טעות בכיוון 2: דרך ללא מוצא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טעות בכיוון 2: דרך ללא מוצא
Wrong Turn 2: Dead End
מבוסס על דמויות מאת אלן ב. מקלרוי
בימוי ג'ו לינץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ף פרייליך עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט
  • טורי מאייר
  • אל ספטיין
עריכה אד מרקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים
מוזיקה בר מק'קרירי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רובין לואן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
  • Summit Entertainment
  • Constantin Film
חברה מפיצה פוקס המאה העשרים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 באוקטובר 2007
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה, סלאשר, גור
תקציב 4 מיליון דולר[1]
סרט קודם טעות בכיוון
סרט הבא טעות בכיוון 3: נותרים למות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טעות בכיוון 2: דרך ללא מוצאאנגלית: Wrong Turn 2: Dead End) הוא סרט סלאשר וגור אמריקאי משנת 2007 אשר בוים על ידי ג'ו לינץ' ובו מככבים אריקה לירהסן, טקסס באטל והנרי רולינס. זהו סרט המשך לטעות בכיוון משנת 2003. עלילת הסרט עוקבת אחר קבוצה של שישה מתחרי תוכנית מציאות נוסח הישרדות, שעד מהרה יגלו שהמטרה האמיתית שלשמה הם נלחמים - היא חייהם עצמם, נגד המוטאנט הרצחני "שלוש אצבעות", ששרד מהסרט הקודם, אשר מצטרף למשפחת קניבלים מעוותים וצמאי דם שמתכננת לשחוט ולרצוח אותם, עד האחרון שבהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קימברלי, מתמודדת בתוכנית ריאליטי נוסח הישרדות נוסעת דרך אזור מערב וירג'יניה בחיפוש אחר המיקום של הפרויקט הבא שלה אך היא טועה בדרך. תוך כדי נהיגה היא פוגעת בטעות בנער שעמד באמצע הכביש. היא עוצרת כדי לעזור לו, אבל הוא מתגלה כקניבל מעוות, שמשסע את שפתיה. היא מנסה לברוח אך נתקלת ב"שלוש אצבעות" (קניבל נוסף שהופיע בסרט הקודם), שמבתר אותה לשניים עם הגרזן שלו לפני שהוא והאח הקניבל גוררים את חצאי גופה משם.

דייל מרפי, קולונל חיל הנחתים לשעבר, מנחה את תוכנית הריאליטי ההישרדותית, אפוקליפסה: השורד האולטימטיבי, שבתהליכי ייצור ביער מערב וירג'יניה. עם היעדרותה הלא ידוע של קימברלי, דייל מבקש ממפיקת התוכנית, מארה, שתתפוס את מקומה, בעידודו של אֶם, הצלם ובן-זוגה היא נעתרת בחוסר רצון ומסכימה להשתתף בתוכנית עם שאר המתמודדים; אמבר יוצאת צבא שלחמה בעיראק, אלנה דוגמנית הלבשה תחתונה, ג'ייק שחקן כדורגל לשעבר, ג'ונסי גולש סקייטבורד ונינה, גרפיקאית. המתמודדים חולקו לקבוצות של שניים והמשחק מתחיל, בינתיים "שלוש אצבעות" ועוד קניבל מוטנטי, פא, רוצחים את צוות הטלוויזיה וחוטפים את דייל. אֶם, הצלם, מנסה לפתח רומן בין ג'ייק לאלנה בכדי לעלות את רייטינג התוכנית, אך ג'ייק מסרב והולך משם. במקום זאת אלנה מפתה את אֶם ומבצעת לו מין אוראלי בעוד מארה, לאחר שסיימה משימה רואה אותם בין השיחים, נפגעת קשות ונינה מנחמת אותה. דייל מתעורר כשהוא קשור הפוך על עץ, ו"שלוש אצבעות" מתחיל לדקור אותו ללא הרף. בינתיים מארה ונינה נכנסות לבקתה כדי למצוא טלפון. בעודן מסתכלות מסביב לבקתה, הן שומעות את הדיירים חוזרים ומתחבאות בחדר שינה. מארה ונינה עדות לקניבלית, מא, יולדת תינוק מעוות. ביתה-אחותה מזהה אותן בחדר השינה, מה שמאלץ את השתיים לברוח דרך בור השירותים. הן רצות לתוך היער, אבל מארה נפגעת בראשה עם גרזן שנזרק בידי פא. נינה מחפשת את האחרים בזמן שהקניבלים אוספים את גופתה של מארה. באגם, אֶם מבקש מאלנה לשמור בסוד מה שקרה, אלנה מושכת בכתפיה והוא עוזב. בעוד אלנה משתזפת בתחתונים, אח-בן מאונן בין השיחים. בת-אחות, כועסת ומקנאה, רצה אל אלנה, ששומעת רעש ומתחילה להתלבש, וחותכת אותה למוות עם מצ'טה.

