ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:סיפור מגילת אסתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<סיפור מגילת אסתר

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~ ההצבעה טרם נפתחה
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

הקדמה: סיפור מגילת אסתר --> סיפור מגילת אסתר (ציור)[עריכת קוד מקור]

בדיון בדף השיחה של הערך הייתה הסכמה רחבה לשינוי שם הערך לסיפור מגילת אסתר (ציור), אבל לא הייתה הסכמה ברורה בנוגע לשאלה האם להפוך את הדף סיפור מגילת אסתר להפניה למגילת אסתר, או לדף פירושונים שיכיל את שני הערכים, ועל זה מתנהל הדיון הנוכחי.

דיון קודם[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

פסקאות אלו ייכתבו אך ורק על ידי התומכים בכל עמדה, בהתאמה. אפשר להוסיף אפשרויות נוספות, בתנאי שאתם תומכים בהן.

עמדת צד א': הדף סיפור מגילת אסתר יהפוך להפניה לדף מגילת אסתר[עריכת קוד מקור]

המונח "סיפור מגילת אסתר" מתייחס בראש ובראשונה למגילת אסתר, וגם הציור שהוא נושא הערך הנוכחי למעשה מתייחס למגילה והוא לא פירוש נפרד (כלומר, הציור מנסה לתאר את סיפור מגילת אסתר, ולא סיפור אחר בשם "מגילת אסתר"). לכן הפירוש העיקרי של "סיפור מגילת אסתר" אמור להפנות ל"מגילת אסתר". עמד (שיחה | תרומות) • י"ט בניסן ה'תשפ"ג • 18:11, 9 באפריל 2023 (IDT)

רק תיקון קל (בהתאם לדברי מכונת הקפה למטה): "סיפור מגילת אסתר" אכן אינו שם אחר למגילת אסתר, אך הוא מתייחס בראש ובראשונה לסיפור המובא במגילת אסתר. יתכן ובעתיד יווצרו ערכים שונים, אחד למגילה ואחד למסופר בה, אך כל זמן שהערך "מגילת אסתר" עוסק גם בסיפור – הדף "סיפור מגילת אסתר" אמור להפנות לשם. אי"ש / שו"ת, כ' בניסן ה'תשפ"ג ; 18:45, 10 באפריל 2023 (IDT)
נוסף לכך, אעתיק את דבריי מדף השיחה: "אם הפירוש העיקרי של "סיפור מגילת אסתר" הוא "סיפור המגילה" – הוא אמור להפנות למגילת אסתר, ואם הפירוש העיקרי הוא הציור – אין צורך לשנות את השם. דף פירושונים הוא מיותר". באם ייווצרו בעתיד ערכים נוספים, יהיה ניתן ליצור את הדף "סיפור מגילת אסתר (פירושונים)". כעת הוא מיותר. אי"ש / שו"ת, כ' בניסן ה'תשפ"ג ; 18:48, 10 באפריל 2023 (IDT)

עמדת צד ב': הדף סיפור מגילת אסתר יהפוך לדף פירושונים[עריכת קוד מקור]

