ויקיפדיה:אותות ועיטורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קהילת ויקיפדיה

בוויקיפדיה ניתן להעניק אותות ועיטורים לציון הערכה לוויקיפדים על עבודתם המסורה ותרומותיהם הרבות לאורך זמן. כדי לתת אות לוויקיפד או וויקיפדית, הוסיפו את התמונה לדף שיחתם, וכתבו מדוע אתם מעניקים להם את האות.

האותות הונהגו לראשונה בוויקיפדיה האנגלית. למידע נוסף ראו כאן. הם אמורים לשמש לקידום הרעות ויחסי העבודה הטובים בין הוויקיפדים. בהעניקכם אות לפלוני או אלמונית, הקפידו להשתמש בלשון מנומסת ולהסביר מדוע החלטתם להעניק את האות. אל תנצלו את המנגנון לרעה - כללי ההתנהגות הנאותים עודם תקפים.

להלן מספר אותות שכבר נוצרו, שתוכלו להשתמש בהם ולהעניקם לאחרים. אם אין אות קיים המתאר בצורה טובה את המסר שאתם מעוניינים להעביר, אתם מוזמנים ליצור אות חדש ולהוסיף אותו לרשימה. יש להוסיף אותות שהעלתם לוויקישיתוף בלבד.

רשימת תמונות לשימוש חופשי בדפי שיחה ובדפי משתמש[עריכת קוד מקור]

עיטורי תרומה בתחומי תוכן ספציפיים[עריכת קוד מקור]

ויקי־אהבה[עריכת קוד מקור]

דרך נוספת להערכת ויקיפדים היא באמצעות שליחת ויקי־אהבה, כלי שפותח על מנת להקל על שליחת עיטורים, שכן הוא מאפשר לבחור עיטורים מוכנים מראש ולחסוך את החיפוש אחר תמונה בוויקישיתוף. באמצעות ויקי־אהבה ניתן לשלוח כוכבים, מאכלים, מדליות או אפילו עיטור שעיצבתם בעצמכם.

כולם יכולים לשלוח ויקי־אהבה והתהליך אינו מסובך:
תחילה יש לסמן באופן חד־פעמי בהעדפות==>עריכה==>פסקה "אפשרויות כלליות" את האפשרות "הפעלה של הבעת הערכה למשתמשים אחרים באמצעות לשונית ויקי־אהבה" וללחוץ על כפתור "שמירה" בתחתית הדף.

  1. לחצו על כפתור הויקי־אהבה (שנראה כך: ויקיאהבה). הוא מופיע בראשם של דפי משתמש ודפי שיחת משתמש[1].
  2. בחלון שנפתח בחרו בסוג הויקי־אהבה שברצונכם לשלוח לוויקיפד/ית, ניתן לעשות זאת באזור הימני של החלון. אפשר לשלוח כוכבים מעוצבים, מאכלים, מדליות ואפילו לשלוח עיטור מותאם אישית תוך שימוש בתמונה שמצאתם בוויקישיתוף, אפשר גם להשתמש באחת התמונות המופיעות בדף זה.
  3. בחרו בעיטור או במאכל שברצונכם לשלוח לוויקיפד/ית והזינו הודעה המביעה את הערכתכם אליו/אליה. בניגוד להודעות רגילות בדפי שיחה, כאן אין צורך "לחתום" (באמצעות ארבעה סימני טילדה ~~~~).
  4. אל תשכחו לבדוק את ההודעה שלכם באמצעות לחיצה על הכפתור תצוגה מקדימה, כך תוכלו לבדוק שוב אם לא ביצעתם טעויות בעת ההקלדה.

דוגמה[עריכת קוד מקור]

ההודעה הבאה תישלח למשתמש ותופיע בדף השיחה שלו:

החלון לשליחת ויקי־אהבה למשתמש
החלון לשליחת ויקי־אהבה למשתמש
תוצאה
הכוכב המקורי
כל הכבוד על תרומתך הרבה לערכים בנושא טבע ובעלי־חיים! ישראל ישראלי - שיחה 18:07, 23 ביולי 2019 (IDT)[תגובה]
  • תבנית:עיטור משתמש - מוענק למשתמשים שתרמו לערכים בקטגוריה מסוימת, בעלת פורטל, ומאפשרת הוספת סמל של הפורטל.

הסבר: אם קיים פורטל (ראו קטגוריה:פורטלים), ניתן להשתמש בתבנית כדי לעטר משתמשים שתרמו בתחום הפורטל. לדוגמה, למשתמשים שתרמו לפורטל:המורשת העולמית ניתן להעניק {{עיטור משתמש|המורשת העולמית}} שנראה כך:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ למעט דפי שיחה המוגנים ברמה שאינה מאפשרת למשתמש לערוך אותם