה עם תיאוריו על חייה של נערת ליווי. נעימת הנושא של הסדרה היא 'You Know I'm No Good" של איימי ויינהאוס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילי פייפר מגלמת את האנה, בחורה מבית טוב שעובדת כזונת צמרת תחת השם בל דה ז'ור. האנה לא הגיעה לעבודה בגלל טראומה או ניצול, והיא לא צריכה לפרנס ילדים. היא פשוט עצלנית, אוהבת מין, והיא טובה בזה. האנה משקרת לסביבתה ואף אחד אינו יודע מה היא עושה מלבד ה"סוכנת" שלה. היא שומרת על הפרדה מוחלטת בין האנה לבל, הופעה שונה, בגדים שונים, חלק אחר של הדירה, טלפונים שונים ואנשי קשר שונים. העניינים מסתבכים כשבל אינה מגלה את סודה לחברה הטוב ביותר בן, שהיה בעבר החבר הצמוד שלה, והסוד מעיב על מערכת היחסים שלהם. במהלך כל פרק בל חשפת את הצופה לעולמה, ומסבירה את כללי עולם המין.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה בל דה ז'ור מחליטה לקחת את גורלה בידיה, ועובדת עצמאית, ללא סוכנת, באמצעות אתר שהקימה. בחורה צעירה בשם במבי יוצרת עם בל קשר במטרה להפוך לזונה בעצמה, ובל הופכת להיות המנטורית שלה ומכירה לה את עולם הליווי. הכל מסתבך כשבל פוגשת את אלכס, רופא צעיר שהיא בטעות חושבת ללקוח. אחרי שהיא מבינה את טעותה השניים מתחילים לצאת ואלכס מכיר אותה בתור האנה, ולא בתור בל.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השלישית בל דה ז'ור הופכת מנערת ליווי, לכותבת שמוציאה ספר ומתפרסמת, בלי שאף אחד יודע מי היא. הספר שלה נמכר היטב, היא מתבקשת לכתוב ספר נוסף, ובכך מתחילה קריירה נוספת, בנוסף לקריירה המוכרת לה. היא חווה חוויות חדשות ושונות מחייה הקודמים, וכעת היא מחפשת בכל "פגישה עבודה" את המיוחד והשונה שעליו תוכל לכתוב בספרה הבא. חייה של בל מסתבכים כשהיא מנסה לאזן בין שלוש זהויותיה השונות: נערת הליווי, הסופרת והאנה. ג'קי, אחותה של בל, עוברת לגור איתה ונחשפת לחייה ולעבודתה. במהרה הן מגלות שהדירה קטנה מידי לשתיהן. בל מחליטה לבחון את התחושה בצד השני של המתרס, וקובעת לעצמה פגישה עם נער ליווי.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בל דה ז'ור/האנה חוזרת מטיול ועוברת לבית חדש. מהר מאוד היא מגלה שהחזרה לא זוהרת: היא מתמודדת עם לקוחות מאתגרים וסיטואציות מביכות. סטפני, "הסוכנת" לשעבר של בל נאסרת, נכנסת לכלא ומתעקשת שבל תאפשר לבת שלה פופי לגור בינתיים בביתה, ובפעם הראשונה בחייה בל צריכה להחליף את סטפני ובעצם הופכת ל"מאדאם". פופי מגלה כמה אמיתות על אמה ומחליטה להתעמת איתה בעקבות השקרים. גם חייה האישיים של האנה מלאים בהתלבטויות: היא שוקלת האם לתת לקשר שלה עם בן הזדמנות נוספת, ובהמשך, אחותה ג'קי חוזרת בהפתעה, דבר שגורם לרגעים מביכים בין האנה לבן ופופי. בל מקבלת הצעה להפוך את רב המכר שהיא כתבה לסרט והיא נוסעת לניו יורק, אך הדברים לא מסתדרים כפי שהיא מצפה. בסופו של דבר בל צריכה לבחור ולהכריע בין האהבה לעבודה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האנה בקסטר / בל דה ז'ור (בילי פייפר) – בחורה מבית טוב שעובדת כזונת צמרת, לא מתוך מצוקה כלכלית או נפשית אלא מתוך הנאה בלבד.
  • בן (עדו גולדברג) - החבר הכי טוב של האנה, והחבר לשעבר שלה. בעונה הראשונה אינו מודע לעבודתה הסודית, אך בסופו של דבר מגלה על כך ומקבל אותה כפי שהיא.
  • סטפני (שרי לונגי) – הסוכנת ("מאדאם") של בל בתחילת דרכה.
  • אלכס (קאלום בלו) (עונה 2) - רופא צעיר שהגיע ללונדון מדבלין למטרות לימוד ועבודה ומתאהב בהאנה. השניים נפרדים לאחר שהוא מגלה על עיסוקה השנוי במחלוקת.
  • גלוריה וייט / במבי (אשלי מדקוויי) (עונות 2-3) – בחורה צעירה ויפה שיוצרת עם בל קשר במטרה להפוך לזונה בעצמה. בעונה השלישית, במבי מתאהבת באחד מלקוחותיה והשניים מתחתנים.
  • פופי (לילי ג'יימס) (עונה 4) - בתה המתבגרת קלת הדעת של סטפני. אינה מודעת לעיסוקה של אמה כמאדאם.
  • דנקן אטווד (ג'יימס ד'ארסי) (עונה 3) - המוציא לאור של הספר של בל.
  • שארלוט (ג'מה צ'אן) (עונה 4)
  • הארי קיגן (פול ניקולס) (עונה 4)

הצלחת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה להצלחה רבה בבריטניה ולביקורות טובות. רשת Showtime שרכשה את הזכויות לסדרה החליטה לא להפיק גרסה אמריקאית לסדרה, אלא לשדר אותה כפי שהיא, משום שלא יכלו "לחשוב על אף שחקנית שתוכל לגלם את התפקיד טוב יותר מפייפר"[דרוש מקור]. הסדרה נרכשה על ידי מדינות רבות, ובנוסף להצלחה מעבר לים, הצלחתה בבריטניה גרמה[דרוש מקור] לערוץ ITV2, בו היא משודרת, לקבל דירוג גבוה יותר בדירוג הערוצים השנתי, ובעקבות הקהל הצעיר יחסית שעקב אחריה, הוחלט בערוץ לשנות את קהל היעד של הערוץ ולהפוך את התכנים לצעירים יותר[דרוש מקור].

החשיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 הודיעה המדענית בת ה-34, ד"ר ברוק מגנאנטי, כי היא האישה שמאחורי הבלוג שרכשה לעצמה הכרה בשם "בל דה ז'ור". מגנאנטי החליטה לחשוף את זהותה כיוון שהאנונימיות שחרתה על דגלה הפכה לא-מהנה כפי שהייתה בתחילת הדרך[1]. מגנאנטי, כיום מומחית מוערכת לנוירו-טוקסיקולוגיה התנהגותית ולאפידמיולוגיה של הסרטן בבית חולים בבריסטול, סיפרה[דרוש מקור] כי פנתה לתעשיית הליווי בשלבים מאוחרים של הדוקטורט שלה, כשהייתה זקוקה לכסף: "לא יכולתי למצוא עבודה בתחום שלי, כי לא היה לי עדיין דוקטורט". לדבריה, היא הייתה צריכה למצוא משרה ולהתחיל לעבוד באופן מיידי. והפתרון הגיע בעבודה כזונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]