חלומו של הנרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חלומו של הנרי
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי איתן גרין
הופק בידי עינת ביקל, אורי סבג
תסריט איתן גרין
עריכה ערה לפיד
שחקנים ראשיים מנשה נוי
יונתן השילוני
הלנה ירלובה
מוזיקה יונתן בר גיורא
צילום ירון רשף
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2003
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,860,000
הכנסות 3,700 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חלומו של הנרי הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2003, בבימויו של איתן גרין שגם כתב את התסריט. עם מנשה נוי, יונתן השילוני והלנה ירלובה בתפקידים הראשיים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנרי אטיאס (מנשה נוי) עובד כאחראי למחסן ציוד באחד מבתי הספר לקולנוע בישראל. לפני כן עבד שנים רבות בתפקידים שונים של הפקות קולנוע וטלוויזיה ועמד לביים סרט משלו אלא שתאונת דרכים שבה נהרגה אשתו אילצה אותו להפסיק את הבימוי ולהתמקד בבנו הקטן עמי (יונתן השילוני). לאחר מספר שנים נישא לאווה (הלנה ירלובה) ונולדה להם בת.

הנרי מרגיש שהוא יודע ובעל ניסיון יותר מהמורים. הוא אהוד על התלמידים ויועץ להם בענייני עשיית סרטים למורת רוחם של חברי הסגל האחרים ובעיקר של המורה שרגא (רוני ניניו) שבפניו הוא נאלץ להתנצל בנוכחות המנהלת ד"ר ברדוגו (גבריאלה ורנר).

הנרי הוא בן 45 וחלומו הוא לעשות סרט בעצמו בעיקר כדי להראות לסגל בית הספר כי הוא מסוגל לכך. אין לו תקציב והוא פונה לתלמידים לעזרה.

התלמידה גאולה (תהל רן) מציעה לו תסריט המבוסס לדעתה על סיפור משפחתה. התלמידה שירלי (תמי לוי אלדר) מתנדבת להיות עוזרת הפקה וכן שאר התלמידים. מספר שחקנים וביניהם אלכס מרקוביץ (מוטי כץ) מסכימים לעבוד עבורו ללא תשלום. אווה נוסעת עם התינוקת למשפחתה במוסקבה והנרי מחליט שזה הזמן להתחיל לעבוד על הסרט. חלק מהצילומים נערכים בדירה של אמו (דינה דורון). הוא מחליט לשבץ את עמי בן ה-13 לתפקיד ראשי בסרט למרות שאין לו ניסיון קודם. עמי הוא ילד מופנם שחווה טראומה בעקבות התאונה ובעקבות נישואי אביו בשנית. הוא יודע לחקות קולות של חיות ומכוניות.

העבודה על הסרט נתקלת בקשיים רבים, בעל המלון מסרב לתת להם לצלם והמחסנאי אברי (שלמה וישינסקי) נשלח לבית הספר לקחת מהם את המצלמה. הנרי מיואש ובחלומו הוא רואה את אסי דיין ומבקש ממנו עזרה אך אסי מסרב. עמי מעודד אותו ומפגיש אותו עם הנרי אוחיון שאותו הנרי העריץ בילדותו ולכן שינה את שמו מאברהם להנרי.

לבסוף מסכים אבא של גאולה (אברהם מור) שהצילומים ייערכו בבית המלון שלו בטבריה והנרי מצליח לסיים את הסרט ובסיום הוא ועמי מקבלים בשמחה את אווה והתינוקת בנמל התעופה בן-גוריון.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
מנשה נוי הנרי אטיאס
יונתן השילוני עמי
הלנה ירלובה אווה
תהל רן גאולה
תמר לוי אלדר שירלי
דינה דורון אמא של הנרי
מוטי כץ אלכס, שחקן
שלמה וישינסקי אברי, מחסנאי
אברהם מור אבא של גאולה
אסי דיין אסי דיין
גבריאלה ורנר ד"ר ברדוגו, מנהלת
רוני ניניו שרגא, מורה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]