טעות בכיוון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טעות בכיוון
Wrong Turn
בימוי רוב שמידט
הופק בידי
  • סטן וינסטון
  • אריק פייג
  • רוברט קולצר
  • בריאן ג. גילברט
תסריט אלן ב. מקלרוי
עריכה מייקל ארלן רוס
שחקנים ראשיים
מוזיקה אליה קמיראל
צילום ג'ון בארטלי
מדינה

ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית

קנדהקנדה קנדה
חברת הפקה
  • Constantin Film
  • Summit Entertainment
  • Regency Enterprises
  • Newmarket Capital Group
חברה מפיצה פוקס המאה העשרים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 במאי 2003
משך הקרנה 84 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סלאשר, אימה, גור, מותחן
תקציב 12.6 מיליון דולר[1]
הכנסות 28.7 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו wrongturn
סרט הבא טעות בכיוון 2: דרך ללא מוצא
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טעות בכיווןאנגלית: Wrong Turn) הוא סרט אימה ומותחן אמריקאי משנת 2003 בבימויו של רוב שמידט. הסרט צולם בהמילטון, קנדה וכיכבו בו דזמונד הרינגטון, אלייזה דושקו, עמנואל שריקי, ג'רמי סיסטו וקווין זגרס. עלילת הסרט עוקבת אחר סטודנט לרפואה וקבוצת מטיילים נתקעים ביערות מערב וירג'יניה ללא יכולת תקשורת עם העולם החיצוני. מהר מאוד הם מגלים שהם אינם לבד, שלושה קניבלים רצחניים ומעוותים אשר שמים להם מטרה להרוג כל אחד מהם.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביערות המרוחקים של מערב וירג'יניה, זוג מטפסי ההרים, אלי סמית' וריץ' סטוקר, מטפסים על צוק עם ציוד של סנפלינג. כאשר ריץ' סיים ומתכונן לעזור להאלי, ריץ' נרצח על ידי תוקף מסתורי שזורק את גופתו מהצוק לעברה של האלי. במטרה לרצוח את האלי, התוקף המסתורי מושך את החבל כלפי מעלה, וכשהיא נכשלת להתיר את השאקל היא מחליטה לחתוך אותו ומתחילה במנוסה לעבר המכונית כאשר בדרך היא נתקעת בגדר תיל שגורמת לה למעוד ולא מאפשרת לה להמשיך לברוח. לאחר מכן התוקף המסתורי גורר את האלי מחוץ למסך ורוצח אותה. הקרדיטי פתיחה מראים, באמצעות מונטאז', שלאחרונה מספר מעשי פשע נעשו באזור האפלצ'ים על ידי אנשי הרים מעוותים כתוצאה מנישואי קרובים.

כעבור שבועיים, כריס פלין, סטודנט לרפואה, נוסע לראיון עבודה דרך ההרים של מערב וירג'יניה, אך עקב דליפת כימיקלים ממשאית שהתהפכה בהמשך הדרך, כריס מאולץ לנקוט בדרך אחרת. הוא עוצר בתחנת דלק מוזנחת ופוגש איש זקן שאינו מועיל לו למצוא דרך אחרת או טלפון אך כריס מוצא בתחנה מפה המציגה מסלול אחר לכיוון היעד שלו. כריס מחליט לקחת את הכביש, אבל בדרכו, הוא מתנגש בלנד רובר שעצר באמצע הכביש. כריס מגלה שהג'יפ שייך לקבוצה של חברים לטיול: ג'סי ברלינגיים, קארלי וארוסה סקוט והזוג אוון ופרנסין. הצמיגים שלהם נוקבו מחוט תיל שהונח במכוון ולכן הם אינם יכולים להמשיך בדרך.

כריס יחד עם ג'סי, קארלי וסקוט הולכים לחפש עזרה בזמן שאוון ופרנסין נשארים כדי להשגיח על כלי הרכב. אוון עוזב את פרנסין לבד כשהוא הולך לכיוון רעש שמגיע מהיער. כשהוא לא חוזר פרנסין הולכת לחפש אותו ומוצאת את האוזן הכרותה שלו על הרצפה. לפני שהיא יכולה להגיב דמות מסתורית מופיעה מאחוריה ומשספת את גרונה עם גדר תיל.

