עזרה:תמונות דובר צה"ל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקיפדיה:צה"ל)
תמונה תמונות וקבצים

זכויות היוצרים בתמונות שצולמו על ידי חיילי צה"ל שייכות לצה"ל ולמעשה למדינת ישראל. לפי סעיף 36 לחוק זכויות יוצרים הצלם שצילם את התמונות לא חייב להיות צלם צבאי או חייל מיחידות דובר צה"ל עצמו (כמו: יחידת ההסרטה או פלגת תיעוד מבצעי), אלא כל חייל בשירות סדיר, קבע או מילואים בתנאי שצילם את התמונות עקב השירות ובמהלכו.

לדובר צה"ל יש את הסמכות לשחרר את זכויות היוצרים בתמונות שצולמו על יד חיילי צה"ל.

לאחר מאמצים רבים שנעשו על ידי משתמשי ויקיפדיה ועמותת ויקימדיה ישראל מונה תא"ל בדימ' ד"ר אפרים לפיד (דובר צה"ל לשעבר) מטעם דובר צה"ל כאדם שמוסמך לשחרר זכויות יוצרים בקובצי מדיה על פי בקשה בדף ויקיפדיה:VRT/תמונות דובר צה"ל.

ניתן לבקש לשחרר זכויות יוצרים בתמונות מארכיון צה"ל, אתר צה"ל, אתר חיל האוויר או אתר של יחידות אחרות, וכן הפליקר, הפייסבוק והטוויטר של צה"ל או של אחת מהיחידות שלו. כמו כן ניתן לבקש להעלות קבצים מאתרים אחרים אם ברור לחלוטין ואף צוין באותו דף כי הקובץ צולם על ידי דובר צה"ל.

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שישנן תמונות שצולמו על ידי חיילי צה"ל ויכולות להופיע בערכים בשימוש הוגן באופן לגיטימי, מומלץ לבקש שחרור זכויות היוצרים מנציג דובר צה"ל בדף ויקיפדיה:VRT/תמונות דובר צה"ל. שחרור זכויות היוצרים מאפשר את השימוש בתמונה גם בערכים אחרים וגם במיזמים אחרים בשפות השונות.

תמונות הסמליל של היחידות השונות מוגנות על ידי זכויות יוצרים ויכולות להופיע בערכים על צה"ל בשימוש הוגן תוך שימוש בתבנית {{סמל צה"ל}}. יחד עם זאת מומלץ להגיש בקשה בדף ויקיפדיה:VRT/תמונות דובר צה"ל לשחרור זכויות היוצרים בקובצי הלוגו כדי שיוכלו להופיע גם בוויקינתונים וגם בערכים במיזמים האחרים בשפות השונות.