ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:התנחלות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:התנחלות

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

הפניה לדיון קודם:

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

עדכנתי את המחלוקת בצורה יותר קצרה לאחר שהעירו לי על כך. הפתיח מאוד לא מאוזן, ואתן כמה דוגמאות המחלוקות העיקריות שלי בפתיח הינן :

  • מעמדן המשפטי של ההתנחלויות, ראו שיחה:התנחלות#שינוי הפסקה האחרונה בפתיח בנושא מעמדן המשפטי של ההתנחלויות, מבקש לשנות ל "״הקהילה הבינלאומית רואה בהתנחלויות הפרה של החוק הבינלאומי. ממשלת ישראל חולקת על עמדה זאת מסיבות שונות. בעצרת הכללית ובמועצת הביטחון של האומות המאוחדות התקבלו מספר פעמים החלטות נגד מפעל ההתנחלויות, האחרונה שבהן, החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם, קבעה כי בניית ההתנחלויות היא בלתי-חוקית. עמדה זאת התקבלה גם על ידי בית הדין הבינלאומי לצדק, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום וארגוני זכויות האדם שונים, כמו אמנסטי אינטרנשיונל ו-Human Rights Watch.״"
  • חלוקה דיכוטומית בין שמאל וימין לציין שגם בימין יש התנגדויות לחלק מההתנחלויות, ולא רק בשמאל, ובוודאי שלא בשמאל הרדיקלי. סימוכין: שרון (ימין) התנתק מעזה והתנחלויות מבודדות ביו"ש, בגין פינה את ישובי סיני. -ראו קישור הבא שמרבית מצביעי הליכוד בעד התנקתות מהפלסטינים [[1]]
  • אמירות לא נכונות כגון " ממשלות הימין במאה ה-21 נמנעות מהקמת התנחלויות חדשות וממעטות באישורי בנייה", מכיוון שיש גידול עקבי במספר המתנחלים.
  • להוסיף אזכור בכותרת (מוזכר בהמשך) שכשליש מההתנחלויות נבנו על קרקעות פלסטינאיות פרטיות בניגוד לחוק הישראלי (אני לא יכול מחר עם עוד 20 משפחות לבנות לי כפר בגליל כי אני רוצה...)
  • להוסיף אזכור שהתנחלויות אחרות הוקמו שלא ע"פ חוקי התכנון והבנייה (דהיינו אם יש לי קרקע חקלאית, אני לא יכול להקים עליה מבנה קבע מבלי לקבל את כל האישורים וההיתרים)
  • להוסיף את החשש ממדינה דו לאומית , אזכור זה נמחק ללא שום סיבה
  • אזכור לכך שההתנחלויות גורמות לכך שהתהיה הפרדה (אני לא אוהב את המילה אפרטהייד) בין ישראלים, לבין פלסטינאים, ובעולם כן משתמשים במילה זו כנגד ישראל. (דהינו, האם פלסטינאי יכול מחר להיכנס באופן חופשי להתנחלות? האם פלסטינאי יכול מחר לרכוש לעצמו דירה בבית אל ? (עיין ערך דרום אפריקה...)

איך ממשיכים מכאן ?[עריכת קוד מקור]

אפשרות אחת היא מלחמה על כל שורה ומשפט (בשומה למלחמת חפירות), לא נראה שמשהוא ישתנה מכיוון שיש כאם מחלוקת עמוקה, ואף צד לא ישתכנע מהשני

ולכן מציע שהפתיח של הערך יתחלק לשניים, עמדת המצדדיים בהתנחלויות ועמדת המתנגדים להתנחלויות כמובן שהנל צריך להיכתב באופן הולם ומתון (ולא ע"י זהבה גלאון/שוברים שתיקה וכו') רוני RonyH73 - שיחה 21:58, 21 בפברואר 2019 (IST)

תגובות[עריכת קוד מקור]

הצגת העמדה שלך מבהירה עד כמה ההצבעה רחוקה מלהיות בשלה. מלבד מה שהגילוי הנאות אינו רלוונטי (לא משנה למצביעים מהן הדעות שלך בכל מיני תחומים), אתה טוען טענות כלליות שאי אפשר להצביע עליהן. כאן לא דף השיחה של הערך. כאן צריך להצביע על הצעות חתוכות אחרי דיון יסודי בדף השיחה. בחלק מהטענות שלך כאן אפילו לא דנו. נרו יאירשיחה • י"ז באדר א' ה'תשע"ט • 10:02, 22 בפברואר 2019 (IST)
אני גם לא מבין בדיוק על מה ההצבעה. אם יש לך משפט קונקרטי שאתה רוצה להוסיף\להחליף, והדיון לגביו מוצה בדף השיחה, יש מה לדבר על הצבעה. כרגע זה לא המצב. יאיר דבשיחה • י"ז באדר א' ה'תשע"ט • 10:58, 22 בפברואר 2019 (IST)
נרו שלום, רשמתי על העמדות שלי בכוונה, מכיוון שההתייחסות לכל מי משמתנגד להמשך התנחלויות כשמאל רידקלי קוממה אותי. ההצבעה הינה על כך שהכותרת תתחלק לשניים, המצדדים והמתנגדים, אין טעם במלחמת חפירות על כל מילה שנכתבת, ועל כל אחד מהסעיפים שרשמתי מעלה ניתן לקיים תלי תילים של דיונים ופלפולים.RonyH73 - שיחה 11:03, 22 בפברואר 2019 (IST)
מסכים עם נרו יאיר ויאיר דב, ממליץ לעיין באל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. חסר תקנה :-)שיחה • י"ז באדר א' ה'תשע"ט • 11:07, 22 בפברואר 2019 (IST)