כריס, ג'סי, קארלי וסקוט מוצאים בקתה מבודדת בקרחת היער. הם נכנסים לשם כדי לבקש עזרה או להשתמש בטלפון. אבל במקום הם מוצאים איברים כרותים של בני אדם. לפני שהם מספיקים לברוח, הם שומעים את דיירי הבקתה חוזרים עם טנדר שגורר את הלנד רובר שלהם. החבורה ממהרת להסתתר ברחבי הבקתה ומגלה שהדיירים הם שלושה קניבלים מעוותים אשר הביאו איתם בנוסף את גופתה של פרנסין, שמיד החלו לבתר אותה ולאכול אותה. לאחר שהקניבלים נרדמים, הארבעה נמלטים בשקט מהבקתה, אך אחד הקניבלים, "שיני מסור", מתעורר ומתריע לאחיו. הארבעה בורחים מהקניבלים ומגיעים לקרחת יער נוספת שם נמצאות מכוניות של קורבנות קודמים של הקניבלים. כריס מתכנן ליצור הסחה ולגרום לקניבלים לרדוף אחריו בעוד ג'סי, סקוט וקארלי ילכו לכיוון הטנדר של הקניבלים. כשהם מוציאים לפועל את התוכנית, כריס נורה ברגלו אך חייו ניצלים על ידי סקוט שמחליף את כריס כהסחה. כשכריס, ג'סי וקארלי פותחים את דלת הטנדר הם מגלים את גופתו של אוון שנופלת לקראתם. השלושה מתחילים לנסוע במורד השביל בכדי לאסוף את סקוט, אך לפני שסקוט מצליח להגיע, "שיני מסור" יורה עליו שלושה חיצים שהורגים אותו.

כריס, ג'סי וקארלי מגיעים למבוי סתום והם נאלצים להמשיך ברגל. כאשר יורד הערב, השלושה מוציאם מגדל פיקוח נטוש והם עולים לשם כדי להסתתר. שם ג'סי מטפלת בפציעות של כריס בעוד קארלי מוצאת מקלט רדיו ישן. החבורה קוראים לעזרה אך אין מענה. כריס, שמגלה את הקניבלים למטה עם לפידים, מצווה על ג'סי וקארלי לשמור על שקט ולכבות את מקלות האור, אך הרדיו, שהגיב לקריאה, מעיר את תשומת ליבם של הקניבלים שמתחילים לעלות בסולם המגדל. לאחר שכריס חסם את פתח הכניסה, הקניבלים מושכים את מכשיר הרדיו תוך שג'סי וקארלי מזעיקות עזרה. לאחר זמן, החבורה מגלה שהקניבלים הלכו, אך מהר הם מבינים שהם מעלים את המגדל באש. כדי לברוח השלושה קופצים מהחלון לכיוון העץ הסמוך, שם "שלוש אצבעות" תופס את קארלי במפתיע ועורף לה את הראש.

לאחר שהצליחו לברוח, כריס וג'סי מעבירים את הלילה במערה שמאחורי מפל, עד הבוקר שאחרי, כשהם מוצאים כביש לא הרחק שמוביל מחוץ ליער, אך לפני שהם מספיקים לצאת, הקניבלים זורקים את כריס מהמדרון וחוטפים את ג'סי חזרה לבקתה. כריס פוגש שוטר שבא בעקבות הקריאה שלהם ולפני שהוא מספיק לספר מה קורה, "שיני מסור" יורה בשוטר חץ לתוך הגולגולת. כריס מסתתר ונאחז מתחת לניידת בזמן שהקניבל נוסע חזרה לבקתה עם גופת השוטר.

בבקתה, ג'סי כמעט נרצחת על ידי "עין אחת", כשכריס פורץ לבקתה עם הניידת ומשחרר אותה. השניים נלחמים בקניבלים, וכשהם חושבים שהם הרגו אותם, הקניבלים עדיין מתגלים בחיים. לבסוף כריס הורג אותם כשהוא יורה עם שוטגאן על מכלי הדלק שהיו מאחורי הניידת, אשר גורמים לפיצוץ שמחסל את הקניבלים והבקתה עצמה.