דייל מצליח להימלט ונלחם ב"שלוש אצבעות", ומסיים את הקרב לאחר שדייל יורה בקניבל לתוך האגם עם רובה ציד, בזמן שפא ומא חוטפים את הקרוואן ולוכדים את אֶם. בינתיים ג'ונסי ואמבר נפגשים עם ג'ייק ומוצאים מתחם עם מדורה וחתיכות בשר צלויות עליה, הם מתיישבים לאכול במחשבה שזו ארוחה שההפקה דאגה להם, אך כאשר נינה חוזרת להסביר מה קורה הם מגלים על הבשר קעקוע זהה לזה של קימברלי ושמים לב לאיברי גופה. לאחר שקלטו שהם אכלו בשר גופה של קימברלי הם מנסים להימלט ומוצאים את אח ואחות מקיימים יחסי מין. נינה נפרדת מהקבוצה בזמן שהם נלחמים באח ואחות. ג'ייק מציל את נינה מהבור אליו נפלה והם קופצים לנהר כדי לברוח מהאחות. דייל בינתיים נכנס לבקתה של משפחת המוטנטים ומוצא שם אדם זקן (מטפל תחנת הדלק הזקן מהסרט הראשון), החושף בפניו כיצד המוטציות של הקניבלים נגרמו כתוצאה מהתרבות בתוך המשפחה ומי שפכים שהושלכו לנהר מטחנת נייר נטושה לפני 30 שנה, שבנוסף הביא למחסור בבעלי חיים באזור. דייל שואל את האיש מדוע הוא ממשיך לגור פה אם ישנם רוצחים בסביבה, כתשובה עונה לו האיש "אני אף פעם לא יכול לעזוב. אני חייב להישאר קרוב לצעירים שלי", ומיד תוקף את דייל כדי לנקום את מותם של צאצאיו. לאחר התכתשות קצרה, דייל מפוצץ את הזקן על ידי מקל דינמיט.

לאחר שאמבר וג'ונסי נהרגים בזמן שהם מחפשים עזרה, נינה וג'ייק נכנסים לטחנה הישנה ומוצאים מוסך עם כלי רכב שנגנבו מקורבנות קודמים. הם שומעים את אֶם צורח מתוך הקרוואן וג'ייק נכנס אליו רק כדי לראות איך מא עורפת את ראשו דרך הצג של המחשב. נינה וג'ייק מנסים לעזוב, אבל הקניבלים לוכדים אותם. למחרת, בזמן שהשניים מוחזקים כבני ערובה, דייל מתגנב למתחם כדי להסיח את דעתם של משפחת הקניבלים שאכלה את ארוחת הערב שלהם ומצליח להרוג את האח והאחות עם מקל דינמיט המחובר לחץ. הוא משחרר את נינה וג'ייק, אך נהרג על ידי מא ופא, שמתקוממים ממות ילדיהם. נינה בורחת בהצלחה, אבל ג'ייק משוטט לחדר המצויד בקוצץ עצים, שהקניבלים השתמשו בו בתור מטחנת בשר, שם הוא מותקף על ידי מא ופא. נינה חוזרת לטחנה ודוחפת את השניים הישר לתוך הקוצץ, שמרסק אותם למוות. נינה וג'ייק מוצאים את רכב הספורט הנטוש של קימברלי, ונוסעים להם הרחק.

בסצנה לפני הכתוביות מגלים ש"שלוש אצבעות" שרד ורואים אותו מגדל את התינוק המעוות, "שלוש בהונות", של משפחת המוטאנטים ומאכיל אותו בבקבוק של מי שפכים ובאצבע אנושית. וכמו בסרט הקודם, כשהקרדיטים ממשיכים, צחוקו המטורף נשמע ברקע.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט ארכו 25 יום ונערכו בוונקובר שבקולומביה הבריטית, קנדה. סרט זה מהווה הומאז' להמשכונים מז'אנר האימה משנות השמונים.

במקור אלייזה דושקו הייתה אמורה לגלם את עצמה בהופעת קמאו בסצנת הפתיחה, אך לבסוף הביאו את פיינליסטית העונה השנייה של אמריקן איידול, קימברלי קולדוול.[2]

בעוד שהשחקן ווין רובסון שב לגלם את דמותו מהסרט הקודם, דמותו של "שלוש אצבעות" גם מופיעה אבל מגולמת על ידי שחקן אחר. צחוקו המתגלגל של "שלוש אצבעות" הוא למעשה של הבמאי ג'ו לינץ', לאחר ניסיונות כושלים של השחקן, החלטה שנעשתה בשנייה האחרונה בהקלטות האחרונות (ADR), עקב ניסיון להידמות לצחוקו של הדמות בסרט הראשון. סוג הטנדר של משפחת הקניבלים: פא, מא, אח ואחות, הוא פורד F-1 משנת 1948.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "What Are the Chances of Wrong Turn 7 in 2016?" (2015-05-07). HorrorSociety.com. Retrieved 2015-10-17.
  2. ^ https://screenrant.com/wrong-turn-2-movie-eliza-dushku-cameo-canceled-reason/
  3. ^ ראה טריוויה באתר IMDb