זהורית שורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהורית שורק
לידה 1975 (בת 49 בערך)
מדינה ישראלישראל ישראל
ידועה בשל פעילותה הציבורית למען הקהילה הגאה
השכלה תואר ראשון ותואר שני בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן
פרסים והוקרה אות יקירת הקהילה הגאה
www.zehorit.co.il

זהורית שׂורק (נולדה ב-1975) היא פעילה בקהילה הדתית הגאה בישראל ופעילה פוליטית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהורית שורק נולדה במושב בני דרום למשפחה דתית ממוצא מרוקאי. שורק גדלה בירושלים ועם סיום לימודיה התיכוניים עשתה שירות לאומי, ובסיומו החלה לעבוד כמדריכת טיולים.

בשנת 2000 סיימה שורק תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר-אילן; בשנים 2000–2001 למדה לתואר שני בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר-אילן. כמו כן, שורק בוגרת תוכניות המנהיגות "מקום", "שחרית - התוכנית הפוליטית 120" ו"גוונים".

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שורק היא שותפה בהובלת ארגון הלסביות הדתיות "בת קול", וכן חברה בארגון חוש"ן - חינוך ושינוי שבו שימשה כחברת דירקטוריון במשך שנתיים.

במסגרת קשריה עם הארגון הלהט"בי היהודי-אמריקאי A Wider Bridge, השתתפה שורק במשלחות רבות לארצות הברית, שם הרצתה בפני קהלים גדולים ומגוונים.

שורק הקימה את "המניין הגאה", הנותן מענה רוחני ודתי-יהודי לקהילה הגאה[1].

בשנת 2012 קיבלה את אות יקירת הקהילה הגאה, על התנדבותה ופועלה בקהילה הגאה[2].

בשנת 2013 החלה את פועלה הפוליטי במסגרת מפלגת יש עתיד. במסגרת זו שימשה שורק יו"ר המטה הגאה של המפלגה עד 2018[3], וכן קידמה שורק את נושא השוויון בחקיקה למען הקהילה הגאה בישראל.[דרושה הבהרה] הוצבה במקום ה-19 ברשימת יש עתיד בבחירות לכנסת העשרים, אך לא נבחרה לכנסת[3]. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת הוצבה במקום ה-44 ברשימת כחול לבן אך שוב לא נכנסה.

ב-22 ביולי 2018, עם תחילתה של מחאת הלהט"ב, פתחה שורק בשביתת רעב מול בית ראש הממשלה, שהצביע נגד ההסתייגות הקוראת להכליל גם אבות גאים בחוק הפונדקאות. בהמשך הוקם אוהל מחאה, שעתיד לעמוד שם עד למצעד הגאווה בירושלים ב-2 באוגוסט[4][5].

כיום, שורק מרצה ועורכת חתונות להט"בים, המפורסמת שבהן היא של נכדו של הרב עובדיה יוסף עם בן זוגו[6].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 התחתנה עם מדריך טיולים שהכירה במהלך עבודתם המשותפת, ונולדו להם שני ילדים.

בשנת 2004 נפרדה מבעלה והחלה בקשר זוגי עם לימור קרן. בשנת 2009 נישאו השתיים[7]. היא מתגוררת בתל אביב ביחד עם בת הזוג ושני ילדיה[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]