ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/מיון נושאים: לוויקי/רבי מאיר הורוביץ (דז'יקוב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:אדמו"ר

רבי מאיר הורוביץ (מכונה: "האמרי נועם"; ה'תקע"ט - ח' בתמוז ה'תרל"ז) היה אדמו"ר חסידי השני בשושלת דז'יקוב. מחבר הספר אמרי נעם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור]

נולד בראווה רוסקה שבגליציה לרבי אליעזר הורוביץ ("רבי אליעזר'ל דז'יקובער") ולחיה בתו של רבי יחיאל מיכל רוזנפלד מראווה רוסקה. בצעירותו למד אצל סבו רבי נפתלי צבי הורוביץ ולאחר מכן אצל דודו רבי אשר ישעיה רובין ומאוחר יותר אצל רבי צבי הירש מרימנוב, יש המספרים כי הוא כונה על ידי אביו בתואר "הגאון שלי". נישא לדבורה, בתו של ר' קלונימוס קלמן ריינהולד ("ר' קלמן פיצעל'ס"), מחסידי רופשיץ בקרקוב. לאחר נישואיו הוסמך (בחיי אביו) לכהן כרב בעיר דז'יקוב (טרנובז'ג) ועם פטירת אביו בג' בחשון ה'תרכ"א הוכתר לאדמו"ר השני מדזיק'וב על אף היותו הבן השני.

בתקופת כהונתו פרחה החסידות ובהכוונתו נבנה בית מדרש חדש עם מקווה וסוכה ואף חדר לאפיית מצות לחג הפסח. רבי מאיר היה נוהג לאמר בפני חסידיו "כי תורה וגדולה במקום אחד". כשנפטר הרב חיים הלברשטאם ה"דברי חיים" מצאנז בכ"ה בניסן ה'תרל"ו, אמר רבי מאיר לחסידיו כי הוא יודע שזמנו קרוב ואז החלה להתפשט בגופו מחלה כרונית.

רבי מאיר נפטר בח' בתמוז ה'תרל"ז כששהה בעיר קרלסבד, טרם פטירתו אמר "הנשמה לך והגוף פעלך חוסה על עמלך". ואת מקומו מילא בנו השלישי רבי יהושע הורוביץ כאדמו"ר השלישי בשושלת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

ספרו
אודותיו


קטגוריה:רבנים גליציאנים קטגוריה:אדמו"רי דז'יקוב