טיוטה:נורה וינסנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נורה וינסנט
לידה 20 בספטמבר 1968
ארצות הבריתארצות הברית דטרויט, מישיגן, ארה"ב
התאבד 6 ביולי 2022 (בגיל 53)
שוויץשוויץ שוויץ
מקום לימודים ויליאמס קולג'
בן זוג קריסטן אריקסון (גרושה)

נורה מרי וינסנט (באנגלית: Norah Mary Vincent) (20 בספטמבר 19686 ביולי 2022) הייתה סופרת ועיתונאית אמריקאית. כתבה טור שבועי בלוס אנג'לס טיימס, וטור רבעוני בנושא פוליטיקה ותרבות במגזין החדשות הלאומי להומואים ולסביות אדבוקט. בעלת טור בוילג' ווייס וב-Salon.com. כתביה הופיעו גם בניו ריפבליק, הניו יורק טיימס, ניו יורק פוסט, וושינגטון פוסט ובכתבי עת נוספים. היא זכתה לתשומת לב מיוחד ב-2006 על ספרה אדם בעצמו, המפרט את חוויותיה כאשר חיה כגבר במשך שמונה עשר חודשים.

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורה נולדה וגדלה בדטרויט. בהמשך עברה ללונדון, שם עסק אביה כעורך דין בחברת פורד. למדה בוויליאמס קולג' וב־1990 סיימה שם תואר ראשון בפילוסופיה, עבדה כעורכת בעיתונות החופשית, ובהמשך למדה לתואר שני בבוסטון קולג'.

קרירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם בעצמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרה אדם בעצמו מגולל מחדש ניסוי בן שמונה עשר חודשים בתחילת שנות ה-2000 שבו התחפשה לגבר. הספר הושווה לעיתונות סמויה קודמת כמו בספר שחור כמוני. וינסנט התראיינה על ידי ג'וג'ו צ'אנג(אנ') בתוכנית 20/20 של חדשות ABC וב-21 באפריל 2006 התראיינה בתוכנית חדשות HARDtalk extra ב- BBC, שם תיארה את חוויותיה ביחסים בין גברים לגברים וגברים לנשים. היא סיפרה שהצטרפה למועדון באולינג של גברים בלבד, הצטרפה לקבוצת טיפול בגברים, הלכה למועדון חשפנות, יצאה עם נשים, והשתמשה בידע שלה כקתולית כדי לבקר נזירים במנזר.

וינסנט כתבה שהפעם היחידה שבה העירו לה שהיא נשית מידי הייתה במהלך התחזותה לגבר. בכמה הזדמנויות הנחו שהאלטר אגו שלה, נד, הומו. תכונות שנתפסו כגבריות כשחיה כאישה נתפסו כנשיות באופן מוזר כשהיא חיה כגבר. וינסנט טענה שמאז הניסוי, היא הבינה בצורה מלאה יותר את היתרונות בלהיות נקבה ואת החסרונות בלהיות זכר, והצהירה, "אני מאוד אוהבת להיות אישה... אני אוהבת את זה יותר עכשיו כי אני חושבת שזו זכות גדולה יותר."

וינסנט גם הצהירה כי היא סמפטית ומבינה יותר גברים בחברה הגברית: "גברים סובלים. יש להם בעיות שונות מלנשים, אבל מצבם לא טוב יותר. הם צריכים את סימפטיה שלנו, הם צריכים את האהבה שלנו, ומעל לכל דבר אחר הם צריכים אחד את השני. הם צריכים להיות ביחד".

טירוף מרצון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרה טירוף וולונטרי (2008) מספר את חוויותיה כמאושפזת בשלושה מוסדות לחולי נפש: "מחלקה בבית חולים ציבורי בעיר, מוסד פרטי במערב התיכון ומרפאת ניו אייג' יקרה". היא מתחה ביקורת על רופאים שלטענתה בלתי נגישים, וציינה שרבים מדי הסתמכו על תרופות כטיפול, בעוד שאחרים התייחסו רק לתסמינים במקום לסיבות הבסיסיות שלהם.

ספרה של וינסנט עוסק גם בשאלת פסאודו מטופלים ואלו שנותרו חולים בגלל חוסר הנכונות שלהם לשתף פעולה בטיפול שלהם.

עבודה מאוחרת יותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר כתבה וינסנט שני רומנים

השכן שלך (2012) שתואר על ידי הניו יורק טיימס כמותחן אפל וקומי.

אדלין (2015) שמדמיין את חייה של וירג'יניה וולף מאז שכתבה אל המגדלור(אנ') ועד להתאבדותה בשנת 2022.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינסנט שהייתה לסבית הייתה נשואה לקריסטן אריקסון אך התגרשה ממנו.

וינסנט מתה בהתאבדות בסיוע רפואי במרפאה בשוויץ ב-6 ביולי 2022, בגיל 53. מותה לא דווח עד אוגוסט 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]