שלום, נושא ההצבעה הינו כדלקמן: כותרת הערך תתחלק לשניים, עמדת המצדדיים בהתנחלויות ועמדת המתנגדים להתנחלויות כמובן שהנל צריך להיכתב באופן הולם ומתון. וזאת עקב כל הסיבות שמניתי למעלה.RonyH73 - שיחה 11:15, 22 בפברואר 2019 (IST)

אין קיצורי דרך. תצטרך לדון קודם ברצינות ובפירוט בדף השיחה על כל מה שאתה רוצה להצביע עליו. נרו יאירשיחה • י"ז באדר א' ה'תשע"ט • 11:17, 22 בפברואר 2019 (IST)
נרו,זה ממש לא נכון, מרבית הדברים כבר הועלו קודם בדפי השיחה הקודמים ונדונו באריכות, עיין ערך כל מה שכתבתי ונמחק (על ידך ) כחשש ממדינה דו לאומית, הנושא שההתנחלויות אינן שנויות במחלוקת ועוד, לכן אין כאן קיצורי דרך, בנוסף קיצורי הדרך הם לשני הכיוונים, ניתן גם למחוק חצי מהכותרת ולבקש ממך לדון בכל אחד מהדברים ברצינות בדף השיחה כמו השמאל הקיצוני המתנגד להתנחלויות ועוד.RonyH73 - שיחה 11:44, 22 בפברואר 2019 (IST)
עניין אחד (המעמד הבינ"ל) נידון באריכות (וגם היא לא מספקת בעיניי, בקושי הובאו מקורות, וזה העיקר). השאר נידונו בקיצור או בכלל לא. זה מלבד מה שאינך מציע הצעות מעשיות ואין באמת על מה להצביע. אבל אין טעם שנתווכח ברמת כן נכון - לא נכון. הקוראים מוזמנים לבדוק בעצמם. נרו יאירשיחה • י"ז באדר א' ה'תשע"ט • 12:15, 22 בפברואר 2019 (IST)
יש כמה בעיות בפתיחת ההצבעה הזו. הראשונה היא שהדיון לא מוצה, כפי שכתב נרו, וצריך לנסות להגיע להסכמה בדיון על כמה שיותר דברים לפני שנתקדם להצבעה על מה שלא הצלחנו לפתור. מציע לך לפתוח במוצש כמה כותרות בדף השיחה שעוסקות כל אחת בנושא נפרד, או לחילופין להעתיק את הערך לטיוטה פרטית בה נערוך כולם באופן חופשי בניסיון להגיע לכמה שיותר ניסוחים שמקובלים על כולם. בעיה אחרת היא התכנון לבנות הצבעה בה עלינו לבחור בין שתי אג'נדות שונות. באופן אידיאלי רצוי יהיה לנסות להציע ולהצביע עבור הניסוח הנייטרלי ביותר שיהיה מקובל על אנשים מכל הצדדים. לא תמיד זה מצליח, אבל הצבעה כוללת בין שתי אג'נדות חוטאת לדעתי לשאיפה לנייטרליות. לסיכום - מקווה שנצליח בדף השיחה לצמצם את המחלוקת על כמה שיותר מהנושאים ולבסוף לכשתיפתח הצבעת מחלוקת היא תהייה הרבה יותר ספציפית. איש השום (Theshumai) - שיחה 14:09, 23 בפברואר 2019 (IST)
גם אני לא מצליח להבין על מה ההצבעה. מה פירוש "מציע שהכותרת תתחלק לשניים"? קראתי שוב ושוב ואין לי מושג מה המשפט הזה אומר. איזו כותרת? איך היא תיראה לאחר אותה "חלוקה לשניים"? Dovno - שיחה 11:14, 24 בפברואר 2019 (IST)
תקרא בבקשה את הפתיח של הערך, הפתיח מוטה לצד אחד. ההצעה שלי שהפתיח יראה בצורה הבאה: המצדדים בהנחלויות: ורשימת נימוקים בעד. והמתנגדים להתנחלויות ורשימת נימוקים נגד. בברכה,רוני RonyH73 - שיחה 22:24, 24 בפברואר 2019 (IST)
RonyH73, ההצבעה הזו מורכבת מדי, מאחר והיא עוסקת במספר דברים שונים. כמו כן, אני חושב שמוטב לכתוב במדויק את הנוסח שאתה רוצה להחליף, בדף טיוטה כלשהו, על מנת שיהיה ברור לכל. יוניון ג'ק - שיחה 22:36, 24 בפברואר 2019 (IST)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

משתמש:נרו יאיר / משתמש:נדנד

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה – הפתיח של הערך תתחלק לשניים, עמדת המצדדיים בהתנחלויות ועמדת המתנגדים להתנחלויות[עריכת קוד מקור]

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה.

אפשרות שנייה – תיאור תמציתי של אפשרות זו[עריכת קוד מקור]