כריס וג'סי נוהגים בטנדר של הקניבלים ומגיעים לתחנת הדלק מתחילת הסרט. כריס יוצא מהרכב ולוקח את המפה בזמן שהאיש הזקן (שבסרט הבא מתברר שהוא עובד עם הקניבלים) מסתתר בחנות.

כאשר מתחילות הכתוביות סיום, הן נתקעות על ידי סצנה המראה את השריף חוקר את שרידי הבקתה. "שלוש אצבעות" ששרד את הפיצוץ מופיע מאחוריו והורג אותו. כשהקרדיטים ממשיכים, צחוקו המטורף נשמע ברקע.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דזמונד הרינגטון - כריס פלין
  • אלייזה דושקו - ג'סי ברלינגיים
  • עמנואל שריקי - קארלי מרקס
  • ג'רמי סיסטו - סקוט וובר
  • קווין זגרס - אוון וודסדורף
  • לינדי בות' - פרנסין פרנקי
  • ג'וליאן ריצ'ינגס - "שלוש אצבעות"
  • גארי רובינס - "שיני מסור"
  • טד קלארק - "עין אחת"
  • ויין רובסון - איש זקן בתחנת הדלק (הוא השחקן היחיד שהופיע גם בסרט ההמשך)
  • איבון גאדרי - האלי סמית'
  • ג'ואל האריס - ריצ'רד סטוקר
  • ג'יימס דאונינג - נהג משאית

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח הסרט החל בשנת 2001 כאשר הוכרז על כך שחברות ההפקה "Summit Entertainment" ו-"Newmarket Group" שיתפו פעולה להפקת טעות בכיוון, סרט אימה בסגנון שנות ה-70 שיבוים על ידי רוב שמידט ואילו אלן מקלרוי יכתוב את התסריט.[2] הסרט היה קופרודוקציה של "Summit Entertainment" ו-"Constantin Films", כאשר סטן ווינסטון עיצב את האפקטים של הקניבלים ושימש גם כמפיק.[3] חותמים עסקה עם "Regency Enterprises", חברה-בת של פוקס, המממנים השותפים של טעות בכיוון הבטיחו הפצה מקומית באמצעות פוקס.[4] לפי הדיווחים, פוקס התקשתה להשיג דירוג R מ-MPAA עקב האלימות העזה של הסרט, כאשר רבים מערוצי הטלוויזיה גם סירבו לאשר את הסרט, זו אולי אחת הסיבות לכך שסרטי טעות בכיוון הבאים שוחררו ישירות לווידאו.[5] צילומי הסרט נערכו באונטריו, קנדה.

הבמאי רוב שמידט ציין בפרשנות שהוא מחשיב את סרט זה כמחווה אישית לסרטים המנסרים מטקסס (1974) וגבעת הפחד (1977).

הדמות של ג'סי ברלינגיים נקראה על שם הגיבורה ברומן משנת 1994 של סטיבן קינג, המשחקים של ג'ראלד. דמותו של כריס פלין הייתה ידועה בשם אדם בתסריט המקורי.

סוג הטנדר של "שיני מסור", "עין אחת" ו"שלוש אצבעות" הוא דודג' סדרה B משנת 1948.

סרטי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו הראשון בסדרת סרטים הכוללת שבעה סרטים:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Wrong Turn (2003)". Box Office Mojo. נבדק ב-2009-10-21.
  2. ^ Dana Harris, Dana Harris, ‘Wrong’ is right for duo, Variety, ‏2001-08-15 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Dana Harris, Dana Harris, Duo to take ‘Wrong Turn’, Variety, ‏2002-07-29 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Claude Brodesser, Claude Brodesser, ‘Wrong Turn’ finds way to Fox, Variety, ‏2002-10-18 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Why Wrong Turn Sequels Went Straight To Home Video, ScreenRant, ‏2020-01-08 (באנגלית אמריקאית)