לדלג לתוכן

טאטאמי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טאטאמי
Tatami
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי גיא נתיב, זאר אמיר
הופק בידי גיא נתיב, עדי עזרוני, אורי אלון (יזם היי-טק), ג'יימי ריי ניומן
תסריט גיא נתיב, ארהם ארפאני
עריכה יובל אור
שחקנים ראשיים אריאן מנדי
זאר אמיר
מוזיקה דאשה דאואנהאואר
צילום טוד מרטין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גאורגיהגאורגיה גאורגיה
חברה מפיצה יונייטד קינג
הקרנת בכורה 2 בספטמבר 2023
משך הקרנה 105 דקות
שפת הסרט אנגלית, פרסית
דף הסרט ב־IMDb

טאטאמי (Tatami) הוא סרט דרמה בשחור לבן משנת 2023 בבימוי של גיא נתיב וזאר אמיר (אנ') עם אריאן מנדי (אנ') וזאר אמיר בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על מתמודדת איראנית בתחרות ג'ודו ששלטונות איראן לוחצים עליה לעזוב את התחרות מחשש שתיאלץ להתמודד עם ג'ודוקא ישראלית.

טאטאמי הוא סוג של שטיח יפני עשויו מקש וחמרים נוספים שמשמש לכיסוי רצפה בבתי יפנים מסורתיים וכן לכיסוי רצפת תחרויות ג'ודו כדי להקל על המתחרים מפגיעות נפילה.

התסריט נכתב בהשראת מקרה דומה באליפות העולם בטוקיו ב-2019, בה אלוף העולם האיראני מ-2018, סעיד מולאי, אולץ לביים פציעה כדי לא להתמודד מול שגיא מוקי בקרב על תואר אלוף העולם 2019 בו זכה הישראלי, ובעקבות זאת החליט לגלות מארצו.

הסרט זכה ב"Brian Award" ב-פסטיבל הסרטים של ונציה ובפרס שופטים מיוחד בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בטוקיו. זאר אמיר זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטוקיו.

תקציר העלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטביליסי נערכת אליפות העולם בג'ודו לנשים. את קבוצת המתמודדות מאיראן מלווה המאמנת מרים גהנבארי (זאר אמיר) שהייתה בעבר ג'ודוקא בולטת אך נאלצה לביים "פציעה" כדי לא להיאבק עם יעל ארד.

היא מאמנת שנים רבות את כוכבת הקבוצה ליילה חוסייני (אריאן מנדי) שהגיעה בזכותה להישגים מרשימים ורוצה לזכות כעת במדליית זהב. באיראן עוקבים אחריה בעלה, בנה הקטן הוריה וכל משפחתה.

ליילה צוברת נצחונות מרשימים אבל כאן מתחילה הבעייה. המתמודדת הישראלית, שני לביא (ליר כץ) צוברת אף היא ניצחונות ומתעוררת דאגה באיראן פן תצטרך ליילה להתמודד אתה.

מרים מקבלת הוראה מטהרן שתורה לליילה לביים פציעה ולהסתלק מהתחרות. כשליילה מסרבת מקבלת מרים איומים על משפחתה, בעלה של ליילה מצליח לברוח עם הבן אך הוריה נעצרים ואביה עובר עינויים קשים.

סטייסי טראוויס (ג'יימי ריי ניומן) וקליר אבריאל (נדין מרשל) חאחראיות על התחרות מטעם איגוד הג'ודו העולמי מבחינות במצוקתה של ליילה ומנסות לעזור לה. העלילה מתקדמת לקראת סוף מפתיע (ללא ספוילר).

צוות השחקנים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אריאן מנדי ליילה חוסייני ג'ודוקא איראנית
זאר אמיר מרים גהאנברי מאמנת
ג'יימי ריי ניומן סטייסי טראוויס
נדין מרשל קלייר אבריאל
ליר כץ שני לביא ג'ודוקא ישראלית
מהדי בג'סטאני אמאר חוסייני בנה של ליילה
אש גולדי נאדר חוסייני בעלה של ליילה
ולריו אנדריוטה ולאד פליט רומני
סינא פרבנה עזיזי סוכן איראני

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]