The coffee machine, תרצה להציג את עמדתך כדי שנוכל לפתוח בהצבעה? עמד (שיחה | תרומות) • י"ט בניסן ה'תשפ"ג • 11:59, 10 באפריל 2023 (IDT)
סיכום מה שכתבתי בדף השיחה: "סיפור מגילת אסתר" אינו שם אחר ל"מגילת אסתר", וזה לא נכון לייצר הפניה כזו כפי שאין הפניה דומה למגילות אחרות או לספרים אחרים בתנ"ך. הצורך כאן עלה רק בגלל הערך על הציור, שכאילו תופס את המשמעות של המגילה. הדרך הויקיפדית המקובלת לפתור את זה היא עם דף פרושונים, שהוא גם פתרון טוב לעתיד כי בהחלט יתכן שבעתיד יתווספו עוד יצירות אמנות או אולי ספרים עם שם דומה.
ובהערת אגב, אני לא בטוח שזה נושא מספיק עקרוני בשביל להטריח את הקהילה להצבעת מחלוקת, אי אפשר היה לסגור את זה לכאן או לכאן בדף השיחה?
בברכה, מכונת הקפה - שיחה 18:37, 10 באפריל 2023 (IDT)
עכשיו אני חושב שאתה צודק. בברכה, איתן טרנופולסקי. בואו נשוחח. בואו תקראו בדף הביכורים שלי יום טוב. 18:45, 10 באפריל 2023 (IDT)
לדעתי הנושא חשוב. אם לך הוא לא כל כך עקרוני אתה יכול לוותר על עמדתך ולא להטריח את הקהילה... עמד (שיחה | תרומות) • כ' בניסן ה'תשפ"ג • 21:20, 10 באפריל 2023 (IDT)
אין שום רלוונטיות לשאלה האם "סיפור מגילת אסתר" הוא שם אחר ל"מגילת אסתר" יתר על כן אין שום צורך גם כשיש לערכים שמות אחרים המוזכרים בפתיח כשם נוסף, לתת בהכרח הפניה מכל אחד מהם, אלא זה תלוי במשקלו של השם האחר ומידת שימושו.
לעומת זאת דף הפנייה עשוי להיפתח גם להיגד או מינוח שימושי תואם, אשר קרוב לוודאי ישמש את הקורא בחיפושו אחר הנושא. גם כשהוא איננו שם אחר של הערך בהגדרתו.
ומשכך כאמור אין רלוונטיות לטענה "אינו שם אחר".
ולעניינו המינוח סיפור מגילת אסתר משמש באופן מובהק בשלל מקורות אקדמאיים/תורניים/ספרותיים/אומנותיים וכיו"ב המתייחסים אל הפרוזה של המגילה כלומר המתייחסים למגילה כי במקרה זה, זה היינו הך.
ההשוואה למגילות אחרות (רלוונטי רק למגילת רות) וכן לשאר ספרי התנ"ך אינה טובה דיה מאחר ומקרה מגילת אסתר הוא מקרה ייחודי בכמות התשומת לב שהטקסט בכללותו קיבל בספרות. וכן במאפיין הסיפורי המקיף את המגילה כולה כחטיבה אחת שלימה הנהירה לכל. מי-נהר - שיחה 20:59, 10 באפריל 2023 (IDT)
מי-נהר, לא השתכנעתי, לא בכך שצריך לנהוג במגילת אסתר באופן שונה מספרים אחרים בתנ"ך, ולא מכך שההפניה הזאת נכונה. לפי הטיעון שלך, את סיפור גן-העדן צריך להפוך להפניה לגן עדן, ואת סיפור סינדרלה צריך להפוך להפניה לסינדרלה...
עמד, התכוונתי לכתוב שאני חושב שאפשר היה להגיע להסכמה בדף השיחה במקום לרוץ להצבעה. אבל, כיוון ששאלת: היו עוד עורכים שהביעו תמיכה בעמדה שלי בדף השיחה, ולא אכתוב בשמם. אבל אם העמדה שלי זה מה שמונע להגיע לסיכום, לא אתעקש, למרות שאני חושב שהפיכת הדף להפניה אינה הדרך הנכונה. בברכה, מכונת הקפה - שיחה 11:29, 11 באפריל 2023 (IDT)
The coffee machine, אם אתה 'מוותר' על דעתך נשארים רק 2 תומכים בפירושונים: איתמראשפר ודוד שי, לעומת 5 תומכים בהפניה: אני, אייל, Yyy774, ביגל, איש הישראלי (שני האחרונים לא הביע דעה בנוגע לשם, רק התנגדו לפירושונים, בנוסף TheStriker תמך בשינוי שם ולא הביע דעה האם הפניה או פירושונים. מי-נהר והימן האזרחי הסכימו לשתי האפשרויות).
