לדלג לתוכן

יונינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יונינה
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2016
yoninamusic
חברים
יוני ונינה טוקייר

יונינה הוא השם של הזוג והצמד המוזיקלי יוני ונינה טוקייר.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוני ונינה טוקייר התחתנו בשנת 2015, וכיום הם הורים לארבעה ילדים ומתגוררים בפרדס חנה. עוד לפני שהשניים הכירו הם התעסקו רבות במוזיקה[1][2]. לאחר חתונתם, השניים החלו להעלות סרטונים שבועיים לעמוד הפייסבוק שלהם, לרוב בימי חמישי אחר הצהריים, לקראת שבת. שירים שקטים עם נגיעות מקראיות ויהודיות, או יצירות שמתאימות לתקופה ספציפית. בשבוע של פיגוע, למשל, הם ניגנו את "ימים של שקט" של להקת לוֹלה. ביום ירושלים עשו מיקס משעשע בין שירים שעוסקים בעיר בשלל סגנונות - חסידית, לועזית וישראלית. את השירים הם מגישים בהרמוניה קולית, בליווי גיטרה או קלידים[1].

הפריצה הגדולה שלהם הגיעה כשדמויות וגופים מוכרים שיתפו סרטונים שלהם. הראשונה לעשות זאת הייתה עיריית ירושלים, שיצרה איתם קשר וביקשה אישור לשתף את הסרטון עם שירי העיר בעמוד הפייסבוק העירוני. כעבור שבועיים הצטרף שר החינוך, נפתלי בנט, ושיתף סרטון נוסף שלהם, ולאחר מכן תרמו את חלקם גם עיתונאים[1].

בשנת 2017 הוציא הצמד את אלבום הבכורה "אמת פשוטה" לאחר שגייס את הכספים למימונו דרך "הדסטארט"[2]. באותה שנה הופיעו השניים בפסטיבל "LIVE במוזיאון" בירושלים[3]. בשנת 2019 נבחרו השניים כאחד מ-24 הזוגות היהודים הכי משפיעים של המגזין הפורוורד[4] במהלך מגפת הקורונה קיימו השניים הופעות בזום[5]. השניים מופיעים ברחבי ישראל, ארצות הברית ואירופה, הן בקונצרטים רחבי היקף והן באירועים פרטיים, ובשנת 2021 הופיעו ברחבי ארצות הברית וסיימו במופע בניו ג'רזי ששודר בערוץ JBS האמריקאי. ביוני 2022 הם הוציאו את אלבומם השני "אי שם באמצע"[6], וביום הזיכרון 2023 הופיעו השניים בטקס הממלכתי בגבעת התחמושת וביצעו שם את שירם "דומיה". באותה שנה גם הוציאו השניים את השירים "כי קרוב" ו"מלקטת כוכבים".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 זוג יונים באתר ישראל היום, 22 ביולי 2016
  2. ^ 1 2 מהרשת לאמריקה באתר Ynet‏, 5 ביולי 2019
  3. ^ פסטיבל "LIVE במוזיאון" חוזר באתר jerusalem.mynet‏, 3 ביולי 2017
  4. ^ 24 Top Power Couples: Jewish Edition באתר הפורוורד, 14 בפברואר 2019
  5. ^ עם טקסטים מהמקורות והופעות בזום: הכירו את הצמד יונינה באתר מעריב, 26 באוגוסט 2020
  6. ^ About us באתר Yonina