זה רוב מספיק, לא? עמד (שיחה | תרומות) • כ' בניסן ה'תשפ"ג • 15:08, 11 באפריל 2023 (IDT)
לעמד, משתמש:The coffee machine צודק שלפני הליכה להצבעת מחלוקת מוטב לפנות לדף השיחה בו התקיים הדיון ולעשות סיכום של הדיון כפי שהצגת לעיל ולתייג המשתתפים ולבקש מהם לאור חוסר ההכרעה להביע האם עמדתם עומדת בעינה בתום הדיון או שהם משנים את עמדתם או שלמרות שהם לא משנים את עמדתם הם מוותרים עליה ומקבלים לצורך החתירה למיצוי הדיון את עמדת הרוב. לעניינו לאור התקדמות הדיון שם לצורך נקיטת עמדה אני סבור שנכון במקרה הנידון לעשות דף הפנייה. מי-נהר - שיחה 22:34, 12 באפריל 2023 (IDT)
למכונת הקפה בנוגע למה שכתבת לעיל: "לפי הטיעון שלך את סיפור גן-העדן צריך להפוך להפניה לגן עדן..." הדוגמאות שהבאת מערכים על סרטים, מראות הקשר אסוציאטיבי חסר קשר ענייני לדיון זה. ממילא זה כלל לא הטיעון שלי. מי-נהר - שיחה 22:31, 11 באפריל 2023 (IDT)
עמד, מבחינתי זה בסדר. מי-נהר, לא שזה משנה, אבל הדוגמא של סיפור גן-העדן היא בעלת קשר ענייני מובהק, ממש אחד לאחד כמו המקרה כאן באופן שבו שם הספר מתייחס למקור המקראי. מכונת הקפה - שיחה 08:51, 12 באפריל 2023 (IDT)
מי-נהר, אני מקבל את הביקורת וההערה שהיה צריך לנסות לסגור את הדיון בדף השיחה, אבל אחרי שתייגתי את כולם אני חושש להטריח ולתייג שוב, מה גם שלאחר שכתבת שאתה סבור שנכון לעשות דף הפנייה, הרוב לטובת ההצעה הזו נהיה ברור יותר. אתה מסכים שאפשר לגנוז את ההצבעה הזו ולבצע את השינוי? עמד (שיחה | תרומות) • כ"ב בניסן ה'תשפ"ג • 23:54, 12 באפריל 2023 (IDT)
אינני בטוח שבמחלוקת שינוי שם ניתן להתעלם משני מתנגדים מול שישה. עם זאת אין מדובר במחלוקת על שינוי השם אלא בתת סעיף שלה שהינו פחות משמעותי. בפרט בשלב זה. ואחד הביטויים לכך הוא חוסר ההתייחסות לתיוג. לכן ייתכן וניתן לבצע את השינוי כל עוד לא תובע התנגדות למפרע. דבר בר תיקון במידת הצורך. כך לענ"ד.מי-נהר - שיחה מי-נהר - שיחה 00:38, 13 באפריל 2023 (IDT)
בסדר, ביצעתי את השינוי, מקסימום מישהו יתנגד ונחזיר את ההצבעה. בכלל לא מדובר על הצעה לשינוי שם אלא על מחלוקת בנוגע לתוכנו של הערך "סיפור מגילת אסתר", ולכן אפשר להתבסס על רוב בדף השיחה. עמד (שיחה | תרומות) • כ"ב בניסן ה'תשפ"ג • 00:48, 13 באפריל 2023 (IDT)
לעמד התכוונתי שהשינוי יוכל להתבצע לאחר סיכום הדיון בדף השיחה והצהרה על ביצועו בהתאם לנ"ל. שהרי הדף הזה בוטל. אבל נו טוב נחכה לראות אם יהיו תגובות הגם שאם רוצים להיות נקיים מכל טענת מחטף כדאי לעבור קודם את סיכום הדיון בדף השיחה של הערך כנ"ל וללא קשר ניתן להסיר תבנית המחלוקת מהערך. מתנצל אם לא הסברתי מספיק טוב. מי-נהר - שיחה 03:20, 13 באפריל 2023 (IDT)

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א': הדף סיפור מגילת אסתר יהפוך להפניה לדף מגילת אסתר[עריכת קוד מקור]

אין להצביע כעת.

אפשרות ב': הדף סיפור מגילת אסתר יהפוך לדף פירושונים[עריכת קוד מקור]

אין להצביע כעת.

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה נסגרה לאחר שהתברר שאין צורך בהצבעה כיוון שהיה בדף השיחה רוב ניכר בעד צד א'.